P
A AndersS skrev:
Stämmer gällande trafik, men inte stöld eller skada du själv orsakar men blir i princip bara aktuellt på dyrare släp.
jaha.
Inget jag behövt iallafall.
Men tack för svaret (y)
 
A AndersS skrev:
Stämmer gällande trafik, men inte stöld eller skada du själv orsakar men blir i princip bara aktuellt på dyrare släp.
Precis - och så finns det vagnskadeförsäkring också.

Jag har inte det lilla "kåpsläpet" försäkrat, däremot är det stora 2700kg-släpet helförsäkrat.

Jag antar att om jag skulle ställa av det så skulle vagnskadeförsäkringen kunna falla bort så att endast brand och stöld gäller, det skulle möjligen kunna bli någon krona billigare.

Så sker ju ofta på bilar, försäkringen övergår till en "garageförsäkring", även det vanligt på hobbybilar.
 
Ett släp kan ju kosta 100" eller mera;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.