Jag vill ha grillat i helgen trots risken för regn. Några tips för hur detta ska gå till? Sambon kan tänka sig att stå ute med paraply sålänge det finns tillräckligt med whisky :) men har lite funderingar och brist på ideer.

Använda ved istället för kol eller briketter?
Gräva en grop och grilla i istället för vanliga grillen?
Hålla sig till snabblagat som tex korv istället för större köttbitar?

Jag grillar under parasollet...
Så länge man inte kickstartar med en tändvätskebomb med höga flammor så funkar det bra., regnet kyler duken och sen är avståndet så stort att det knappt blir varmt ändå.
Funkar även i snöfall...

• Gilla
el_palpo och 1 till
  • Laddar…
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Har ni lock till grillen så går det att grilla i regn

Men om ni vill ha ett utekök så har ni hittat det perfekta argumentet för att dra igång bygget av ett.

• Gilla
Vildparti
  • Laddar…
K Kontoristen7 skrev:
Jag grillar under parasollet...
Så länge man inte kickstartar med en tändvätskebomb med höga flammor så funkar det bra., regnet kyler duken och sen är avståndet så stort att det knappt blir varmt ändå.
Funkar även i snöfall...

Har tyvärr inget parasoll men kanske redan finns i butikerna

V vbg-1 skrev:
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Har ni lock till grillen så går det att grilla i regn

Men om ni vill ha ett utekök så har ni hittat det perfekta argumentet för att dra igång bygget av ett.
Jo utekök önskas men blir inte denna säsong :(

Om man grillar en hel fläskfilé eller liknande så ska den ju mest ligga under lock i 30-60 minuter. Då behöver man inte stå ute hela tiden utan kan ta på sig en jacka några få gånger för att kolla till tempen på filén. Så har i alla fall jag gjort ett antal gånger.

• Gilla
Vildparti
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.