Övrigt Off Topic
jonaserik: Nu är det inte så enkelt med fogden och annat som har med skulder att göra, som en del säger Vill någon inte betala så går man till fogden, dom skickar ut ett betalningsföreläggande med mottagningsbevis att skriva under, då är skuld fastställd. Skriver inte gäldenären (låntagaren ) på kommer en delgivningsman att besöka enligt mantalsskrivningen, öppanar ingen eller personen
cpalm: [citat] Hittade inte NameSystem på listan heller, men efter lite efterforskning verkar det vara Name SRS AB.
patfred: Har googlat lite och kommit fram till att det nog inte är något roligare än en grävling!
Mjolnir: Lite återkoppling, hela intervjun gick superbra med toppenresultat på testerna som gjordes inför mötet. Det enda som inte gick superbra (varken bra eller dåligt) var en övning där jag fick några sidor med ett case där jag skulle lösa ett problem, en större del av problematiken låg utanför min erfarenhet och mitt område, gick dock helt OK. Kändes mer som en lednings- och HR-fråga
Myckling: [citat] Jag har ingen aning vem som äger maskinen men med tanke på hur marknaden ser ut där i princip varenda grävmaskin används att gräva bla fiber verkar det osannolikt att en entreprenör låter en maskin stå månad efter månad med kapitallkostnader men inga intäkter.
Hundt: Gladdes radiokontrollerade urverk får msn ingen värk av! Tysta som musen!!:-))
A-Man_08: Man får söka en leverantör som passar tex inom eu.
useless: Jag har inte orkat tvätta av kylaren för att se vart hålet är, men den här misstänka marodören låg i grillen precis framför kylaren: [bild]
Johan Gunverth: Om routern är satt i bryggat läge lär du få ansluta till den via serieport för att kontrollera funktionen. Åtminstone om det är en konsumentrouter. Jag kan inte påminna mig om någon sådan router som inte blir helt ”dum” i bryggat läge. Den slussar alltså trafiken helt opåverkad, kallas även ”store-and-forward”. Om du däremot har ett företagsabonnemang med påkostad
tonyalltheway: En liten koncentrerad låga på skruven, samtidigt som du trycker glaset neråt med mejsel, bör smälta bort "glaset", sen tar du loss skruvarna med muttertång, och återmonterar med brickor ( om du ej kan hitta ersättningsglas )
swirve: [citat] Japp, även i korvetten hände det att man vaknade av att man lättade från bingen. Fick då gå bakåt o lägga sig i mässen istället.
InsidersUnited: Finns ju färdiga också för en dryg hundring...Men då tappar man ju charmen av att ha gjort den själv=) https://www.aliexpress.com/item/32976086958.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2005471cToDN4h&algo_pvid=f48e9363-8622-4adb-91ab-651f5c94279c&algo_expid=f48e9363-8622-4adb-91ab-651f5c94279c-2&btsid=f1371f86-f8af-4c8c-8403-089df5ff61ef&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_7,searchweb201603_53
heimlaga: IT-revolutionen är en fullkomligt betydelselös småsak jämfört med den föregående och tidsmässigt delvis överlappande industriella och sociala revolution som ledde till mekanisering av jordbruket och elektrisk belysning och rinnande vatten i varje hem och lönearbete med drägliga löner och sjukvård åt alla och biltrafik överallt och så vidare. Jämfört med den kommande revolutionen
john68: Två stora tunga slagportar till garage ur en container. Med viss möda eftersom jag var själv:sweat: En helt ny Hörby skottkärra från container på bygge. Ena skackeln hade gått av direkt när de testade den. Sågade till en ny bara. Funkar fortfarande bra efter 30 år:D
mexitegel: Du får väl kontrollera din källa. Det du läst är ju samma siffror som jag angav i början av tråden ;): Minns jag rätt var det från skogsforsk som jag vill påstå är en ytterst trovärdig källa för denna sorts fakta.
Duttarmajster: 1) RAID5 är inte problemet. Försäkra dig om att den externa disken verkligen stödjer USB3. Många små filer är långsammare att kopiera än några få. Finns många olika orsaker. Extern USB är det långsammaste sättet att flytta filer. 2) Absolut mycket snabbare om det nu är möjligt. Om du har ytterligare NAS är det bästa sättet, investera i en ny stor hårddisk i den så har du
Tallguy196: Så därför blir det Permanent Waves ikväll. :cry: [MEDIA=youtube]Juv5Ifs2fFY[/MEDIA]
A-Man_08: Har du någon länk till produkten i fråga? När säger netflix att du måste ha play certifikat är det precis när du startar appen eller en film?
Freddy_kruger: Vad är mycket liten omsättning? 5-10’ eller 100-200’? Är det en hobbyverksamhet eller ska det bli ditt huvudsakliga levebröd? Hobby/uppstart, då hade jag kört enskild firma. Sen finns ju egenanställning typ frilansfinans, men det har jag dålig koll på.
Microkatten: [citat] Det är som jag skrev det svenska momstillägget: Pris inkl 20% uk moms = 200,99 pund Pris exkl moms = 200,99/1,20 = 167,49... pund Pris inkl 25% svensk moms = 167,49*1,25 = 209,36 pund Sedan betalar du för transport 8,56 pund + svensk moms 25% = 8,56*1,25 = 10,58 pund Totalt betalar du alltså 2*209,36+10,58 = 429,3 pund.
AnJoAIK: Hej, svarar på ursprungsinlägget nu, men jag hade också skämt bort katten mycket i början! Men samtidigt sett till att den kunde gå undan om den vill vara själv. Vi adopterade nyss en katt från ett katthem:) Jag kommer verkligen att skämma bort den så att den ska trivas iaf :)
Getsome: +1 till på Ford Mondeo , sjukt mycket bil för pengarna och det jag bytt på de 2 jag har haft under 7 års tid och tillsammans kört 20000 mil är 4 st abs givare (2 per bil) och ett hjullager bak i övrigt bara slitdelar som bromsar och service (den ena såldes förra året och hade gått 26K mil och den andra kör jag med nu och har haft sen sen den gått 5k mil och nu gått 22 k mil) ,
Nicke M.: [MEDIA=youtube]aw37_2l_N84[/MEDIA] Den åttonde och sista delen om renoveringen av min Monark Colibri från 1991. I detta avsnitt ska jag göra rent förgasaren och prova om jag får motorn att starta och gå som den ska. (Nu vet jag inte helt säkert vad felet var, utan är bara glad att den lever igen! Jag tror dock att det kan ha varit skit i munstycket trots tidigare rengöringar. Bakläxa
Tokslut: Dra ut bilen nära körfältet och anmäl bilen för att den står farligt till så ska du se att den försvinner i ett naffs
TeroM: [citat] 530e finns inte i Touring än vad jag såg när jag tittade.
Anonymiserad 284245: [citat] Så är det. Man kan inte invända mot skatteärenden hos kfm. Man får en anmärkning, men den blir som sagt dold efter nga dagar.
skogstomten: Sälja billiga grejor och gärna otympliga grejor =FB Bilar 40000-250000kr Blocket. Räkna med många jobbiga spekulanter... Bilar >250000kr BRA/SERIÖSA bilförmedlare eller sälja till bilhandlare eller KVD (=bilauktion) Blir ofta finansiering, inbyte mm inblandat. Haft mååånga bilar genom åren och för 3-10år sen var det betydligt enklare att hitta vettiga köpare på Blocket och