Jotack. Jag testade aldrig ditt tips, pga att tummen fastnade i r... I en annan tråd nämndes balsamterpentin och det tror jag finns i gömmorna. Fast jag har inte reagerat på att det kommit besudlad post, så hunden kanske har valt andra måltavlor.

Släpp in hunden nästa gång den kommer på besök...

Hur gör jag med machosnubben i andra ändan av snöret. Ska han också få komma in och äta kex, eller ska jag lämna honom utanför grinden?

Vad känns mest vettigt?

N
Hep Hep skrev:
Hur gör jag med machosnubben i andra ändan av snöret. Ska han också få komma in och äta kex, eller ska jag lämna honom utanför grinden?
Bjud honom på saft o kex :rofl: Så kan ni ha en vänlig diskussion om hunden

För att lätta upp stämningen tänkte jag prata lite om hans ansiktstatueringar och hur det kommer sig att hundens svans är kuperad.

• Haha
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Eftersom det är en tråkig hundtråd, så passar jag på. Någon av hundägarna som rastar sina älsklingar på gatan utanför tycker att det är helt ok att deras hanhund pissar på vår brevlåda. Tyvärr är hunden så stor att den når att göra det på luckan som inte är tät och mina brev luktar illa.

Ni som gnällde över era elräkningar - vår decemberräkning var på 22 000 och stank hundpiss. Slå det om ni kan.

Det jag undrar är om man kan spraya något på lådan som hundar inte gillar. Någon "fy-spray" eller liknande som fanns mot katter (och nog inte funkade). Helst vill jag tårgasa hundägaren, men jag vet inte vem det är. Alternativet är såklart en vanlig ickepelarbrevlåda som sitter på stolpe, men jag vill helst ha en stor låda.
Koppla in ett elstängselaggregat
https://www.granngarden.se/elstangselaggregat-revir-2305-nat
Då pinkas det inte mer på din låda 😎

• Haha
yonna
  • Laddar…
N
U Uffe A skrev:
[länk]
Man plågar inte hunden för att ägaren är dum

• Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
Unikt namn
U Uffe A skrev:
[länk]
Funkar den mot höga elräkningar från argsinta brevbärare också?

Anonymiserad 433451 skrev:
vem fan tror sig ha rätt att montera upp ett elstängsel som skadar en hund eller annat djur?

har vederbörande produktionsnummer så skall detta anmälas och bli av med både djur och aggregat samt få minst böter..

har vederbörande inte detta så skall denne anmälas för fara för annan och djurplågeri.

Kan ju säga att vore jag brevbärare och det regnar så att lådan mm blir strömförande..
Så skulle breven suttit i käften på vederbörande... ;)
och aggregatet i arslet.. Med fullt pådrag. :crysmile:
Elstängsel skadar inga djur. Ger en stöt och håller (o)djur borta

• Gilla
_Magnus L och 1 till
  • Laddar…
Funkar även mot slemmiga varelser.

blackarrow blackarrow skrev:
Funkar även mot slemmiga varelser.
Brevbärare?

Intet Intet skrev:
Brevbärare?
Snigelpost?

• Haha
Intet
  • Laddar…
Är det verkligen så chockerande att se husbilar på E45 🤔

• Nyhetsrubriker från Expressen med fokus på husbil på E45 och andra viktiga händelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Testarn och 5 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.