C
Cdalsland: Kommer sätta en klösbräda i tågvirke framför fodret 👍 är så van med utekatt att jag inte tänkte på det alternativet.. MEN om någon har nåt tips om medel eller nåt så man slipper den lösningen så skriv gärna. Klösbräda är inte hel estetiskt heller tydligen men jag fick igenom lösningen här hemma i af 😅
7 svar · 516 läst
G
gimmok: Någon som vet vilka regler som gäller när man hyr husbil i USA med B-körkort? Är det reglerna i USA där vanligt körkort för personbilar även är giltiga för husbilar? Motormännen "rekommenderar" men det är ju lite vagt. Någon som vet?
0 svar · 445 läst
R
RoAd: [citat] Nej det kan jag inte, jag har inte skrivit googles euro-presentation :) Det ser ut som om de saknar data under en period och räknar det som om växelkursen skulle vara 0. hysteres gör att värdet i presentationen inte hunnit ner hela vägen till 0. Men det är bara en gissning. Tror du alltså på allvar att det skulle vara möjligt för dig att handla euro med 20% rabatt? Det skulle
6 svar · 668 läst
·
L
Ley Street: Nu har jag hämtat bilen, det blev kopplingsbyte (tryckplatta, lameller och urtrampningslager). Dom kunde inte se något direkt skada men det var lite blåaktigt på sina ställen. Tyder väl på att det gått varmt, nu tar kopplingen högre upp och växlarna glider i lättare. Får hoppas att bilen rullar många år nu....men man vet aldrig!
13 svar · 1,2k läst
·
O
O: Vi har väl ingen aning om hur många manipulerade personsökare och walkietalkies det handlar om. Inte heller vilka som köpt dem. Hur många av dem som exploderat. Eller vilka som använde dem när de exploderade. Vilka som var målet för attacken vet vi inte heller. Naturligtvis hade attacken en eller flera avsikter. Vad det är vet vi inte heller. Vi vet inte ens vem som genomförde
5 svar · 553 läst
D
Dilato: Pinne 9 och 10, och 11 13 för jord [bild]
22 svar · 10,0k läst
·
O
O: Jag tror inget.
1 svar · 713 läst
possum77
possum77: [citat] Jag bodde i en 540 GL två somrar på ett fallskärmshoppfält. Jag och en kompis gav nästan inget för den eftersom den stulits från handlaren och missbrukare bott i den. "Tar ni den som den är så får ni den för 4000:-" Fick slänga ut en del kanyler samt sängarna, byggde nya av reglar och rusta-madrasser och la konstgräs på golvet. Sen bodde vi som kungar :)
152 svar · 32,9k läst
·
Huddingebo
Huddingebo: Man ska aldrig smörja anliggningsytan mellan fälg och nav. Friktionen där behövs av begripliga skäl. Man kan dock smörja precis runt navet/hålet och på hjulskruvarnas konor så går det otroligt mycket lättare att få av hjulet. Om man absolut ska dra med mutterdragare så använder man momentstav så att man inte drar de för hårt. Drar man för hand med rätt moment så VET man att
7 svar · 993 läst
H
Harald Blåtumme: Det är en del teknikaliteter vid markförläggning av 230V-kabel som komplicerar. Rätt typ av kabel är relativt dyr, plus att man har utlösningsvillkor på JFB som kan vara svåra att uppnå med såpass långa kabellängder. Det är därför detta är behörighetskrävande.
30 svar · 2,3k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Jag tror att jag hoppar erbjudandet. Det är snällt av dig. Nu slipper du ta en omväg, och jag kommer hem lite tidigare imorgon. Nästa helg ska jag till sthlm, då har jag möjlighet att få med mig något 1060 eller 1070 från nåt ställe jag typ passerar. Eller, beroende på vad det är för ställe i Märsta du är på, om du kan lämna det där och jag hämtar lör veckan efter.
52 svar · 3,6k läst
C
Civilpolisen: Prenumerationsläsning, man får hålla till godo med rubrik och ingress! "Hösten blir avgörande för stora svenska fondbolag. Ett 30-tal fonder på statens fondtorg ska mer än halveras när premiepensionen upphandlas fram till den sista oktober." https://www.di.se/nyheter/ppm-gallrar-bland-sverigefonderna/ Jag har skrivit tidigare om PPM och ska skriva mer om det senare, när det närmar sig
0 svar · 372 läst
P
Pin: Antar att det inte är SVT det handlar om. Vad som är tillåtet styrs av landets regler från vilket kanalen sänds. I EU är sedan länge tobaksreklam i tv förbjudet. Alkoholreklam eller ej beror på varifrån det sänds. Från Sverige inte tillåtet. Du får titta på någon kanal från långtbortistan om du vill se tobaksreklam, förslagsvis via parabol.
9 svar · 574 läst
A
Achren57: Jag hör och lyder 😀
5 svar · 771 läst
·
A
AndersS: Men att lasta lite i kärran och sedan köra har ju ingen betydelse, det är en förlegad/överarbetat teotetiskt påfund. Häng på en kärra/husvagn ellet varför inte hästkärra, utgå från hur man kör i trafiken med släpvagn och kan backa. Får man det med B och 3500 kg, utan hänsyn till bilens vikt......
36 svar · 9,8k läst
M
Markanten: [citat] Toppen, tack!
2 svar · 864 läst
·
W
whak: VVisserligen har inte early vird gjorr fel i det här faller. Men jag har tidigare fått paket hit som adresserat till en helt annan adress. Jag är mest förbannad att ert företag kan skicka ut paket och sedan bara hänvisa att jag ska öppna någon annans paket och behålla sin det. Som sagt det är inte första gången denna person skickar hit och det lär ju knappast upphöra
2 svar · 1,0k läst
Bananskalare
Bananskalare: Jag läste någonstans att anledningen till att att det var för lite klarlack. basen ska dessutom bara täcka. Tror att jag gjorde tvärtom om på båda. Så nästa försök så får det bli mer klarlack och stänga in mig i garaget.
10 svar · 1,7k läst
G
Giannis16: Hej Tack så mycket för hjälpen det fungerade.
3 svar · 712 läst
·
spikplanka
spikplanka: [citat] File --> Save as.. Se till att du får med .html sidan, tillhörande .css fil och eventuella bilder som .gif, .jpg osv. Sedan kan man komprimera alltihop som .tar eller .zip. Annars finns wget, curl osv. Detta eftersom bokmärken utgår från att sajten t.ex. byggahus.se finns kvar. Vilket inte alls är säkert över tid.
2 svar · 441 läst
S
Styrman_jansson: [citat] Jag har en Karl. Köpt på sportson. Drivlinan är standard egoing som funkar fint. Cykel är bergstadig och mycket bekväm med bra lastmöjligheter. Tungtrampad utan elhjälp är väl det enda mindre bra jag kommer på.
323 svar · 38,4k läst
·
B
Bästerortarn: Min Philips QS6141/32 har nu permanent tackat för sig efter 10-15 års trogen tjänst. Det är surt som fan 🥺 eftersom den var mycket praktisk med rakhuvud i ena änden och trimmer i andra. Har nyligen köpt en Braun Series 5 rakapparat eftersom rakdelen på min gamla Philips gav upp först men då återstår att införskaffa en bra trimmer. Jag brukar ha 2-3 dagas skäggstubb och rakar mig
0 svar · 488 läst
nino
nino: [citat] Nej men det är lika för mig, skönt å inte behöva åka hem. Dalhalla är mäktigt. Watain förklarar alla svartklädda människor nere på Rättvik 😄
286 svar · 26,1k läst
·
N
Niq: [citat] Absolut underkänt. Om du visste i hur dåligt skick många av dom maskiner och bussar som rullar omkring på vägarna är så skulle du också undra varför det inte händer mera olyckor
6 svar · 681 läst
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Ja, det är borgarnas fel, du får betala tillbaka lite till svarta hålet om du vill ;)
8 svar · 1,0k läst
Maria T
Maria T: Men oavsett vilket chatt det gäller så får en se till att uppdatera sidan med jämna mellanrum; jag motsäger mig själv eftersom jag "ofta gör det" vid andra chattar, men sällan med Blocket... Så, ett litet tryck på F5 (om en sitter vid en PC) eller "dra ner från topplist" på Android. AjFånar kan jag inget om.
18 svar · 5,8k läst
yonna
yonna: Nä. Avbeställde hos Klarna som sa att detta tar x antal veckor. Men det funkade sedan med automatik hos Klarna. Ingen betalning. Ingen leverans. Handlade sedan prylen i lokal butik (till högre pris).
7 svar · 1,5k läst
·
yonna
yonna: Hm ... det gäller WF ... verkar inte tillåta screenshot... men nu funkar i alla fall sidbytet efter att jag stängt av mobilen. Den lilla bilden finns fortfarande kvar men stör mig inte. Tack för hjälpen! Krumeluxen finns inte i andra appar.
6 svar · 659 läst
·
galento
galento: Tack för svar , har aldrig hört talas om denna rörelse förut . Läste länken men det verkar lite konstigt.
2 svar · 694 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.