K
När du satte ihop motorn, satte du kolven så att pilen pekar mot avgasporten?

P
Hade du kollat tändningen? Du skrev att gnistan är bra, och det må ju vara hänt. Men den ska ju komma i rätt tid;) Nu vet jag inte hur det ser ut på den där, men man får ju justera statorplattan.

K KjellTimell skrev:
När du satte ihop motorn, satte du kolven så att pilen pekar mot avgasporten?
Jag har aldrig haft bort kolven på denna men den sitter som den ska (var tvungen att springa ut i garaget och titta).

mowatom skrev:
Hade du kollat tändningen? Du skrev att gnistan är bra, och det må ju vara hänt. Men den ska ju komma i rätt tid;) Nu vet jag inte hur det ser ut på den där, men man får ju justera statorplattan.
Nej, det har jag inte gjort. Jag har tänkt att göra det dock, om inget annat fungerar. Men just nu koncentrerar jag mig på bränsletillförseln istället. Man får göra som all annan felsökning, utesluta punkt efter punkt.

JAG BEHÖVER INTE ER HJÄLP LÄNGRE! ;)
Och varför behöver jag inte det? Jag kommer givetvis att återkoppla i tråden med både text och film om varför. Men det får bli imorgon för nu kommer jag att vara upptagen resten av dagen. Tusen tack för ALLAS kommentarer, ni är bäst verkligen!

• Gilla
Vespa och 4 till
  • Laddar…
Den åttonde och sista delen om renoveringen av min Monark Colibri från 1991. I detta avsnitt ska jag göra rent förgasaren och prova om jag får motorn att starta och gå som den ska.

(Nu vet jag inte helt säkert vad felet var, utan är bara glad att den lever igen! Jag tror dock att det kan ha varit skit i munstycket trots tidigare rengöringar. Bakläxa för mig alltså men nu glömmer vi det. Hoppas ni gillar videon!)

• Gilla
john68 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.