Övrigt Off Topic
O: [citat] Då har du svaret där. [citat] Gallret finns för att skydda ansiktet. Det är inget klubb-skydd. [citat] Nej! Vad är "vanlig åkning"? Finns det något vanligt i verkliga världen? Är det overkill med bilbälte vid "vanlig körning"? [citat] Verkar normalt. [citat] Köper en hockeyhjälm till dem var. Blir väldigt coolt för barnen att ha! Skyddar mot skador. Olyckor på is finns det
Plätt Fia: Fyll gärna på med ert eget gnäll. Här kan ni lufta era bekymmer. Glömde ju i rubriken att det var en "Allmän gnälltråd".
kashieda: Är det egentligen Lidl som säljer en fastighet utan servitut på tillfartsvägen? Mystiken tätnar.
cazz: [citat] Hmm bit till IKEA men ska kolla i helgen efter mindre passande lådor som man kan stapla på varandra.
O: [citat] Den lär i alla fall inte torka om den ligger i vatten😁 Däremot är det säkert en god ide att olja eller lacka den när den har torkat. Det förstärker nyanserna på samma sätt som vatten.
Ossian K Olsson: [citat] Barsebäck håller fortfarande ihop! Det är Kastrup som lyser där bakom!
Civilpolisen: En faktor att beakta är detta med AI! Det finns ett till synes aldrig sinande behov av mer datorkraft och Sverige verkar ha lite av Pole Position i dessa sammanhang! Stora datahallar finns och byggs i vårt land. Länk till en prenumeratios-text, men rubriken lyder: Jakten på det nya guldet: ”Alla skriker efter chip” Chipbrist tvingar företag och universitet att avstå den senaste
Anonymiserad 618974: Igår fick jag chansen att fixa lite Ebba och prefab-mat efter en lång utflykt med ungarna. Blev inte besviken. Ebba är ärternas tec7, så är det bara.
4774: Sedan är det bara att välja och därefter sänks priset ju längre du har kvar dem i kundvagnen eller desto längre tid du spenderar på sidan. Går tyvärr inte att dela länk men du fick en skärmdump istället. Hoppas det funkar 😀
plåtrickard: Svårt att svara på utan bilder.. Men våtslip o polering
Cecilia i: [citat] Hej, jag har lite rost i bilen, jobbar du med det? Var finns lokaler? Jag kan skicka foto vid behov, det är lite rost men ska åtgärdas . Tack
spikplanka: 2024-10-11 00:54 Observerade maximum senaste 24 timmarna: R2 S3 G4 R2 (Moderate) Radio Blackout Impacts (Blockering av högfrekvens radio) S3 (Strong) Solar Radiation Storm Impacts (Undvik att flyga, Satellitstörningar) G4 (Severe) Geomagnetic Storm Impacts (Elnätsproblem, Inducerade spänningar i t.ex järnväg) Elnätet: svk.se: Kontrollrummet 2024-10-11 00:14.16 49,88 Hz 2024-10-11 01:04.25
Maria T: [citat] Att vara rädd om sitt eget skinn är en självbevarelsedrift och inte en feghet - jag hade tänkt göra understruken alt kursiv stil av mina ord "fysiskt jämnstor, eller mindre" men det funkade inte, och jag skulle inte heller försöka hindra en person jag inte har någon som helst kännedom om, från att köra onykter om jag misstänkte att jag skulle kunna bli skadad själv. Har
Gimp: Ja ja, man fick vara på topp en stund i alla fall, som sonen som var topp 500 i spelet Overwatch, gick och slängde i sig en macka och var topp 50000 är han kom tillbaka efter typ 20 minuter.
elpaco: [citat] Statistiskt har våldsamma brott minskat, så klart med undantag för den extrema mängden skjutningar och sprängningar. Men de senaste 50 åren är det allt mindre risk att tex bli misshandlad. En viktig orsak till det förändrade samhället är inte frånvaron av vuxna utan liberaliseringen och det extrema fokuset på individen. På 80-talet sa vuxna till andras barn för att det ut
ZipLock: Varför inte kalla henne "exfru". Man behöver ju inte vara ovän med sin f.d. hustru.
munspelarn: det visade sig vara både kontakten till abs och hjullagret som var fel, bytte båda och då funkade det fint igen...:)
Alexander HB: [citat] Sen vet jag inte om det går att förbigå dessa huvudprinciper via avtal. Exempelvis, kan ett norrländskt företag genol avtal tvings dig att stämma dem enbart via Solna tingsrätt? Edit: Jag såg att det finns undantag om du som konsument stämmer en näringsidkare, och om beloppet gäller max ett halvt prisbasbelopp (så kallat "småmål"). Då har du som konsument rätt att vända
Dalbotant: Jag använder mycket sällan smink, endast ögonskugga och mascara om det är en finare tillställning. Hade min sambo gett mig en låda sminkprodukter och bett mig kolla på guider för hur jag skall använda dem hade jag slängt ut han ur huset... Hoppas din tjej tycker annorlunda. 🤔
spikplanka: Råkade av en händelse hitta detta inslag från CNBC där diabetiker med elektroniska insulpumpar tagit utvecklingen i egna händer och fått till en stabil insulinkurva. Det finns dock risker med det hela, men det är också en avvägning då kontinuerligt oreglerade glykosnivåer är skadligt: YT.. CNBC: Diabetics Are Hacking Their Own Insulin Pump (2018-11-07) td;lr Är att man hittat ett
Fischer05: Hej, Jag har monterat flera CNC-maskiner och reparerat dem många gånger. Av någon anledning har jag problem med att ansluta motorerna till min 5-axliga setup. Motorn är en Nema 23-motor som används för att rotera BC-huvudets B-axel. Jag använder denna stepper-drivrutin (https://www.oyostepper.es/goods-118-Controlador-de-motor-paso-a-paso-24-72A-m%C3%A1x-80VAC-o-110VDC-
Vasan1628: [citat] Brompton 2019, 16.000 kr England Skeppshult ARC 2004, 8.000 kr 100 % svensk Skepphult elcykel 2017, 20.000 kr 100 % svensk Pilen elcykel 2019, 32.000kr Taiwan, lackerad & monterad Gamleby (Västervik) Nishiki City 707, 2024, 17.000 kr Taiwan Nishiki SLB-Pro elcykel 2021, 35.000 kr Taiwan Velo de Ville FEB 990 elcykel 2023, 80.000 kr, Taiwan, Tyskland 😀👍🚲 Jag frågade Crescent
cpalm: [citat] Sen 1999 tydligen. Har man äldre däck än så är det nog ändå dags... Värt att notera kan vara att det tydligen även finns året runt/allväders/allround-däck som har 3PMSF/alptoppsmärkningen och som alltså uppfyller de formella kraven.
karljohan2019: Hej läsare! Jag vet att allt detta finns ute på nätet, men vill veta eran personliga erfarenheter. 1. (i Tokyo var det så dvs. pappersvägg) Var också det rum där ni bodde också gjord av "pappersvägg", var det så pass illa att man kunde höra vad grannarna sa och gjorde? eller var det dödstyst hela tiden trots pappersväggen i bostaden? 2. Såg ni några uteliggare? 3. Var ni nöjd med
yonna: [citat] Jag anlitar distriktsveterinärerna i min trakt och de gör även operationer. De är något billigare än de stora sjukhusen.
anders07: Det finns citrussprayer man kan spruta på, men eftersom det är vi ingången kan ju katten sen förknippa det med "dålig lukt" och inte vilja gå in... Man kan också testa lägga på aluminiumfolie som katter ogillar, men det är kanske inte så snyggt, men lägger du en klöspåle bredvid kanske katten väljer den sen även om du tar bort folien sen...