22 344 läst ·
43 svar
22k läst
43 svar
Humorhörnans slasktråd
Jotack. Jag testade aldrig ditt tips, pga att tummen fastnade i r... I en annan tråd nämndes balsamterpentin och det tror jag finns i gömmorna. Fast jag har inte reagerat på att det kommit besudlad post, så hunden kanske har valt andra måltavlor.
Koppla in ett elstängselaggregatHep skrev:
Eftersom det är en tråkig hundtråd, så passar jag på. Någon av hundägarna som rastar sina älsklingar på gatan utanför tycker att det är helt ok att deras hanhund pissar på vår brevlåda. Tyvärr är hunden så stor att den når att göra det på luckan som inte är tät och mina brev luktar illa.
Ni som gnällde över era elräkningar - vår decemberräkning var på 22 000 och stank hundpiss. Slå det om ni kan.
Det jag undrar är om man kan spraya något på lådan som hundar inte gillar. Någon "fy-spray" eller liknande som fanns mot katter (och nog inte funkade). Helst vill jag tårgasa hundägaren, men jag vet inte vem det är. Alternativet är såklart en vanlig ickepelarbrevlåda som sitter på stolpe, men jag vill helst ha en stor låda.
https://www.granngarden.se/elstangselaggregat-revir-2305-nat
Då pinkas det inte mer på din låda 😎
Elstängsel skadar inga djur. Ger en stöt och håller (o)djur bortaAnonymiserad 433451 skrev:vem fan tror sig ha rätt att montera upp ett elstängsel som skadar en hund eller annat djur?
har vederbörande produktionsnummer så skall detta anmälas och bli av med både djur och aggregat samt få minst böter..
har vederbörande inte detta så skall denne anmälas för fara för annan och djurplågeri.
Kan ju säga att vore jag brevbärare och det regnar så att lådan mm blir strömförande..
Så skulle breven suttit i käften på vederbörande...
och aggregatet i arslet.. Med fullt pådrag.![]()
Funkar även mot slemmiga varelser.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden