galento
galento: Bra med medlemmar som gör grejer som underlättar men tycker nog det vore bättre med en egen tråd om detta , då kan man ju gå dit och kolla.
3 svar · 1,3k läst
·
S
StevieGee: [citat] Som sagt. Det är nog bara en tidsfråga innan även det är bortplockat.
48 svar · 26,2k läst
useless
useless: Så, han gör samma resa som Bert Karlsson då fast tvärtom. Bert började ju i musikbranschen, blev politiker och är numera fastighetsmagnat (nåja, små mobila hus iallafall...).
1 svar · 902 läst
Dracula
Dracula: Hej, Fick idag hem min nya laptop, riktigt fin dator med hög byggfinnish, men skärmen har något jag aldrig tidigare sett på en skärm - linjer som ligger över displayen. Ser ut som någon dragit sina fettiga fingertoppar över skärmen. Jag tog fram en glasögon-putsduk o polerade lätt över linjerna med inget händer - dessa linjer ligger alltså i eller bakom glaset/plasten. Syns väl
0 svar · 1,1k läst
·
S
Stefan_R: Jag har ingen aning om My Dentist så den kan jag inte kommentera, men jag kan tipsa om Folktandvården. Jag vet inte om det gäller hela Sverige, men åtminstone i min hemkommun erbjuder de tandvård till fastpris. Jag betalar en dryg hundralapp i månaden. Då ingår en undersökning var 18:e månad och gratis åtgärd av alla skador/hål/felaktigheter de upptäcker då eller som jag själv
2 svar · 1,2k läst
N
nallepu: Besökte Stockholm i veckan och klev av i Sundbyberg. Vid stationen hade Försäkringskassansitt kontor och för några år sedan byggde man om husen med nya ytterväggar och försänkta fönster. Såg även inne i city att manbyggt nya hus med försänkta fönster. Funderar över hur arkitekten och husägaren tänkte. För på den gamla goda tiden klev snöskottare upp på taket och skottade ner
1 svar · 642 läst
I
InsidersUnited: NU fick ni mig på rätt spår med luftvärnet tipset. Men vingarna är mycket större än deras. Hittade denna bilden. Kan "luftskyddsföreningen" vara någon tillfällig gren de hade under kriget ? Och i så fall varför är det finska färger på armbindeln? [bild]
4 svar · 1,1k läst
·
raveper
raveper: [citat] Nej men det går väl att montera på. Såklart.
43 svar · 5,7k läst
·
T
Tovin: Jag förstår att smaken är som baken, men vill ändå få in lite förslag :-) De jag har lite funderingar på är dessa (se nedan, minus merca märket på fälgen ;)), men kul att få lite nya förslag att ta i beaktande också. [bild] [bild]
6 svar · 1,7k läst
·
plaggis
plaggis: [citat] Själv har jag Android Auto i bilen och behöver inte trycka på någon knapp för att ringa. Säger bara OK Google, ring Knut Persson. Funkar även att skicka sms på samma sätt. Ytterligare ett steg i rätt riktning
43 svar · 3,5k läst
·
N
Nyikåk: Har samma erfarenhet av Telenor, de "glömmer" att att lägga in rabatten, man får ringa 2-3 ggr för att få till hela. Nu råkade jag ut för en ny sak, när jag ringde senast i november så sa de att min rabatt går ut i februari, dum som man är antog jag att det då var sistta dagen i månaden som det alltid varit tidigare, men det var 1:a så fick en rabatt på hela 3 kr p på den
2 svar · 1,4k läst
·
Satsuki
Satsuki: [citat] Osäker på vården men forskningsdata kanske i teorin men inte i praktiken.
16 svar · 3,0k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: [citat] Du har PM!
23 svar · 3,1k läst
·
A
andersmc: [citat] Jag kollade Conrads leveransvillkor. Om du betalar inom 14 dar så är det ingen faktureringsavgift från Klarna. Handlar du för under 1000 kr tillkommer en fraktavgift på 69 kr. Över det är det fraktfritt, i alla fall om man väljer deras standardfrakt. Så om det stämmer som du skrivit borde du inte betalat någonting extra. Du får kolla din faktura igen, vad det verkligen är du
15 svar · 2,6k läst
S
Strontus: Då är det bara att lägga tillbaka den i diverselådan och glömma bort att du någonsin har sett den ;-)
5 svar · 2,5k läst
·
A
Abies koreana: Jag har alltid fascinerats av vackra texter, att med språkets hjälp beröra andra människor. Gestaltning är en svår konst som jag själv inte behärskar men trots ämnets allvarliga karaktär var det en upplevelse att läsa texten. Ibland behöver vi få perspektiv i vardagslivet. http://utgangspunktnykarleby.blogspot.com/2021/01/pa-den-bleka-bla-pricken.html
0 svar · 751 läst
Henkan Sundberg
Henkan Sundberg: Mythbusters har gjort flera tokigheter med silvertape, här är ett exempel [MEDIA=youtube]kLKfRtXgo88[/MEDIA]
8 svar · 2,7k läst
·
nikasp
nikasp: Någon annan norrlänning i exil som också är dödligt avundsjuk på de som nu får snö i stora lass? På gränsen till deprimerad här i Stockholm nu. Flyttade ner från Luleå 1998 och nu med små barn lider jag enormt av att man inte har vinter och snö på vintern. Kollar lite Ski-Cross på TV medan jag gör annat men det känns plågsamt. Har torp också men det är 17 mil söderut så
0 svar · 660 läst
·
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Nej, så är det inte. Du har verkligen helt fel. På transportstyrelsens sida går det att läsa vad som gäller idag. Alla dispenser som har utfärdats har skapat en de facto-standard som faktiskt går i strid med gällande regelverk. https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsregler/a-traktor/ "Den 15 juli ändras kraven för A-traktorer Då tas kravet bort att
110 svar · 68,9k läst
·
F
FRS05: [citat] Egentligen ska man göra det men jag sitter lugnt i båten. Mitt "problem" är att jag går oerhört hårt in för bara en intervju så det tar otroligt med kraft på mig att hålla på att ansöka. Så sparar det tills jag vet helt och hållet.
5 svar · 859 läst
Luddis_1
Luddis_1: [citat] https://sverigesradio.se/artikel/6815105 Från 2017 första länken jag hitta när jag googla lite snabbt, men finns massor om deras "smartness"
5 svar · 1,4k läst
T
ToRy: [citat] Kör på med BlackPlayer, funkar utmärkt! (y)
8 svar · 1,2k läst
·
Tobzter
Tobzter: Är inga konstigheter att tona mer.. Men för att veta hur mörkt de bli så åkt till en solfilmsmontör så kanske du får låna någon provbit å se hur mörkt de bli med olika %
1 svar · 1,8k läst
Mats-S
Mats-S: Hej, om det inte är alltför långt till en FORD återförsäljare skulle jag nog ta ett personligt besök för att vara säker på att få rätt nycklar, det finns säkert flera varianter på deras räcken och lås. Är det lång resa, ta några bilder och SMS:a dom i samband med telefonsamtalet.
1 svar · 1,3k läst
Anders243
Anders243: Tack för svar @Abies koreana ! Ursäkta sent svar då jag fastnat i massor av vanligt jobb som kommit emellan. När jag kikade lite noggrannare såg jag att det fanns en stor mängd väldigt små löss, så det är intressant att se hur stor skillnad det är på en liten ('tom') lus och en som är sprängdfylld med vätska från granen.
3 svar · 3,2k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: [citat] Ingenjör är ju faktiskt ingen skyddad titel, men man syftar oftast till högskoleingenjör(3år) eller civilingenjör(5år). Så klart du kan få ingenjör som titel, men mer lägligt är nog tekniker. På mitt förra jobb fanns det många som hade Engineer-titel även om de bara ”jobbat” sig upp.
6 svar · 1,7k läst
H
heimlaga: Hemma hos föräldrarna hade vi musinvasion tills jag byggde en spång över bäcken så grannarnas katter kunde börja trafikera över tomten. Då ordnade det sig. Så stora mängder smågnagare som samlas kring människoboningar är definitivt inte normalt för vår fauna.
243 svar · 22,4k läst
·
J
j-o75: [citat] Ja just den delen var rätt självklar. Typ som när kalle Anka väcks i husvagnen på mussepiggs semester..
21 svar · 3,0k läst
·
C
cpalm: [citat] Gammelmedia har lurat på och experimenterat med detta alltsedan webbkanalen började konkurrera med papperstidningarna. Dvs. minst 20 år vid det här laget. Men det är först de senaste 4-5 åren som betalartiklarna fått ett genomslag. Instämmer med @BirgitS att det inte verkar vara en framgångsrik modell att låsa hela sajten, man måste ha något sätt att locka till sig betalande
3 svar · 650 läst
J
jonaserik: 600 gram = 0,6 kilo, missade sorten, är även nåtade för att gå varandra som synes, det kanske kommer något här
7 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.