Något som roar är hur man lanserat sporten "Padel" med tillhörande extremt dyra prylar. Ett padelracket för "endast" 1499:- som har kostat 1799:-. För några år sedan sålde man dessa plattor med skaft som strandkit, två racketar och en boll för typ 29:90 på bensinmacken.
Jag hittade ett strandkit i uthuset som jag kanske lägger ut på tradera som Vintage Padel Racket. Håll ögonen öppna. :)

• Haha
claym och 5 till
  • Laddar…
Rickard.
Ungefär som att jämföra ett tennisracket med en pizzaspade men okej.

Padel är racketsporternas minigolf. Men om det blir fler tennistider lediga så klagar inte jag :)

• Haha
  • Gilla
claym och 4 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Ungefär som att jämföra ett tennisracket med en pizzaspade men okej.
Jag är övertygad om att en duktig pizzabagare får in pizzan i ugnen med ett tennisrack också.

• Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:

Jag hittade ett strandkit i uthuset som jag kanske lägger ut på tradera som Vintage Padel Racket. Håll ögonen öppna. :)
Hehe…tänkte precis samma sak när vi fick in ”vintage-padelsetet” i second hand-affären.

joakim_j joakim_j skrev:
Padel är racketsporternas minigolf. Men om det blir fler tennistider lediga så klagar inte jag :)
Men skärp dig! Det heter bangolf och inte minigolf, precis som det heter padel och inte strandtennis. ;)

(jag är bara proxykränkt då jag inte ägnar mig åt något av detta):cool:

Paddel heter det.

canoe.jpg
I denna sport är det även viktigt att se uttråkad ut så att ingen misstar dig för att nöjes paddla.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
P
Man kan säga att det är en extremt hypad sport. I stan finns en eller 2 hallar. I vår lilla by ska de bygga 2 hallar (befolkning ca 4800)
Ena hallen vill de bygga i ett villaområde. Protesterna är enorma.

Sen är det en materialsport utan dess like, vad jag förstått så är kostnaden för regelbunden slå på bollen per år lika dyrt som en genomsnittlig månadslön

I framtiden kommer det iallafall finnas mååååånga stålhallar lediga.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Paddel heter det.
Jo men då blir det diskussion om kanoten istället :rofl:

MathiasS MathiasS skrev:
Paddel heter det.
Paddel är en kanotåra och padel är en racketsport

• Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Padel är riktigt roligt faktiskt, lättare att få till ett bra spel fast man provar första gången jämfört mot tennis.

Min fru spelar väldigt mycket och jag frågade vad det var för skillnad på bollarna efter som tennisbollar inte duger. Svaret var att de är mjukare så de går långsammare än tennis, vilket stämmer de är lite mer som en kass gammal boll.
Sedan skulle jag köpa bollar till henne i julklapp och kassörskan i hallen frågade vilken sort jag skulle ha. Jag frågade vad som var skillnaden mellan standardbollar och deras tre gånger så dyra pro-master-maga-bounce-fighter-2044 och hon sa att "de var hårdare så de gick fortare", som en tennisboll då alltså svarade jag och hon bara satt o skruvade på sig.

• Haha
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
För cirka 8 år sen när första hallen kom till stan så gick jag med i korpen, ganska kul racketsport i mina ögon iallafall.
och då betalade man 495kr i månaden för 2 matcher i veckan all annan träning fick du betala för.
Då fanns det 10 divisioner med 4-5 lag i varje division ( 2 spelare per lag ) och all utrustning fick du stå för själv

Det värsta med padel är folk ska upp kl 4 på morgonen före jobbet och spela, samt posta på sociala medier hur j_vla hurtig man är...:rolleyes:

Men det är förmodligen ap-kul eftersom som blivit så galna ;)(y)

Nej jag har inte provat, då jag fick en spruta mot bollsporter när jag var liten, ge mig en cykel eller löparskor :geek:

• Gilla
Robert-san01 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.