Övrigt Off Topic
HaBy01: Jag har ett hus i Spanien med vattenburna element som värms via gasuppvärmning. Idag har vi en enkel termostat inne i huset med ett manuellt vred som aktiverar värmaren. Jag letar efter en lösning där jag kan aktivera och höja temperaturen på distans via WiFi. De lösningar jag sett verkar lite för avancerade - och kostar över 2.000 kronor. Någon som har tips på ett enklare och
Kirre2: Ingen idé att lova nåt jobbigt som att motionera eller spara pengar. Det kommer ändå inte att hända. Är unna sig, däremot.
ymmij12: Sant, är nog körningen som retar en mest när jag tänker efter. Allt som man kan tänka sig göra, försvinner när det är för långt att köra.
psau: Hade Assistansbolaget, På väg till Norrköping från Stockholm, bilen en 3år gammal V70 hostar till och alla lampor tänds på instrumentpanelen. Motorn startar men hoppar fram. Snabbt samtal till Bilia, "Du ska inte köra en meter med bilen innan den är lagad" Ringer Assisansbolaget: "Bilen går du kan köra den själv till verkstad" Fixar bärgning själv och har numera inte
Patrik440: I mina trakter var det någon som skulle anmäla tomten för djurplågeri så han bytte ut renarna mot en IRUS tvåhjulstraktor istället. Drivs med Aspen miljöbränsle förstås. [bild] / P
Thomas_Blekinge: Enklast och billigast är närmaste loppis där man kan få bra radioapparater för några tior. Köp tre så har du minst en som funkar.
cpalm: [citat] Tja, vi får väl se... Nu har det hamnat i det inte helt oväntade "goddag yxskaft"-stadiet hos Amazons kundtjänst :rolleyes:
spendera: [citat] Presis så blir det, om du köper något för mer än vad du har i friskvårdsbidrag behöver de kunna få in de pengarna också. Om du vill köpa ett gymkort för 5000 så betalar du 2500 med friskvårdsbidraget och resterande 2500 med ett löneavdrag. Köper man själv och lämnar in kvitton blir det inget avdrag utan då får man friskvårdsbidrag som en extra nettoutbetalning.
Micke_xyz: Kan tillägga att jag laddade den i ett uttag märkt 1.05A utan problem.
Steelheart: [citat] Jag funderar på om det är något via ATV och airpods. De är strax över en månad gammal och används till iPhone X, ATV, iPad och MacBook Pro utan några problem. Dvs att de använts med ATV under hela denna tiden och fungerat bra, tills igår kväll. De är nu utbytta men känslan av ytterligare händelse består.
Villa vista: Går inte att svara på frågan ang bron utan att ha läst handlingarna. Men mellan B2B gäller ej konsumentlagstiftningen utan då bedöms båda parterna som professionella och tyvärr är inte många kommuner professionella vilket leder till dyra projekt. Nivån på förfrågningsunderlagen är i regel för dåliga.
Stefan1972: Varningslampan i sig säger ju inget om vad felet är utan oavsett symbol och "text" så varnar den bara över fel i systemet och att det lagrats felkoder som måste läsas av. Är felet temporärt så slocknar lampan själv och är det permanent så slocknar den inte.......
useless: Så många procent finns det väl inte? :thinking:
Beretic: Hej på er! För att göra en lång historia kort så funderar jag på att studera till elkraftsingenjör och undrar vilka typiska arbetsuppgifter man har då detta inte är riktigt klart för mig..? Min bakgrund är iaf el programmet (installation) som aldrig blev något med då det blev finanskris och ont om jobb. Har tillbringat 10 senaste åren inom kraftkabelindustrin och känner väl ett
galento: Va bra hscn, har funderat på att sätta nån typ av varselljus på ett par veteranbilar.
Anonymiserad 109102: Hej allihopa. Nu har jag eldat ett tag och det har inte blvit någon mer smäll, det fungerar bra än så länge. Trevlig helg till er alla. Mikael
useless: https://www.wsfcs.k12.nc.us/cms/lib/NC01001395/Centricity/Domain/1782/MORAVIAN%20STAR%20INSTRUCTIONS.doc
bakterie: Om jag ska gissa lite kring hur gatan ifråga ser ut, så tror jag så här: En smal gata med en smal, meningslös, trottoar. Trottoaren är så smal att man i bästa fall kan gå en person i bredd där. Två i bredd är bara att glömma. Men eftersom en stor andel av husen längs med vägen har planterat häck i tomtgräns, och häckarna vid det här laget blivit ganska stora så blir det ännu
knipo: Här dök en Garmin 645 music upp för 2895kr. https://m.biketown.se/sv/articles/2.1815.13556/garmin-sportklocka-garmin-forerunner-645-music
jac: Det finns en ganska lång tråd om företaget som du rimligtvis borde ha fått träff på: https://www.byggahus.se/forum/threads/attefallsverket.303841/
Anonymiserad 239657: Smhi kan man inte ta på allvar. Jag litade tyvärr på dem en gång när vi var ute på sundet med båt. Så fort som min båt gick den dagen in till hamn hade den aldrig åkt ute på havet någonsin. De som satt bakom mig tyckte inte nosdykningen var så rolig då allt vatten sköjde över dem hehe. Det skulle inte bli oväder vid 14 tiden utan vid 20 tiden. Det blev ett sjuhelvetes oväder och
Anonymiserad 231185: Bra gjort av alla inblandade som gjort detta möjligt (y)
AndersS: Håller med, man kan ju inte avliva alla katter som kommer hem med en död fågel eller kaninunge utifrån att de har "blodsmak av ett annat djur i sina käftar";)
hapazard: [citat] Men rejält starkt bör det ha blivit, när jag räknar på det (antar 75% utjäsning av maltsirapen och 100% på sockret) får jag det till dryga 10% :P. Om du vill ha ett tjusigt namn så bör Barley Wine vara den ölstil som ligger närmast, så kanske Julkornvin :)
Likan: Priserna varierar lite. Sist jag åkte var Bordershop billigast på burk-öl igen, men tidigare var Nielsens längre upp på gatan från Calles billigare. Jag upplever Nielsens som over-all billigare, med de varorna jag brukar handla, det tål att jämföras!
j-o75: [citat] Det gick förvånansvärt smidigt . Jag var förberedd på värsta krånglet. Det var bara att packa ner datorn och beställa upphämtning med ups. Knappt två veckor senare kom den tillbaka med skärmen lagad. Dock så hade dom slarvat lite och hela ramen runt skärmen ramlade av när vi öppnade den! Den gick att trycka dit igen ganska smidigt, men det kändes väl lite slarvigt. i