Är det bara jag som kollar mello på svt24 alltså med teckenspråkstolkning, underhållningsvärdet är betydligt högre.
Teckenspråkstolkarna under bidragen är underbara.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Så var det det dags för le Grand finale!

Kommer Tusse han någon chans med miljoner röster? Eller borde han kanske tala med en psykolog?

Kör finnarna hårdrock som vanligt? Och är Australien med i år igen?

Ptja vi har laddat upp med chips, snus och folköl inför kvällens drabbning.

Jag har inte hört ett enda bidrag förutom Tusse givetvis. Vem är favorittippad?? Nån kalkonvarning? Kommer börja kvällen med en pigg dotter på varje sida, lär avsluta kvällen med en sovande dotter på varje sida. Nu kör vi! :cool:

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag har inte hört ett enda bidrag förutom Tusse givetvis. Vem är favorittippad?? Nån kalkonvarning? Kommer börja kvällen med en pigg dotter på varje sida, lär avsluta kvällen med en sovande dotter på varje sida. Nu kör vi! :cool:

Italien och därefter Frankrike är favoriter!

Ovanligt bra i år! Belgien min favorit så långt. Ryssland också bra och Maltas sångerska hade bra tryck i tutan!

Cyperns låt hade en bra refräng. Men det är också det enda positiva jag har att säga om årets tävlingsbidrag, då jag tyckte det i övrigt var en ganska bedrövlig tillställning.

Sveriges bidrag var absolut inte bra, trots att artisten heter som farmors katt. Och Carola skämde ut sig i vanlig ordning.

Den stora frågan är ju varför man tittar?

Jag tyckte det var en rolig tillställning faktiskt! Vinnande bidraget var väl inget större fel på, mer än klädseln... Var det bara jag som började nynna på "Vi komma, vi komma från pepparkakeland" när de tågade upp på scenen? Tusse förtjänade att vara LAGOM, och i mitten. :crysmile: Håller helt med om Carola, varför är det så svårt att ens spela ödmjuk, det kan t.o.m jag?!

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Maria T
Ja jisses, det var sannerligen en väldig variation på årets bidrag och jag tycker vinnaren var....hyfsad.
Hade hoppats på bättre resultat för mina favoriter Portugal och Malta, och jag tycker fina Tusse förtjänade en plats högre upp, men det går ju [egentligen] inte att tävla i musik :giggle: och nu far ju Klistret till Staterna för att dra igång tävlingen där. Hoppas vi kommer kunna se det i svensk TV också.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.