P
Patrik_N: [citat] Ja, tror det även var glapp i hållaren till glödlampan hö.
17 svar · 16,2k läst
trähandtag
trähandtag: har haft några arbetskollegor som sett filmen o har samma erfarenhet om att den inte går att riktigt förstå. Efter första skrivningen har jag sett några youtube-filmer som försöker förklara filmen och där beskrivs att "sator" har åkt bakåt i tiden till båten, där frun skjuter den framtida sator, som då inte är den sator som borde finnas där utan är den sator som åkt baklänges
4 svar · 2,2k läst
A
andersmc: Järn är järn med inget eller mycket kol i, stål är järn med lite kol i. Men för att röra till det ännu mer skiljer man på stål och tautologin kolstål.
17 svar · 5,7k läst
L
L A Axelsson: Axel Oxenstierna lär ha sagt att ”Sverige behöver inga kolonier, vi har ju Norrland”.
97 svar · 11,6k läst
·
E
erik_qwerty: Min gamla mamma ska flytta till byn där både jag och min syster bor. Hon kan inte gå några längre sträckor, så vi är inne på att hon behöver en promenadskoter (permobil-aktigt fordon för folk som inte rör sig så bra alltså) för att kunna besöka oss lite enklare. Har någon några råd runt dylika maskiner? Det finns ju tre- eller fyrhjuliga, jag är allmänt skeptisk mot
0 svar · 448 läst
Snigla
Snigla: [citat] Hehe perfekt ju, klart man ska ha hund (y) Jag kom bara lite i otakt :cool:
71 svar · 10,7k läst
·
F
fsn: [citat] Beroendde på offset på styrarmarna så får man nån form av Ackerman oavsett om man frågar efter det eller inte. Det han göra din parallellstyrning slälvhämmande eller väldigt trög om det är byggt med precision. Sämre precision tar väl förvisso upp det. Jag tycker bara att man dör lite i själen om nåt stackars barn skall inleda sin bilkarriär med nåt lika understyrt som
14 svar · 20,4k läst
·
Satsuki
Satsuki: [citat] Det ser torrt och fint ut, inte alls spindel-territorium..... Jag har också fobi, mindre nu än innan, men de stora vargspindlarna åker obarmhärtigt in i dammsugaren om de är inne i huset eller garaget....
22 svar · 6,3k läst
·
-RB-
-RB-: [citat] Ja det kanske skulle kunna funka. Jag har tänkt tanken själv.
4 svar · 5,8k läst
C
Cider: Jag knåpade ihop ett enkelt skydd, som jag hänger på skärmens överkant, av en plastbit och en pappbit. Det döljer den irriterande reklamen, men lämnar nar allt annat synligt, så att jag kan bläddra och manövrera utan inskränkning. Det tog 2 minuter.
9 svar · 2,1k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Naturligtvis lagras det, men det känns lite som att gå över ån efter vatten för att få reda på i vilken ordning Bauhaus skriver sina datum.
77 svar · 20,4k läst
·
V
viggen_l: Mitt blev en avknoppning från att jag stängde ner ett 400l. Någon som har erfarenhet av oase filtosmart 60?
4 svar · 2,2k läst
P
phattrance: Nu när Forex bank lägger ner, så vill jag kolla runt och se vilka alternativ det finns. Jag skulle vilja byta till en Svenskt bank som har följande: 1: Tillåter skapa 3st "e-konton" (elektroniska konton som är kopplade till huvudkontot) 2: Ingen avgift för internetbank (med alla standardtjänster som att betala via kontot, swish, bankid etc) 3: Tillåter skapa ett nytt konto för mig och
0 svar · 820 läst
useless
useless: [citat] https://www.byggahus.se/forum/threads/foer-mycket-reklam.316206/page-2#post-3688365
2 svar · 2,7k läst
N
nybyggarn3: [citat] Tack för att du delar och skönt att det gick bra! Jag tror att jag har hyfsade förutsättningar rent fysiskt. Tar mig åtminstone upp på flytbryggan på sommaren. Men det gör ju nästan alla. Frågan är vad som händer när vattnet är iskallt. Att träna låter vettigt men tar emot.
6 svar · 1,3k läst
F
fixaochtrixa: [citat] FYI. Körde i en vecka utan problem men lyckades idag fiska upp den med en magnet. Tack för hjälpen iallafall
3 svar · 1,5k läst
A
Abies koreana: Då fyller jag på med en annan aktuell bok om klimatet https://www.bokus.com/bok/9789100184186/sa-undviker-vi-klimatkatastrofen/ " Det finns två tal som alla måste känna till om klimatförändringar. Det första är 51 miljarder. Det andra är noll. Femtioen miljarder är antalet ton växthusgaser som världen i genomsnitt släpper ut i atmosfären varje år. Siffran kan variera lite från
2 svar · 717 läst
S
Anonymiserad 239657: [citat] Som fd boende med rv 21 på sovrumssidan och järnvägen på andra sidan kan jag säga att det som störde mest var järnvägen, speciellt kvälls/nattliga godståg kom, värsta var om det var långa och ibland tomma containers som dönade något jävulskt. Lastbilarna störde inte så värst på nätterna trots jag sov 30 meter från vägen och med fönster som läckte värre än
152 svar · 33,0k läst
·
cederbusch
cederbusch: [citat] Inte om oljan tar slut/vi inte ska använda fossila bränslen. Det är väl det som är problemet på sikt; vi måste hitta nått annat sätt att konstruera och transportera saker.
18 svar · 1,4k läst
D
disedose: Jag ser att det finns fler som tycker om detta spel. Jag har genom åren förfinat spelstrategin och tycker mig ha fått fram en bra sådan. Det viktigaste jag kommit fram till är att utnyttja sina slag smart, men detta i kombination med att skriva in resultatet varannan gång uppe och varannan gång nere. Det verkar handla om att hitta en balans i att hela tiden väga upp den ena sidan med den
16 svar · 14,7k läst
·
tveksamt
tveksamt: Vore ju om inte annat något för just detta, att visa att man kan göra något vettigt och visa upp det på nätet, inte enbart utseende och dataspel.
13 svar · 3,7k läst
·
yonna
yonna: Tack Birgit! You've made my day! All min frustration är nu som bortblåst och livet ler igen!:love:
4 svar · 1,3k läst
K
Kirre2: [citat] Sista spiken har tydligen blivit bortmodererad! Ironiskt! Förstår inte varför vissa kräver att trådar ska stängas. Många svar tyder ju på stort intresse och alla tycker inte lika.
233 svar · 74,0k läst
·
Satsuki
Satsuki: Nytt spår, från några dagar sedan. Skuttade runt kring större träd, men gick inte upp i något av dem. Trodde först på ekorre, men som av en händelse såg jag ekorrspår hemma på tomten och dessa var större och hade längre avstånd mellan ”skutten” [bild] [bild] [bild]
4 svar · 1,2k läst
·
galento
galento: Bra tips, har laddat upp en del bilder på Google Drive då telefonminnet började bli fullt. Verkar vara enkelt att kopiera och dela länken i mobilen, har dock inte testat det än. Har märkt att det tar ett tag för bilden i drive att få skärpan men man kanske har för långsamt bredband.
5 svar · 758 läst
13th Marine
13th Marine: [citat] Passat årsmodell 17 med det fancy pancy lyse som fanns då. Saken är att kameran tittar efter två lysande punkter, hittar den inte det så kommer den inte blända av. När man kör själv så kan man ju släcka precis innan man ser varandra i krön och kurvor osv eftersom vi ser ljuskäglan. Det är lite som med filhållningshjälpen, den måste se de vita linjerna, den har ingen aning
68 svar · 9,7k läst
Fotografen
Fotografen: Har någon här handlat från Deltatecc och har några erfarenheter? Vilket fraktbolag anlitas? Ser seriösa ut på tyskt manér men man vet ju aldrig förrän efteråt...? www.deltatecc.de
0 svar · 557 läst
L
lordi: Ser det inte ut som en spricka i nederkanten? Där det är lite svart
3 svar · 2,7k läst
·
M
Myckling: @possum77 Tack för tipset, var precis vad som hänt, Hon raderade kontot och nu är allt normalt igen.
4 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.