Mikael_L
Mikael_L: [citat] En tråd som snabbt dog, så vi inte ens fick veta om Sajmon fick sin förbindelse klar 1/1. :)
17 svar · 3,2k läst
·
H
heimlaga: Jag tror att järnet har nått maxpris men kopparn kan möjligen stiga ännu.
6 svar · 1,1k läst
jarlh
jarlh: Ok, får bli med hemkörning. Jag har koll på priset.
9 svar · 2,2k läst
·
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Det är inte så stökigt, går att ha ganska generösa 'regler' i FamilyLink
29 svar · 5,3k läst
Hyltran från Veglemyren
Hyltran från Veglemyren: Någon annan har redan lyft upp den och satt den i ett närliggande buskage. En stege hade varit bra men det är frågan om en kommunal byggnad så det kommer tyvärr inte på tal. Hoppas föräldrarna inte slutar mata den.
5 svar · 1,8k läst
·
J
Anonymiserad 239657: [citat] Nja alltså byn är stor. runt 4km2. Så tyvärr flyttar väl staborna ut hit för att det är halva priset vettu :) Sen fjåne är väl lite mer mot töffar, förvuxna moppebarn med bilar?
142 svar · 19,3k läst
·
S
Snickerick: Hejsan Någon som vet något om Slag1 Nätauktioner? Är det ett seriöst företaget. De omsätter 5 mille, numret till dem är ett mobilnummer och man landar i en telefonsvarare. De har en auktion ute jag är intresserad av. Men prylen befinner sig +50 mil bort så jag vill ha den skickad. FInns ingen info om det vid auktionen eller på hemsidan. Och har inte fått svar på epost skickat igår,
0 svar · 1,4k läst
john68
john68: [citat] :rofl::crysmile:
64 svar · 7,9k läst
·
Dracula
Dracula: [citat] Läs mitt inlägg igen - och svara gärna, om du är tandläkare. Dessutom, som svar, folks tänder är som övrigt i kroppen - olika förutsättning pga genetisk arv. Två personer som äter samma mat o rengör tänderna lika ofta kan få helt olika prognoser med tänderna genom livet, på samma sätt som vissa personer har anlag för fetma och andra inte, osv. Så döm ingen efter
2 svar · 3,2k läst
·
fremax
fremax: [bild] [bild] [bild] Med vänlig hälsning, fremax
1 svar · 763 läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Nej, jag ser att den är utom räddning så jag stänger den. Det är ett orimligt jobb att moderera detta. /Moderator
926 svar · 140,7k läst
·
D
dank: [citat] Ja, förutsatt att TS är beredd att vänta i buskarna och filma själv. Att sätta upp en övervakningskamera är däremot inte tillåtet. https://www.imy.se/privatperson/kamerabevakning/om-du-vill-kamerabevaka/
80 svar · 29,3k läst
·
C
cpalm: Tycker den dåliga stämningen mer eller mindre försvunnit efter att jag lagt till 4-5 användare på min ignore-lista. Just sayin'. ;)
19 svar · 2,2k läst
Maria T
Maria T: Ja jisses, det var sannerligen en väldig variation på årets bidrag och jag tycker vinnaren var....hyfsad. Hade hoppats på bättre resultat för mina favoriter Portugal och Malta, och jag tycker fina Tusse förtjänade en plats högre upp, men det går ju [egentligen] inte att tävla i musik :giggle: och nu far ju Klistret till Staterna för att dra igång tävlingen där. Hoppas vi kommer
68 svar · 6,1k läst
·
M
Anonymiserad 282191: Ja,vet inte hur just den bilen ser ut,men ofta får man lossa innerskärmen för att nå den,
5 svar · 1,5k läst
·
A
andersmc: [citat] Kan du inte dra dig till minnes vad det var för märke på de torkarblad du hade till Volvon, och sedan köpa av samma märke till Golfen?
2 svar · 1,1k läst
·
A
Anders_Nilsson: Det där ser ombyggt ut. En sådan broms skall normalt ha de bromsbelägg som refererades ovan, troligtvis har någon stoppat in V- eller cantileverbelägg senare.
12 svar · 5,0k läst
·
imported_Benno
imported_Benno: [citat] Då har det redan hänt :o
34 svar · 6,4k läst
·
Bronken
Bronken: Tack för checklistan PNO. Ska bara gräva bort 15 års barr så jag kommer ner i båten :-) OK, JohanLun, har nog nån handpump kvar sen jag själv hade en Penta förr. Japp den har vi försökt skänka bort länge utan framgång.
3 svar · 580 läst
L
Leafy: Det började med det vanliga, för att få allt som man själv vill ha det i lägenheter och sedan i huset. Sen lärde man sig mer och mer och renoveringarna blev djupgående och kanske mera trygghet i längden än att sminka ytskikten enbart. Nuförtiden är det mest roligt att fixa o renovera sålänge det är på våra villkor och inte någon akutinsats. Man lär sig alltid något nytt för
3 svar · 593 läst
mexitegel
mexitegel: Transport och lyft kostar runt 1000 kr timmen. Det är på många platser rätt lång väntetid på att få båtplats, ofta flera år.
7 svar · 1,9k läst
P
pmd: [citat] Det finns väl inte heller så mycket lagstöd för att förbjuda flygtrafik? Jag funderade lite på vilka åtgärder som kan ha bäst effekt, helt enkelt. De juridiska hindren är något som statsmakterna måste förändra på sedvanligt vis i den lagstiftande församlingen och med sedvanligt remissförfarande. Jag tycker inte att tvångslagar ska stiftas lättvindigt eller i nån slags
94 svar · 6,9k läst
·
H
Håbbe01: Lite tips för den händige [MEDIA=youtube]mQHmCzorneU[/MEDIA]
15 svar · 4,1k läst
·
samlarpådetmesta
samlarpådetmesta: Har man tid och ork att träna har man för lite projekt på gång. Snickra, gjuta, och övrigt arbete i trädgården och på/i huset borde vara tillräckligt fysiskt utmanande. Dessutom behöver kroppen och själen återhämtning ibland... (bilder kan i undantag få postas )
0 svar · 1,5k läst
A
AllanPear: [citat] Detta är precis vad jag letat efter. TUSEN TUSEN TACK!
2 svar · 1,2k läst
·
Stefan N
Stefan N: Burkkyl? https://www.partyhallen.se/cool-well-kylbrunn?gclid=CjwKCAjw7diEBhB-EiwAskVi16TvwIqvYwsiW_zNXBIjgqMLuqzrWEFSlzN7gI6D1r1QeViEehXAQhoCQu8QAvD_BwE
1 svar · 512 läst
S
Stabbsson: Ursäkta för "bumpen" men skulle vilja ha lite mer tips och råd, främst från de som haft samma problem och löst det. Men alla förslag är godtagbara
5 svar · 2,1k läst
T
Tompa01: Det finns många trådar om tomtgränser och grannar. Här är en som tog och lyfte markgränsproblematiken till en helt ny nivå https://www.svt.se/nyheter/utrikes/belgisk-bonde-rakade-flytta-frankrikes-landgrans
0 svar · 776 läst
P
pleqtiz: [citat] Ja precis nåt är skumt med dom, verkstan får kolla upp det. Är det nåt större fel på krockkuddarna så kan de säkert bli återkallelse på många Dacia bilar. Får mig att tänka på denna artikel. https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20140625/krockkudden-loser-inte-ut-miljontals-bilar-drabbade/
3 svar · 1,1k läst
O
olofh: Försöker faktiskt välta över grejerna från kastrull till skålar som ställs på bordet. Men inte alls alltid... alt lägger jag upp åt ungarna på deras tallrikar o dukar fram, försöker alltid ha en skål grönsaker typ småtomater o hackad gurka
18 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.