"Mindre" är fortfarande mer än "inget". Hur länge sedan var det du började experimentet?D Daniel 109 skrev:
Det hade ju varit bra, för att backa upp ditt idoga påstående om att det inte är svårt, om du hade fått bort ett begränsat bestånd. Fast även om du brukar skriva att det är mindre nu och att det inte är så mycket jobb, så är beståndet fortfarande kvar.
Jo men någonstans på vägen får man väl se det som good enough så länge den inte vinner mark och man inte behöver slita sönder sig för att hålla status quo. Jag har maskrosor i min gräsmatta som jag försöker hålla på rimlig nivå. Men det är ju inte som att de tagit över hela mattan men det kräver absolut en större insats än jag önskar. Har även åkervinda där jag gett upp på att försöka vinna kriget men har ett trench war där jag inte låter den ta en milimeter av överdelen av tomten. Den nedre är så att säga ockuperat område, jag gör en eller ett par punktinsatser/special operation under sommaren där jag river upp några säckar av den men i övrigt är det egentligen bara roboten som ser till att inte gräsmattan bara består av denna vinda, men släntytan samt trallen där nere är bara en grön djungel som man inte ser under sommaren. Sedan ska vi inte tala om myrorna eller andra faktioner som opererar i området där nere. Har en bra allians med Leopardsniglarna som jobbar mot mördarsniglarna men frugan är inte helt med på att vi tycker om de kammoflerade, snigel som snigel tycker hon.
Summa summarum så är min trädgård ett ständigt krig så om en av parterna faktiskt går att äta och göra paj på så ser jag dem nästan som nyttoväxt om de samtidigt konkurerar ut något annat från den ytan. Det är annars min erfarenhet, lyckas jag bli av med något så kommer det något annat jävulskap där istället. 😂
Summa summarum så är min trädgård ett ständigt krig så om en av parterna faktiskt går att äta och göra paj på så ser jag dem nästan som nyttoväxt om de samtidigt konkurerar ut något annat från den ytan. Det är annars min erfarenhet, lyckas jag bli av med något så kommer det något annat jävulskap där istället. 😂
Produkter som diskuteras: "mördarsniglarna"
Snigelbekämpning Snigel Effekt Neudorff
Mot alla sorters sniglar
189 kr inkl moms
245 kr
Läs mer
Just parkslide ser jag en stor fördel om man kan utrota helt. Maskros frösprids ju. Så där är nyttan med ett lokalt utrotande inte till så stor nytta.
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 876 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 876 inlägg
Lite så tänker jag också. I dessa dyrtider är varje bidrag till hushållet välkomna. 🙂T TypRätt skrev:
Maskrosrötter skall visst gå att rosta, mala och brygga kaffe på.
Jag cyklade förbi ett bestånd igår, inte ens här nere har den kommit igång på riktigtT TypRätt skrev:
- det fanns inte några skott alls ännu.
Vänta bara, det kommer…
Redigerat:
Ok, googlade innan jag skrev och det stod bara att skotten kommer tidigt på våren vilket jag tänker att det ändå måste vara redan. Men då återkommer jag om några veckor.KristinaRT skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden