Övrigt Off Topic
ivp: Hej, Jag skrev en kommentar ang att alltid ha ett första förband i fickan när man använder motorsåg som drog igång en intressant diskussion. Tänkte att man kanske kunde få igång en separat tråd om "När olyckan är framme", dels för att få tips från er andra om hur ni har förberett er, och dels för att kanske få folk i allmänhet att bli lite bättre förberedda (jag tänker inte
Byggda: [citat] Det är väl en himla skillnad på vilda djur och på hundar vars ägare totalt skiter i att de går in på andras tomter och skiter, eller? Är man hundägare, då har man också ett ansvar för vad den gör så enkelt är det.
Maxizor: Leta upp ett begagnat GTX970/980 för runt tusenlappen. Presterar helt ok och är prisvärda. Kolla på sweclockers.com bra marknad och idkoll på säljarna!
Plupp 382559: [citat] Tack för tips. Partihallarna hade! Glasflaska 33 cl är bäst, håller längst och blir inte avslagen och man får en färsk varje gång, jämfört med stora PET. Köpte 15 backar. De håller i upp till två år. Vi hade lånat släpvagn och skulle transportera blomjord, möbler och en massa annat inför sommaren. Rätt mkt jobb. Men nu är frysen och skafferiet fullt m.m. och det är
wsp: Rubriken lurar lite kanske.. Men väl i badet så funderar jag ofta över hur allt hänger ihop. Blir långa bad ibland . Men med lite tilltugg ( heter det så i vätskeform?) så hinner man bearbeta många tankar. För ngt år sen såg jag ett väääldigt långt stjärnfall, som återkom efter 45 minuter. Efter lite googlande insåg jag att det var rymdstationen ISS jag såg. Tror o hoppas jag
kattparet: Använde butyltätning till stuprännan i somras, det tycks ha gjort sitt jobb, men det luktade satan av lösningsmedel efteråt i garaget. Såvida den sitter tillräckligt bra på bilplåt och kan målas på. https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/tatningsmedel/butyltatning-2000037757
videopac: [citat] Med kreditkort är det enkelt, får du en betalning registrerad som du inte känner igen/inte godkänt så är det bara att prata med kreditkortsleverantören. Det måste finnas godkännande från dig som köpare för att det skall vara en giltig betalning. Om det är så att du lämnat ut kreditkortsinformation (inklusive CVV-koden) till ett bolag, ja då kan de dra från kortet och det
Rickard.: Enda sättet att garantera att airbagen inte kan explodera är att plocka ut airbagen helt ur bilen. Det är trots allt en bomb och om än det är osannolikt kan vad som helst hända i en olycka. Till stol så skulle jag kolla på besafe izi den har smart fästanordning som fäst i skenorna på stolen. Googla fram och läs noga och se om du tror den kan funka. Jag har 2 stycken med isofix och jag
Fotografen: [citat] Vad är det som gör att den är stum? Hopsäckad gummifjädring, eller är det något som kärvat ihop? Som någon redan sagt är det kanske enklast att byta axel. Eller sälja kärran och köpa en ny...gamla släpkärror kan vara förvånansvärt lättsålda.
Ulltand: [citat] Men red ut det då du som tycks ha svaret! Att hacka på mig leder inte diskussionen framåt. Hur samverkar tex kväveatomer med en yta av järn?
Nötegårdsgubben: [citat] Det verkar som om bössan utvecklas ungefär som P3-lyssnandet. :confused:
P-plats: Bevisbördan första halvåret ligger på säljaren om det är ett ursprungsfel eller om ni skulle ha orsakat det. Dokumentera väl all kontakt med företaget om du har känslan att de kommer bråka och ta bilder och filmer på felet.
Bill Necander: [citat] Du gör helt rätt. Jag sparar också skruv men inte lika kul med gipsskruv. Spårskruv finns bara i byggnadsvårdbutiker nuförtiden och kostar flera kronor styck. Inte roligt montera tex instickslås i gammalt hus med krysskruv!
DennisCA: Det blev avbokat i sista minuten för min del, brukar träffa släkten på julafton och sen träffas alla hos mina föräldrar på juldan också. Men coronarisken var för stark. Vi var hemma i år.
KnockOnWood: Jag, och många med mig, har blivit misstänksamma mot dessa hjälp-organisationer sedan Bengt Westerberg gjorde succé i våra media: https://www.dagensmedia.se/marknadsforing/kampanjer/jag-hade-kunnat-jobba-gratis-6216090 https://www.expressen.se/dinapengar/bengt-westerberg-extraknacker-for-en-miljon/ https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9mbaQ9/bengt-westerberg-lamnar-roda-korset Men den
Violina: [citat] Ja, det är jag mer än medveten om, min mamma jobbar på kommunen (tidigare på den avdelning där man sysslar med detta) och där är tanken att ge arbetslivserfarenhet och referenser till arbetstagarna.. de har ett slutdatum när de går på kommunen, det som ts utsätta för är inget annat än att han blir utnyttjad.. Min arbetsgivare har också "utnyttjat" detta med
PM10: [citat] Vi kan väl försöka uppmuntra till lite feedback. Det är ju ” hur fasen slutade det” som ger något
nino: Han är ingen målvakt och troligen inga skulder. Tror att han fortfarande är skriven i Sverige. Tror det tar mer energi att inte göra nåt, sån är jag... Det var ett spa med trasig ellåda eller vad man kallar det
TechChad: Hade samma problem. Lösningen blev en popcornmaskin. Bästa köp på länge och används minst en gång i veckan. Träliga är dock att göra rent efter ett tag. Så det är dax att köpa en ny..
Ganescha: Mycket riktigt, listen/packningen va skadad, helt porös va den och smulades sönder när jag rörde den. Man såg tydligt att vatten runnit där. Tog bort och la ny silikon runt högtalaren. Kollade även på den dörren bak, där hade plasten spruckit runt infästningen. Dit får jag köpa en ny högtalare. Tätade så gott jag kunde så länge.
Marlen Eskilsson: Eftersom den här tråden uppmärksammas som den mest lästa under 2020 men har blivit stängd, så vill jag hänvisa till de nya trådar i ämnet som finns: Sveriges Covid-19 (SARS-VoV-2) strategi, diskussionstråd https://www.byggahus.se/forum/threads/sveriges-covid-19-sars-cov-2-strategi-diskussionstrad.399024/ Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
HCX: Nu har leverantören hört av sig efter att stämt av med speditören. Tydligen har chauffören ring fel för att kunna stämma av att återvinningen var betald. Avgiften har nu återbetalats och därutöver får jag 350kr som ersättning att jag hämtade godset själv nästkommande dag. De skall nu se över rutinerna internt, även om det gick bra för min del behöver inte det betyda att de
FredrikR: Instämmer i Nintendo Switch kören. Började med ett, sen blev det två. :oops::cool:
Dracula: Efter 4mån(!) väntande blev min drömdator(troligen) tillgänglig att beställa, äntligen. (Lenovo har extrema produktionsproblem världen över och folk väntar o väntar.). 27 nov slog jag till på deras svenska sajt. Redan 28e hanterades varan på lager i Holland. 30e kom den till Arlanda, rätt imponerande. Dock verkade den fastnade på UPS central i Järfälla. Jag ringde UPS 3 december