KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Men vem lägger ut magneter för barn och husdjur att äta? Och varför?
Förhoppningsvis ingen. Men vet man inte om riskerna är det lätt att vara oförsiktig. Lågt placerade små kylskåpsmagneter. Magneter som ramlar ner. Magneter på oväntade "ställen".

Såg en "fyndsamling" hos en veterinär en gång och uppenbarligen kan husdjur sätta i sig de mest oväntade saker.

Alfredo Alfredo skrev:
Såg en "fyndsamling" hos en veterinär en gång och uppenbarligen kan husdjur sätta i sig de mest oväntade saker.
Tja, vår katt gnagde på rörisolering, den fastnade i magen. Operation för 23000. Försäkringen täckte iaf 15000...

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Förhoppningsvis ingen. Men vet man inte om riskerna är det lätt att vara oförsiktig. Lågt placerade små kylskåpsmagneter. Magneter som ramlar ner. Magneter på oväntade "ställen".

Ja, att små barn gnager och suger på leksaker, som ibland innehåller magneter, förstår jag.
men jag visste inte att katter kunde vara lika dumma...

P
Nyfniken Nyfniken skrev:
var det ja! Vatten och mat ska inte stå bredvid varandra. :oops:

Och paketsnören ska de inte få leka med. De kan svälja det och har man otur så blir det trassel/skador i tarmarna.
Det med maten är nog inviduellt. Min katt drack och åt utan problem med det stående i samma matstation. Kattlådan stod 2 meter ifrån och de var inga problem.
Tyvärr fick vi ta bort henne i augusti pga epilepsi som gick för långt :(

Hej, svarar på ursprungsinlägget nu, men jag hade också skämt bort katten mycket i början! Men samtidigt sett till att den kunde gå undan om den vill vara själv. Vi adopterade nyss en katt från ett katthem:) Jag kommer verkligen att skämma bort den så att den ska trivas iaf :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.