- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag skulle säga att det är helt förutsägbart. Gammal amerikansk isolationism nu i samtidens MAGA-kostym. Slutet på hattarnas politik i USA, nu är det mössorna som har tagit över. De vill inte ha fälttåg mot Moskva.
Extremt frustrerande för Europa och också för vårt eget land så klart med den där gamle KGB-agenten vid makten i Kreml. Och han är inte unik, han kan troligen bytas ut mot en mängd andra gamla övervintrade sovjeter med samma synsätt.
Extremt frustrerande för Europa och också för vårt eget land så klart med den där gamle KGB-agenten vid makten i Kreml. Och han är inte unik, han kan troligen bytas ut mot en mängd andra gamla övervintrade sovjeter med samma synsätt.
Trump slänger ur sig osanning efter osanning , att han inte har koll på att Ryssland inledde invasionen redan 2014 är pinsamt!
Trump är inte det minsta intresserad av rättvis fred, internationell rätt eller Ukrainas frihet. Alla utspel om att få slut på dödandet och mäkla fred är ett falskspel för att få USA att framstå i bättre dager, när målet egentligen är att återuppta handel med Ryssland och samtidigt roffa åt sig Ukrainas naturtillgångar.
Grejen med att systematiskt hota sin omgivning är att man måste vara beredd på att agera på det man säger att man ska göra, annars tappar man sin trovärdighet. Jag är övertygad om att Trump förstår det, och att resten av världsledarna förstår att han förstår det.sysmali skrev:
Så vi kanske borde ta honom på allvar. Även när det kommer till att använda militära påtryckningar för att annektera Grönland.
Jag blir mer och mer övertygad om att det mesta beror på att Musk har läst Trump hur, och vad, man "röker på". Att Musk alltid sysslat med de flesta typer av droger. Att han rökt på rejält när han gjorde "hitlerhälsningen" rådde det väl inget tvivel om.
Se nu hur Trump öser ur sig det ena, sjukare än det andra. Därefter tar han tillbaks det, ibland minns han inte att han sagt det.
Se nu hur Trump öser ur sig det ena, sjukare än det andra. Därefter tar han tillbaks det, ibland minns han inte att han sagt det.
Säger inte att din tro är fel, men hur skulle vänskapen med Ryssland gynna USAs maktposition gentemot Kina?B b8q skrev:
Att USA och Ryssland slår sina påsar ihop och bojkottar Kina?
Kanske inte bojkottar, men Kina kanske inte vågar sig på något (som att t.ex invadera Taiwan) om de vet att USA har Ryssland på sin sida.sysmali skrev:
Å andra sidan kan jag mycket väl tänka mig att Trump låter Kina ta Taiwan om han i sin tur får fria händer i andra världsdelar…