janwide
Filmade mina avlopp för att kolla statusen. Döm om min förvåning när jag synade filmerna och det ser ut som att det är en levande räka i röret! 44 sekunder in i filmen ser man något som ser ut som en räka!? Eller vad är det? Har akvarium och saknar sedan en tid en räka som liknar den från filmen. Är det verkligen möjligt att den blivit utspolad vid vattenbyte och har överlevt i avloppet i flera veckor eller ev. månader?
(Filmen är upp och ned.)

 
Hmm, är väldigt svårt att avgöra. Skulle kunna vara en räka men den ser i så fall inte så levande ut...eller?
 
janwide
D David B skrev:
Hmm, är väldigt svårt att avgöra. Skulle kunna vara en räka men den ser i så fall inte så levande ut...eller?
Vete fan. Börjar bli mer o mer tveksam. Överlever den i vårt duschvatten är den väldigt tålig!
 
Kräftdjur är kanske som kackerlackor, överlever allt inklusive, atombomb ;-)
 
janwide
D David B skrev:
Kräftdjur är kanske som kackerlackor, överlever allt inklusive, atombomb ;-)
Ja. De vi hade var jäkligt sega. Försvann och var osynliga i månader. Jag tömde tom akvariet och gjorde rent. Sedan poppade de plötsligt upp igen från ingenstans!
 
  • Gilla
David B
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.