rampante
rampante: [citat] Å så sociala avg på det och div andra kostnader för firman.... så kanske det går att få ut en liten slant i månaden att köpa mat för... Fast nu kunde TS ju ingenting... stämmer det bäst med elektriker eller Vvs-yrket?
12 svar · 2,4k läst
M
Mjolnir: Där jag jobbar själv just nu (uthyrd konsult) så tar jag in övertid som flex när jag jobbar extra av egen vilja, exempelvis om jag vill förbättra egna arbetsverktyg, strukturera mitt arbete eller bara få mindre arbetsbelastning, helt enkelt när jobbet inte kräver det av mig för att klara mina uppgifter. När arbetsuppgifter, deadlines, krav, förväntningar och förfrågningar
31 svar · 11,4k läst
Pytt
Pytt: Jag använder denna på mina katter: https://www.zooplus.se/shop/hund/palsvard/lopp_fastingskydd/fastingplockare_pincetter/249854 Dåliga omdömen till trots så tycker jag att den fungerar väldigt bra för att vara en sådan liten enkel plastgrej, men det kanske är för att jag fått in vanan. Den på Clas Ohlson fungerar säkerligen alldeles utmärkt och verkar ju lättare att få helt ren
15 svar · 7,9k läst
useless
useless: Ja, det är man. Dock är uppmärksamhetskravet lägre då, så om man passar på att slå i en spik när man står still vid rödljuset så är det nog svårt att dömas för vårdslöshet i trafik...
46 svar · 2,6k läst
·
A
Allmänobildad: Jag har mailat Anticimex vid ett par gånger då jag hittat oidentifierbara kryp hemma. Väldigt utförliga svar inom bara någon dag.
8 svar · 4,0k läst
·
prototypen
prototypen: Det där benet är olämpligt. Med höga ben så blir det väldigt hög belastning på infästningen. Det kan behövas stag mellan benen för att få det att hålla. Protte
1 svar · 997 läst
D
Daniel 109: I de flesta fallen verkar de ju inte göra något. Då blir det ju en extra resa för att ta bort skylten.
29 svar · 4,1k läst
·
harry73
harry73: Du är inte den enda som fick besök :) https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-aer-det-foer-insekt.350185/#post-3376913
4 svar · 5,0k läst
·
Steelheart
Steelheart: [citat] Naturligtvis, antingen autokorrekt eller trötthet är min ursäkt. Tack för rättningen !!
7 svar · 4,6k läst
useless
useless: Det sitter såklart en golvbrunn under. Lite svårt att rengöra vattenlåset bara... :rolleyes:
13 svar · 5,2k läst
·
Dracula
Dracula: [citat] Klarna bör inte va problemet om varför beställningarna bryts. Men jag ställde tidigare frågan ändå om de känner till ifall det är vanligt att Wish avbryter ordrar - "inget jag känner till"
2 svar · 5,0k läst
J
jonaserik: [citat] Vi vet inte om dessa lager som satt/sitter är av den sorten, om så är så har tätningen bara funktion av damm och sandkaraktär
230 svar · 79,6k läst
·
useless
useless: Jo, jag skrev ethernet inom parentes och routingen på subnätnivå funkar lika dant för TCP och UDP...
10 svar · 1,4k läst
·
S
Stefan1972: Sålde en gång några ganska svåra karossdelar till en Opel. Köparen bodde långt bort och vi kom förvisso överens om att han skulle hämta vid tillfälle men det tog hela tre år innan han hörde av sig igen. Han måste ha litat på mig iallafall för han hade ju betalat dem och gjort klart så. När han väl hörde av sig så sa han ingenting om att det dröjt tre år utan det var precis
24 svar · 6,1k läst
M
Manhunter: Googla efter instruktionsbok
1 svar · 788 läst
useless
useless: Badda/blöt upp ordentligt med lämpligt medel och sug torrt med grovdammsugaren. Det har iallafall funkat för mig på diverse möbler.
8 svar · 3,0k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: Den kan ha gått vilse.
4 svar · 6,9k läst
Krilleman
Krilleman: [citat] Visst kan det vara denna tråden jag minns med glädje! https://www.byggahus.se/forum/threads/viksbergs-gar-dont-worry-be-happy.107041/ Men hur lyfter vi detta till 2019/2020? Absolut kan det bli svårt att landa i något specifikt projekt, men tanken att bidra glädjer iaf mig! (y) Var bär det av? Men det stora frågan är hur, var och när? Jag ställer gärna upp och åker ett gäng
8 svar · 2,1k läst
C
cpalm: Annars får man väl tillägga att metangas är ett grymt bra alternativ om man har nära till bra tankställen i de områden man normalt kör och om man hittar det man vill ha i det något skrala utbudet av bilmodeller. I synnerhet så länge rabatten på förmånsvärdet finns kvar.
5 svar · 1,1k läst
Anna_H
Anna_H: [citat] Ja, en sälkut som ligger ensam på stranden är inte övergiven. Men rör man den kommer inte mamman att vilja ta hand om den. Det är inte så med fåglar, rådjur, harar, kalvar mfl, det är en myt. Men för sälkutar gäller det. Därför gäller besöksförbud i många sälområden under den perioden.
11 svar · 1,4k läst
DennisCA
DennisCA: Föräldrarna har en liten båt med 4hk utombordare vid egen brygga, den är inte försäkrad så den kostar bara bränsle och motor reparationer. Under vintern ligger den upp och ner på stranden.
21 svar · 13,7k läst
K
karlmb: [citat] Det vet alla som tagit några glas. Man blir avslappnad av alkohol. Ja, ngn annan drog kanske kan ge effekten, där har jag ingen kunskap. .. Att man har svårt för situationen och kanske ser dåligt eller inte hänger med är dock vanligt när det ser ut så där. Titta på hur körskolelever kan hålla i ratten nästan gång du har chansen.
350 svar · 26,6k läst
·
J
jonaserik: Någon form av form för osttillverkning hemmavid kanske, har sett något liknande på auktioner
1 svar · 612 läst
·
M
Micro: Jag är absolut inte säker på att det är så..Men jag upplever så här hemma att har jag inte takfläkten på i mitt vardagsrum som är ca 10m från luftvärmepumpen i köket så får jag lite sämre värme eller kyla. Det blir alltså kallt eller varmt men det tar längre tid , det räcker att jag har fläkten på lägsta hastighet så är allt ok.
3 svar · 795 läst
J
j-o75: Detär samma text, men på en röd knapp som har två lägen typ.
2 svar · 1,1k läst
Tokslut
Tokslut: $ värdet styr priset till viss del på de bilar jag handlar, speciellt när kursen ändras snabb
9 svar · 1,6k läst
Bart
Bart: Vid en tidigare arbetsplats hade vi problemet att bilar lämnades titt som tätt på vår parkeringsplats. Detta är nu 20 år sedan, men vi hanterade det via polisen utan inblandning från fogden. Kunde vi bevisa att vi fått tag på ägaren men denne vägrade att flytta bilen ordnade polisen med transport efter 7 dagar. Fick vi inte tag på ägaren, men kunde bevisa att vi försökt nå denne
10 svar · 1,6k läst
Magnus E K
Magnus E K: Tack för snabbt svar! Jag kanske skulle ha letat en stund i gräset efter om även fjärren kastats på samma ställe. (Nu minns jag inte exakt var den låg.) Tror inte jag har någon sån styrning i mina gömmor, har alltid tyckt att dessa grejor varit onödiga leksaker.
2 svar · 677 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.