Övrigt Off Topic
fusion: Prova denna metod , kanske bara funkar på Xiaomi ? [MEDIA=youtube]h6pH1YdHLYc[/MEDIA]
StVik: [citat] Ozon betraktas som ett uttalat problem inom konstkonservering. Framför allt är det pigmentblekning som är bekymmret. Och akvareller är ganska känsliga som det är. Om det rör sig om konst av lite högre värde så är det inte att rekomendera. Om du ramar om allt ordentligt hos en ramare så borde det lösa eventuella luktproblem. Men det kostar ju en del. Är såklart också
HOBBY ARCHITECT: Unika Villor i Sverige: https://www.instagram.com/unikavillor
nallepu: Har du testat att lägga örat mot kallvattenröret som kommer in i huset. Själv har jag ganska mycket oljud i röret och när folk i grannhuset slår på tvättmaskinen kan jag höra när deras maskin öppnar och stänger kranen. Skulle gissa att alla kall och varmvattenrör ligger i glasull eller liknande så att rören kan vibrera. I fjärrvärmerören kan jag höra ljudet från fjärrvärme
Nötegårdsgubben: Det är väl framför allt ITP de vill tjäna pengar på. Jag fick en bra deal på bolån via dem vid ett motsvarande möte för ett antal år sedan, men efter ett år plockades den framförhandlade rabatten bort utan vidare information, så jag lackade ur och flyttade vidare till nästa bank. Min uppfattning är som din, den här typen av företag tillför väldigt lite för de allra flesta. Och
Fotografen: Min katt brukar skvallra:rolleyes: [bild] https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/
Pin: [citat] Jo så är det ju, jämfört med SUV föredras kombin, men inte samma andel som i Sverige. Antalet blir förstås stort ändå i ett stort land. Ser att nu finns det åtta (8) :surprised: kombibilar kvar att välja på i USA. Här hemma kallar vi knappt mini Clubman för kombi ännu mindre Panamera ST eller GTC4 Lusso :D De sistnämnda finns ju inte så många av ändå.
Dalbotant: Jag fick en stor vas med en blomma i kruka i, vattenpärlorna låg längst ner så att det finns vatten åt växten men det blir inte ståendes vatten runt så den ruttnar. Gissar att det var något liknande blomsterarrangemang som fixats till och då har några åkt ut?
Sockerhög: Att rikta däck är busenkelt och nåt man gör själv. Dessutom ger det preppern i dig stor tillfredställelse.
Ulltand: Nu ser det mörkt ut för Navalni, han blir allt sjukare i fängelset :( Putin drar sig ju inte för att ha ihjäl folk och utan avsikt att dölja det.
Mjolnir: Hej, Kom ett brev från samfälligheten angående biltvättning i anslutning till dagvattenbrunnar. Miljöbalken reglerar inga förbud mot detta men det finns riktlinjer. Biologiskt nedbrytbara bilvårdsmedel i anslutning till dagvattenbrunnar hittar jag inte så mycket om vid en snabb-Googling men ska det vara OK? Att utgå från beskrivningen på dessa produkter bör det vara OK. Tänkte svara
tommib: Aha, ok. Jag trodde ni var i Sverige. Då är det förstås lite svårare men borde gå att lösa ändå. Du kan ju googla fram bilder till honom på varje grej som han är osäker på (typ slätspont, råspont osv) och visa hur det ser ut så fattar han nog vad den irländska ekvivalenten är. Eller så låter du honom bara bygga något efter ritningen, det kommer bli bra ändå även om man
Mathurbo: [citat] Har en från 2020, Kia Ceed SW plugin. Den ligger på ca 0.5 när den enbart går på bensin, dock är den hybrid även då, så elen hjälper till när det åter finns tillgängligt pga generering från tex inbromsning och motorbromsning. En trip på 17 mil för en vecka sen hamnade på 0.49 enligt mätaren, 4 personer, full packning, 90% motorväg. Dock med fulladdat batteri som
Anonymiserad 433451: [citat] Aha som jag trodde. Du ska ha de längre benen fram. Korta bak. Du sätter i stabiliseringsstaget i ett av benen. Sedan så sätter du i bak och framben. Använd en hammare med mjukt slag. Alltså ingen snickarhammare. Kolla om hålen är för skjutna på något sätt. Använd bilden på stolen för att kontrollera.. Så ska detta ordna sig ganska fort..
Kurtivan: Appen avinstallerade jag och sedan gick den inte heller att hitta när jag sökte på den. Sent igår kväll så provade jag att trycka på annonsen (den med "Mint Camera" som överskrift) när den kom upp, då fick jag några val, däribland "Avinstallera". Då valde jag det och efter det har annonserna slutat dyka upp :)
ZipLock: Ska däcken som sitter på sparas? Om inte kan man skära bort däcket 3 cm utanför fälgen runt om. Sedan kapar man sönder corden närmast fälgen med en liten kapskiva i Dremeln. Görs på egen risk då det är lätt att råka kapa i fälgen.
tompaah7503: Det är en cykel, för tusan, cykla hem den. För två år sedan köpte min sambo en lastcykel från ett företag i Göteborg. Vi tog tåget upp dit tillsammans med min elcykel och vår hund. Sen hade vi ett par jättetrevliga nätter på B&B och dagar på små cykelvägar och fina landsvägar söderut till Skåne. Såg många intressanta saker som stressade bilister garanterat missar eller
LaT: [citat] F.n va skönt det måste vara att "veta" att man har "rätt"...
Örjan Johansson: [citat] Jag har haft samma erfarenhet. Det kom inga, tills en dag dag så sa jag till mina kompisar att dom får betalt om dom kommer hem och plockar. Vilken fart det var första lördagen... Gissa vilket liv det blev när dom hade plockat flera påsar när dom frågade efter betalningen. Jag frågade om dom ville ha betalt i frukten dom plockat eller pengar. Naturligtvis betalar jag för
blackarrow: Internet är rätt dåligt ikväll. Det finns inga riktigt enkla bra bilder på ett monterat simpelt cykelstöd. ;) [bild]
Myckling: Dagen till ära bifogas en repris på ett (i mitt tycke) riktigt bra aprilskämt från ortstidningen. Passa på att luras idag, imorgon är det för sent. Fyrbarnspappan - VK:s bästa [bild] [bild]
Poxeman: [citat] På de kartor jag sett ligger både parkeringen och masten i naturreservatet och att döma av besökarantalet på soptippen så är den poppis, få som är där skulle uppskatta en knatte på fyrhjuling.
Abies koreana: [citat] Kommer du ihåg han som kallades Kapten Klänning? En polis som gjort karriär inom organisationen, bl. a var han rektor för polishögskolan samt länspolismästare i Uppsala under sju år. Han gjorde sig känd i hela landet för sitt jämställdhetsarbete inom polisen och sitt engagemang mot könsdiskriminering, sexuella trakasserier och våld mot kvinnor. Han åkte land och rike runt