9 234 läst ·
55 svar
9k läst
55 svar
Märklig vändning på bilassistans
Skönt att det löser sig. I den här typen av situationer är det antagligen vanligare att det rör sig om just förvirring snarare än att någon försöker luras.
Får man fråga hur mycket fakturan var på? Den så kallade tryggheten i att betala bärgningen i förväg genom en försäkring är lite begränsad som jag ser det.
Får man fråga hur mycket fakturan var på? Den så kallade tryggheten i att betala bärgningen i förväg genom en försäkring är lite begränsad som jag ser det.
Hela beloppet var två tjugor från fyra tusen jämt.A Avemo skrev:Skönt att det löser sig. I den här typen av situationer är det antagligen vanligare att det rör sig om just förvirring snarare än att någon försöker luras.
Får man fråga hur mycket fakturan var på? Den så kallade tryggheten i att betala bärgningen i förväg genom en försäkring är lite begränsad som jag ser det.
eller så är det ett för löst och dåligt uppstyrt samarbete där villkoren inte går hela vägen ned till den enskilda bärgaren. Det är ju som i inlägget ovan (med hotellnätter osv) som det säljs in att fungera. Men det krävs ju att bärgaren vet det, kanske ska bärgaren i detta fall rapportera nåt, eller kryssa i nån ruta som inte gjorts. Det är ju inte helt ovanligt att man ibland tvingas anlita sina konkurrenter som underkonsulter. I vårt fall skulle bärgaren vara mer påläst och veta mer om försäkringen och/eller kontaktat nån trots att han bara har en plats i sin bil.
Jag har ju en rolig bilbärgning med.... Hade assistansförsäkring och plötsligt la servostyrningen av. Synade bilen och det var i princip totalhaveri och all olja ut på E6. Ringde bärgning men det skulle ta minst 3h innan dom kom. Väntade en timma och under tiden konstaterade jag att det var mindre än 5km till märkesverkstad så jag ringde Falck igen och sa att jag skulle försöker ”limpa” dit istället. Visst sa dom, går det att köra så gör det.
Väl på plats så tågade jag iväg och skulle ha min hyrbil som jag då tycker att jag hade rätt till men det kunde jag ju glömma, jag var ju inte bärgad dit. Ringde Falck igen och var irriterad. Vi löser det sa dom, 20 minuter senare kom en bärgare, han bärgade min bil från kundparkeringen och in på baksidan, styva 200m och jag fick min hyrbil och kunde åka vidare. På vägen hem 3-4 dagar senare hämtade jag bilen för noll kronor då det var en godkänd goodwill på just den delen. Sen dess har styrservot gett upp ytterligare en gång men då var det allt annat än gratis.
Väl på plats så tågade jag iväg och skulle ha min hyrbil som jag då tycker att jag hade rätt till men det kunde jag ju glömma, jag var ju inte bärgad dit. Ringde Falck igen och var irriterad. Vi löser det sa dom, 20 minuter senare kom en bärgare, han bärgade min bil från kundparkeringen och in på baksidan, styva 200m och jag fick min hyrbil och kunde åka vidare. På vägen hem 3-4 dagar senare hämtade jag bilen för noll kronor då det var en godkänd goodwill på just den delen. Sen dess har styrservot gett upp ytterligare en gång men då var det allt annat än gratis.
Jag fick den hem i alla fall, men dit var det 3 km och till märkesverkstad 5 mil. Det jag kände var mitt val var ju antingen hem eller skrotenuseless skrev:
Anlitat Falck tre gånger. Väldigt bra bemötande. En gång utanför Värnamo med dyrbar last, en gång i småstad norr om Sthlm och en gång långt ute i skärgården, två färjor. Utmärkt service, men sista gången var 2016, möjligtvis de ändrat sig.
Utnyttjat vår bilförsäkring med Trygg hansa i november förra året. Sönderskuret däck, rånförsök som misslyckades i norra Spanien på en bensinstation. Förvånansvärt snabb service, fick (betala för) ett nytt däck, dock ej vinterdäck som vi hade på, på kvällen, nöjd.
Utnyttjat vår bilförsäkring med Trygg hansa i november förra året. Sönderskuret däck, rånförsök som misslyckades i norra Spanien på en bensinstation. Förvånansvärt snabb service, fick (betala för) ett nytt däck, dock ej vinterdäck som vi hade på, på kvällen, nöjd.
Hade Assistansbolaget,
På väg till Norrköping från Stockholm, bilen en 3år gammal V70 hostar till och alla lampor tänds på instrumentpanelen. Motorn startar men hoppar fram.
Snabbt samtal till Bilia, "Du ska inte köra en meter med bilen innan den är lagad"
Ringer Assisansbolaget: "Bilen går du kan köra den själv till verkstad"
Fixar bärgning själv och har numera inte Assistansbolaget, två spridare hade bestämt sig för att sluta fungera.
På väg till Norrköping från Stockholm, bilen en 3år gammal V70 hostar till och alla lampor tänds på instrumentpanelen. Motorn startar men hoppar fram.
Snabbt samtal till Bilia, "Du ska inte köra en meter med bilen innan den är lagad"
Ringer Assisansbolaget: "Bilen går du kan köra den själv till verkstad"
Fixar bärgning själv och har numera inte Assistansbolaget, två spridare hade bestämt sig för att sluta fungera.
Klicka här för att svara
