Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Något som roar är hur man lanserat sporten "Padel" med tillhörande extremt dyra prylar. Ett padelracket för "endast" 1499:- som har kostat 1799:-. För några år sedan sålde man dessa plattor med skaft som strandkit, två racketar och en boll för typ 29:90 på bensinmacken.
Jag hittade ett strandkit i uthuset som jag kanske lägger ut på tradera som Vintage Padel Racket. Håll ögonen öppna.
Jag hittade ett strandkit i uthuset som jag kanske lägger ut på tradera som Vintage Padel Racket. Håll ögonen öppna.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Man kan säga att det är en extremt hypad sport. I stan finns en eller 2 hallar. I vår lilla by ska de bygga 2 hallar (befolkning ca 4800)
Ena hallen vill de bygga i ett villaområde. Protesterna är enorma.
Sen är det en materialsport utan dess like, vad jag förstått så är kostnaden för regelbunden slå på bollen per år lika dyrt som en genomsnittlig månadslön
I framtiden kommer det iallafall finnas mååååånga stålhallar lediga.
Ena hallen vill de bygga i ett villaområde. Protesterna är enorma.
Sen är det en materialsport utan dess like, vad jag förstått så är kostnaden för regelbunden slå på bollen per år lika dyrt som en genomsnittlig månadslön
I framtiden kommer det iallafall finnas mååååånga stålhallar lediga.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Det ser ut som det gått inflation i strandtennis då det finns racketar för 2000 kr där också. 
https://sportlet.store/en/beach-tennis-racket-turquoise-dna-extreme-1-1-red-2021.html
Det går väl inte att spela Padel utan en "Starvie TRITON PRO 2021" för 278:90 EURO.
https://sportlet.store/en/beach-tennis-racket-turquoise-dna-extreme-1-1-red-2021.html
Det går väl inte att spela Padel utan en "Starvie TRITON PRO 2021" för 278:90 EURO.
Padel är riktigt roligt faktiskt, lättare att få till ett bra spel fast man provar första gången jämfört mot tennis.
Min fru spelar väldigt mycket och jag frågade vad det var för skillnad på bollarna efter som tennisbollar inte duger. Svaret var att de är mjukare så de går långsammare än tennis, vilket stämmer de är lite mer som en kass gammal boll.
Sedan skulle jag köpa bollar till henne i julklapp och kassörskan i hallen frågade vilken sort jag skulle ha. Jag frågade vad som var skillnaden mellan standardbollar och deras tre gånger så dyra pro-master-maga-bounce-fighter-2044 och hon sa att "de var hårdare så de gick fortare", som en tennisboll då alltså svarade jag och hon bara satt o skruvade på sig.
Min fru spelar väldigt mycket och jag frågade vad det var för skillnad på bollarna efter som tennisbollar inte duger. Svaret var att de är mjukare så de går långsammare än tennis, vilket stämmer de är lite mer som en kass gammal boll.
Sedan skulle jag köpa bollar till henne i julklapp och kassörskan i hallen frågade vilken sort jag skulle ha. Jag frågade vad som var skillnaden mellan standardbollar och deras tre gånger så dyra pro-master-maga-bounce-fighter-2044 och hon sa att "de var hårdare så de gick fortare", som en tennisboll då alltså svarade jag och hon bara satt o skruvade på sig.
För cirka 8 år sen när första hallen kom till stan så gick jag med i korpen, ganska kul racketsport i mina ögon iallafall.
och då betalade man 495kr i månaden för 2 matcher i veckan all annan träning fick du betala för.
Då fanns det 10 divisioner med 4-5 lag i varje division ( 2 spelare per lag ) och all utrustning fick du stå för själv
och då betalade man 495kr i månaden för 2 matcher i veckan all annan träning fick du betala för.
Då fanns det 10 divisioner med 4-5 lag i varje division ( 2 spelare per lag ) och all utrustning fick du stå för själv
Det värsta med padel är folk ska upp kl 4 på morgonen före jobbet och spela, samt posta på sociala medier hur j_vla hurtig man är...
Men det är förmodligen ap-kul eftersom som blivit så galna

Nej jag har inte provat, då jag fick en spruta mot bollsporter när jag var liten, ge mig en cykel eller löparskor
Men det är förmodligen ap-kul eftersom som blivit så galna
Nej jag har inte provat, då jag fick en spruta mot bollsporter när jag var liten, ge mig en cykel eller löparskor
