Jag är helt el-ofärdig och undrar om jag kan ladda mina hörlurar med någon av dessa laddare eller är det som jag tror att laddarna är för starka?
Har letat men hittar inga laddare med just den strömstyrkan som manualen anger.
Instruktionsmanual för laddning av JLab GO Sport+ med illustrationer och information om appnedladdning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Xiaomi 65W GaN-laddare med specifikationer inklusive olika spänningar och strömstyrkor, modell AD652GEU, visas på ett trägolv.
Skapa konto
Närbild av en vit väggladdare med specifikationer som visar olika utgångseffekter och strömstyrkor.
Skapa konto

• Xiaomi 65W GaN-laddare med detaljerad specifikationstext om utgående portar och strömstyrkor, liggande på ett trägolv.
    Skapa konto
Det är USB-C och ganska låg effekt (5w) så i princip vilken usb-laddare med usb-c kabel duger (gamla eller billiga laddare stödjer kanske bara 0.5A och dåmfunkar det kanske inte).

Men inga problem att använda en laddare med högre effekt, de "pratar" med varandra och ger rätt spänning och effekt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Tack för hjälpen 🤗 då kan jag använda någon av de laddare jag har då de är usb-c. Var bara orolig att det skulle bli för stark ström och att lurarna skulle gå sönder.

Lill72 Lill72 skrev:
Tack för hjälpen 🤗 då kan jag använda någon av de laddare jag har då de är usb-c. Var bara orolig att det skulle bli för stark ström och att lurarna skulle gå sönder.
Stark ström blir det bara om enheten aktivt begär det.
Alla laddare laddar med lägsta spänning/ström initialt, sedan är det upp till prylen att begära mer, och om laddaren kan då gör den det, annars inte.
Systemet är idiotsäkert...
Det enda som bland vara problem är om man har en effekthungrig pryl och en svag laddare, då kan det bli så att prylen aldrig blir fullt laddad.

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Stark ström blir det bara om enheten aktivt begär det.
Alla laddare laddar med lägsta spänning/ström initialt, sedan är det upp till prylen att begära mer, och om laddaren kan då gör den det, annars inte.
Systemet är idiotsäkert...
Det enda som bland vara problem är om man har en effekthungrig pryl och en svag laddare, då kan det bli så att prylen aldrig blir fullt laddad.
Då förstår jag, smarta prylar mao. Nu är lurarna fulladdade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.