Övrigt Off Topic
Ludde76: Tack för era svar! Har nu googlat på just trollsländelarv och ni verkar ha alldeles rätt! Trollsländor brukar vi ha gott om så det är ju logiskt, konstigt bara att jag inte sett dem i larvstadiet förrän nu. Tack för hjälpen!
AndersS: För att hålla liv i gummifjädring bör man återkommande köra med riktigt fullastat släp så gummit får fjädra. Beroende av hur konstruktionen är gjord kan man göra rent runt gummifjädringen t.ex. att blåsa rent med tryckluft så fjädringsutrymmer inte fylls med skit. Är bra för kärrorna om det finns lite fjädring när man träffar potthålen eller dåliga järnvägsövergångar.
Bamsenalle: Här kommer ett tips om en god Rub till köttet. [MEDIA=youtube]xJb_HxCUC2c[/MEDIA]
nallepu: Har en Cargobike kindengarten den med stora lådan för 6 barn. Fungerar utan anmärkning har dock vält tvågånger i en kurva och en gång när jag körde ner från en hög trottoar. Uppskattar att jag kommer ungefär 15 kilometer på högsta hastigheten och om jag trampar på rejält. Elcyklar är hopplöst tunga att trampa om batteriet tar slut. Priset för en elcyckel är ungefär den samma
Magnus E K: Om 80-vägen är helt fri från trafik kör jag hellre i under 40 eller över 130 (eller vad vägen tål) än en mer normal hastighet. Funkar ju inte när det är trafik (praktiskt omöjligt eller inte socialt accepterat) men med ett stort åbäke till BÅT hängandes efter blir ju läget ett annat och man kan njuta av att glida fram ljudlöst i 35 utan att stressas av kön som bildas bakom.
DennisCA: Jag glömde nästan, bilden efter man rivit isär köttet, det är ju inte pulled pork före man gjort det [bild]
holetaker: Jag ljög innan ang att jag körde med fritidsbatteri. Det är biltemas marinbatteri jag använder. Kommer köra med det tills jag vet vilket behov jag har. När dessa är slut så byts de ut till AGM. Igårkväll kopplade jag ihop det och allt vekar funka. Jag får tacka för alla bra svar
Huvudbrytaren: Här finns flera alternativ beskrivna: https://www.youtube.com/results?search_query=the+end+of+the+universe
ansic: Efter att ha renoverat en husvagn där allt ruttet virke och isolering byttes ut lärde jag mig att dessa material är bäst att använda: Använd MS-Polymer mjukfog, det är den moderna mjukfogen som har fördelar på alla punkter, häftförmåga, hållbarhet, övermålbar, flexibilitet.. Större springor kan tätas med butyl-tejp/band, jag köpte mina rullar på Biltema men hittar den inte med
Rosarosi: Ville bara meddela att jag varit i kontakt med postnord. Detta gick helt klart emot deras policy. Hängde självklart inte ut grannen med namn utan nämnde vart det gällde så dom kommer ta upp det med berört postkontor att det inte är okej.
j-o75: [citat] Ja det är ju åt det hållet, men tyvärr så flyttar sig ju växlarna ibland så att man inte riktigt vet hur dom ligger.
vedklyv: [citat] Såg det sedan jag klickat på nedåtvinkeln i övre högra hörnet.
Lesserwisser: [citat] Oerhört slarvigt räknat blir det sisådär 59 dBA (11 meter bred väg, oändligt rak väg, 0.5% lutning, mjuk mark osv). Det blir 62 dBA i appen, men det är ännu mer översiktligt. Det är jobbiga ljudnivåer, men jag tror inte att man kommer upp i de nivåer där man kan få bidrag. Men du kan ju alltid be väghållaren räkna ordentligt!
heimlaga: Fast det behövs mera forskning för att få fram om min gissning stämmer. Jag kom så långt som att James Cox småningom blev James Cox&Sons så frågan är vad det blev sedan.
Alfredo: [citat] Och igår kväll kom ett mail med rubriken "Din beställning hos Smartoutlet.se är på väg!"... :crysmile::thinking::rofl:
JohanLun: Går ju också att löda om glappa lödningar i ugnen i köket, men med tanke på blyinehåll i lodet så kanske man inte ska baka muffins till barnen direkt efter. :D
eembretsen: Skulle den böjas ut så skulle den vara i storleksklass med en mellanstor underarm. Inget fel på mått här inte. Ska kolla om den är kvar när jag tömmer nästa gång.. Parkslide finns i närheten... kan gödslet påverka storleken? Den var helt abnormt stor!
blue.b: Dom har ju kört med en slinga från introt av Bubba Sparxxx - Deliverance tidigare. Nu har jag inte haft betal-TV på fem år så jag har ingen aning om hur det låter nu.
heimlaga: [citat] Ja folk har ju olika begåvningar. Det lär finnas personer som inte kan skriva inlagor till olika myndigheter själv och som inte kan lära sig räkna integralkalkyl och inte lösa ekvationssystem för hand. Det lär ju också finnas personer som inte kan timra och som inte kan byta bord i en träbåt och som inte ens kan vässa en fogsvans ordentligt. Min svaghet är elektroniska prylar
tttomten: Om du ska dra husvagn så bör du ha 13 polig elsats, den på bilden ser ut att vara 7-polig.
Anonymiserad 88753: [citat] 1. Därför att de tär slitigt att inte ha en fast punkt i tillvaron utan ständigt bollas fram och tillbaka. 2. Därför att många barn växer upp med bara en förälder och mår hur bra som helst av det. Det är nog mest en vuxen egotripp att tro att man är oersättlig för sina barn. [citat] Fast så är det ju sällan. Så är det inte ens i kärnfamiljer. Alla de som lever med
gaidin: Jag brukar rimma sidfläsket, antingen torrt eller i lag, för att få in saltet in i köttet. Sedan röker jag det på ca 125 grader under 5-10 timmar beroende på tålamod och tid. Det svåra blir sedan att skära skivorna riktigt tunna men segt har jag aldrig fått det.
märde: tycktes vara Timell även om jag hade annan åsikt. Nu ersatt av en gud allenarådande arg. Jag undrar, hur många går på det här?
RalleB: Då vet jag vad det var för skit jag kände på min förra A4:a. Kändes helskumt att trycka pedalen förbi ”botten”. Faktisk aldrig känt det så tydligt på någon annan bil än Audi.
MathiasS: Ja däck där stomen separerat kör jag inte runt familjen med några längre sträckor, men det är ju inga problem att åka till verkstaden.