Övrigt Off Topic
useless: Jag har en 9-sitsig buss och det blir väldigt stor skillnad på ljudnivån om man lyfter ur sofforna. Så inredningen dämpar en hel del.
AndersMalmgren: [citat] Storebror modellen har också lika tunna https://www.hpiracing.com/en/part/107454 Dock keramiska. Tyvärr passar de inte på min bil då den ansluter annorlunda mot drivlinan. edit: det där var Nitro, här är till el https://www.hpiracing.com/en/part/107456 Också 1mm som mina., edit: min poäng är att det är snarare materialet än tjockleken edit: bra ide med göra metallen trävare.
hablam: [citat] Ja, då går det nog fort kan jag tänka mig. Denna stod dock på privat/företagsmark.
fribygg: [citat] Jo, som löntagare behåller man alltid mer än 44% av sin inkomst sedan år 2020, väljer vi vettiga politiker framöver borde vi få behålla minst halva lönen för egen del i framtiden.
atomlab: En mixer som inte klarar av is är inte värd att lägga pengar på
Dilato: [citat] Men banken ska ju ha koll på varifrån pengarna kom, dom kan väl inte vänta och se hur länge som helst? En vanlig lön från min arbetsgivare (eller utdelning, börsvinst m.m) bör dom väl ha koll på redan från början kan man tycka.
Lilllen: Välkommen till forumet! Har ingen erfarenhet av dessa själv, men har liknande som jag ännu inte fått tummen ur att bygga något med… De är ju rätt rejäla, vad ska du driva med dem? Mina såldes i kit med rätt stora NEMA 34 motorer.
jahallåja: Ok, då är det i så fall bevisat, för det har de fått i samband med skadeanmälan.
Thomas_Blekinge: [citat] Visste inte att sådan fanns! Tar den alla sorters damer?
sjoelund: [citat] Du behöver inte gå till ARN om du handlar på kreditkortet (om felet visar sig tidigt). Det är ett måste med BHG, eBay och AliExpress... Edit: och jag tror inte de bryr sig om ARN för de finns redan med på svarta listan
AndersS: Du ska kolla att lådorna är förseglade med tillverkarens "tejp" om det är ny mobil. Är den inte det så reklamera. Vi handlar lite dyrare produkter direkt i butik, vill inte ha strul vid ev. byte och vi har alla de stora kedjorna på orten. Handlade i veckan en Samsung mobil och en 23-modell där "fysiska" butiken hade bästa priset, samt att det för mitt användande duger bra med en
Anonymiserad 618974: [citat] Samma erfarenhet av tysken. Bättre pris, bättre service, ofta riktigt bra grejer. Tysken skojar inte om sin teknik.
Kane: På denna site finns mkt att hitta, https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/262-E-Klasse.html?fueltype=7&exactmodel=E300de&powerunit=2
Dracula: [citat] Det verkar som du trots allt bryr sig om prylar 😅😅
Galten: Bra idé med försäkring genom betalkortet, det hade jag inte koll på Det kändes väldigt udda att betala en försäkring för 1500 kr för att ev slippa betala en självrisk på 2000 kr. Och lite olustigt att ha 17.000 reserverat på kontot. Jag upplevde det som på gränsen till utpressning. Sen var ju själva bilhyran galet billigt, knappt 600 kr för fyra dygn. Så de måste väl ta igen
Kurtivan: Förra veckan så skulle jag starta värmen i fritidshuset men den startade inte. Det visade sig att min Ontech inte fick någon kontakt med telenätet. När jag loggade in på Telia så fanns inte mitt kontantkort kvar :( Ringde Kundtjänst på Telia och fick förklarat att de tagit bort det pga att de inte sett utgående SMS eller samtal och då antar att det inte används. Det minsta man kan
TypRätt: Knappen kan väl vara vilken av dem du vill. I mitt fall har jag en dosa på hemnycklarna dom drar jag upp när jag ska ha ut bilen o slänger sedan i koppen bredvid växelspaken o trycker på när jag kommer hem igen. Hade en dosa i bilen förut (följde med porten) men den hade inget lock och på den var båda knapparna styrda för att gå till det läge porten inte var i vilket gjorde den
heimlaga: Jag fick en gång straffavgift för att jag hade kört ett år med avställd bil. När bilen stod i morfars garage hela tiden. Det blev mycket bråk för de påstod att de minsann visste och kunde bevisa. När de insåg hur många vittnen som dels hade sett den där den stod och dels aldrig hade sett bilen hemma hos oss så gav de upp. I varje organisation finns någon byråkratjävel som ser det
Klass0n: Kort uppdatering. Mina ca 500g var nog att betrakta som färska och helt enkelt för lite. Jag hade stora förhoppningar då det i början av jäsningen spreds fantastiska humledofter. Provsmak efter 10 dagar jäsning visade dock på väldigt lite bitterhet och väldigt lite arom, så jag gick på med torrhumling några dagar innan buteljering. Resultatet blev klart godkänt men inte det bästa
b8q: Nu är det dags igen! Fick tag på en väldigt välformad pumpa i år! [bild]
Stefan Bengtsson: [citat] Jag noterar, tvärtemot vad du skriver, att du använde "hen" i sista meningen. 😉
TypRätt: [citat] Som jag förstår det räknas det för alla knivar som inte är för normalt ”knivbruk”, tex köksknivar, täljknivar och liknande. Knivar som är mer dekorativa eller bara coola fastnar i tullen.
axelman: [citat] TYP ENGELSK TEXTNING SOM LÄSES UPP PÅ SVENSKA JAG TROR ATT DET LÖST SIG Jag hittade en liten knapp på Humaxkontrollen. Den finns på tredje knappraden nerifrån.Till vänster finns där en knapp märkt OPT+ Till höger därom en knapp märkt med en liten Högtalarsymbol + ett Frågetecken ( ? ) Om man trycker på den knappen så kommer texten på skärmen "SVENSK. Om man lämnar det
roli: [citat] Har man sagt A så får man säga B också. Annars behöver man inte skriva inlägget 🙄