1 547 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
livit presentkort scam?
Fick förra julen ett presentkort från Livit på 500kr.
Nu har det gått ut utan och vi kunde inte lösa in det.
Vi gick igenom hela deras hemsida flera gånger och det billigaste man kunde hitta för var runt 1000kr för en person. Och då var det skräp som man kan göra själv för någon hundralapp, och då slipper man köra 20-40mil för att göra det.
Sen vill man minst vara två personer.
Det som var något att göra gick för 4+8000kr och det hade i vanliga fall kostat 1500kr.
Nu har det gått ut utan och vi kunde inte lösa in det.
Vi gick igenom hela deras hemsida flera gånger och det billigaste man kunde hitta för var runt 1000kr för en person. Och då var det skräp som man kan göra själv för någon hundralapp, och då slipper man köra 20-40mil för att göra det.
Sen vill man minst vara två personer.
Det som var något att göra gick för 4+8000kr och det hade i vanliga fall kostat 1500kr.
Utveckla mer, vad var det för något som du kikade på och hade alternativa prisförslag på?
Sen måste du ju även förstå att detta är ett vinstdrivande företag som lägger på marginal som alla bolag gör. Det är absolut inte ovanligt eller olagligt.
Sen måste du ju även förstå att detta är ett vinstdrivande företag som lägger på marginal som alla bolag gör. Det är absolut inte ovanligt eller olagligt.
Tex gocart. Kostar 400kr. Det är dock rätt så normalt pris, men att köra 20mil när jag har en gocart bana 1mil ifrån känns inte så prisvärt.
Glass provning 400kr. köra 20mil när jag kan gå in till vilket ställe som helst och få fruktansvärt mycket glass för 400kr, och då kan man vara mer än en för de 400kr.
Tar man sedan köra sportbil 1500kr.
Flygplan 2500kr.
Sen finns det massa öl och vinprovning.
Glass provning 400kr. köra 20mil när jag kan gå in till vilket ställe som helst och få fruktansvärt mycket glass för 400kr, och då kan man vara mer än en för de 400kr.
Tar man sedan köra sportbil 1500kr.
Flygplan 2500kr.
Sen finns det massa öl och vinprovning.
Presentkort passar ju inte alla och det finns självklart sånt som kan handlas billigare på andra ställen och ibland blir det långt att åka....
Min klart begränsade erfarenhet av live it är att dom har tillgång till många häftiga upplevelser som är svårt att komma åt annars.
Min klart begränsade erfarenhet av live it är att dom har tillgång till många häftiga upplevelser som är svårt att komma åt annars.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 910 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 910 inlägg
Ni erfarenhet är att LiveIt har haft bra erbjudanden till bra priser. Jag misstänker att glassprovningwn för 400 kronor är något helt annat än att köpa en glass i glasskiosken. Jag gissar att det är ner sin vinprovning där man får prova olika saker ledd av någon kunnig person som kan förklara saker. Ungefär som att jag kan gå och titta på något själv eller ha en guidad visning. Många gånger ger den guidade visningen mycket mer, om guiden är bra.
Att saker ligger 20 mil bort beror väl på var man bor?! Kanske är det en dum gåva till någon som bor "fel", på samma sätt som att det är dumt att köpa presentkort till en butik i Göteborg och ge till någon i Stockholm?!
Att saker ligger 20 mil bort beror väl på var man bor?! Kanske är det en dum gåva till någon som bor "fel", på samma sätt som att det är dumt att köpa presentkort till en butik i Göteborg och ge till någon i Stockholm?!
Klicka här för att svara