Övrigt Off Topic
jarlh: [citat] Jag har funderat på just det. Men än så länge är mer road än störd. Den dagen jag tycker annorlunda tar jag itu med problemet.
Anonymiserad 239657: [citat] Nej jag har varit hemma nästan hela dagen. Var ute på landet och lämnade en ställning och klappa lite grisar och getter med. Ja just det, jag var på tippen med löv och ett gammalt fönster också. Var var du ?
Rabbithole: Getingar äter också bin. Jag föredrar bin framför getingar
ArneTW: Jag kommer ihåg att man gick till vaktmästaren och lånada en pluggpetare... Ett smalt blad som gick ut till en spets med en hulling på. /ATW
Rabbithole: [citat] Intressant! Detta i kombination med utrustning i bilen som läser av underlaget vore en riktigt bra kombination
Avemo: Jag har läst en teori om att det är avsiktligt som språket är dåligt. Det sållar bort smartare personer som är mer troliga att ställa till problem när de inser att de är lurade. Jag tror inte att jag skulle uppskatta om jag valdes ut för att äta en iphone.
FRS05: [citat] Vet ej ännu, det får jag veta i nästa vecka någon gång
Gårdsboende: DEN LEVER! Nytt tändstift, ny tändenhet och rengjord förgasare igen! Tack för all hjälp!
Stefan1972: Fast det är inget som säger att 40mm offsett fungerar heller. Jag vet av erfarenhet att dylika fälgar sällan passar på enklare vanligare släp. Då får man testa i varje enskilt fall isåfall.
galento: Hej och tack för svar. Ja att veta vad såna saker kan vara värda är inte så lätt. Men det är en fin möbel så vi får se vad som händer med den.
Isakare: ……..och dra in en kabel till kupén om man vill ha knapp, räcker med en enkelledare, som man drar till reläets jord (Nr 85), och jordar den andra änden av knappen under panelen. Edit: Mitt svar var fortsättning på Useless inlägg, det kom 2 nya innan jag han skriva.
Tomtom79: Är filen dock utan kopieringsskydd kan du fritt ha den i läsplatta osv. I en iPad finns ett bokläsningsprogram, själv lägger jag böckerna i min Dropbox och exporterar dem därifrån till bokläsarprogrammet Böcker. Apple är ju så härligt inlåsta så man inte kan bara kopiera in en fil. Tänk dock på att filen KAN innehålla dold info om dig. Säljaren kan ha lagt in
Anonymiserad 173289: [citat] Ja, håller med. Det är ju tyvärr fortfarande vanligt att folk följer länkar till vad de tror är deras banks webbsida eller liknande och försöker att logga in. Då hjälper inte säkra lösenord.
Turbo-Danne: Vi kör än så länge ganska basic då vi precis köpt hus. Vi har ca 46000 in nu då sambon inte jobbar heltid. Vi kommer nog se över detta när hon börjar jobba heltid. Men just nu ser det ut följande. 10000kr huslån ink amortering 16000kr fasta kostnader, drift, mat, försäkringar, Spotify, viaplay, Netflix mm. 5000kr till båda som slask pengar, gör vad du vill med. Tex ute luncher
Trunk: När jag ringde runt för ett par år sedan och kollade hur stort bolån jag kunde få om min mor var borgenär så sa de i stort sett samma sak; ”det finns inget som heter borgenär längre men däremot kan din mor utan problem stå som medlåntagare”. Så kolla med andra banker, vilket man i och för sig alltid ska göra när man ska skaffa bolån.
slottsskogsobservatoriet är stängt. var kan man gå för att titta på stjärnor och planeter i närheten
Staffans2000: Tack för tipset! Jag har meilat dem nu. Staffan
platon1980: [citat] Säkert exakt samma produkt ändå :)
KnockOnWood: Du skulle ju kunna kona stolparna 5 mm, dvs 2,5 mm på varje sida. Borde väl knappast synas på slutresultatet. Kanske till och med kan bli snyggare :)
Larsa: Ramlade på massor av islagsmuttrar. M4, 5, 6, 8 och 10. Mest M8, inte så många M10. Iaf så kommer jag aldrig behöva allt, så har ngn behov så hör av er. Porto + valfri nivå på donation till hjärt och lungfonden är priset. [bild]
hakan74: Är det en plastförpackning med häftklammers som du kan lossna och öppna förpackningen så att förpackningen ser hel ut är det sällan problem. Klipper du upp plasten alt sliter upp den förstår jag att de inte vill ha tillbaka vara utan ev prisreduktion. Var försiktig när du öppnar så är det ju inga problem
Dowser4711: Med risk för att glida off topic så fick jag förklarat för mig tidigare att Tinnitus är en benämning som används när du hör pip/brus/tjut etc som inte går att förklara på grund av yttre omständigheter. Sedan kan de vara baserade på trasiga hår i hörselgången, nervskador, hjärnskador, psykosomatiska problem och så vidare, men allt klumpas ihop under samma benämning.
harry73: Sedan kan man skriva namnet utan @, då vet alla vem man menar, men ingen får en notis för det. Jag bara taggar medlemmar (med @), för att dra deras uppmärksamhet till en diskussion eller för att reagera på något de sa i flera inlägg. För då blir det för bökigt med citera. Sedan tror jag inte att man använder tag-funktionen så ofta.
Martin Berggren: tänk på att den inte är superstark, även om en port är tung så är det fjädrarna som drar det stora lasset. jag tänkte bygga tv-lyft av min gamla portautomatik, men kom på att det inte är 90-talet längre..