Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vad händer i Ukrainafrågan? Värre än vad man kunde förutse innan presidentvalet. Jag blir så ledsen.😒

• Gilla
  • Ledsen
Ingrifa och 15 till
  • Laddar…
RoTe
Det som händer är att USA sätter USA först och då är Ryssland en betydligt viktigare vän än lilla korrupta Ukraina. EU och Europa får väl ta lite mer ansvar för sitt närområde.

• Arg
  • Gilla
Capative och 15 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Jag skulle säga att det är helt förutsägbart. Gammal amerikansk isolationism nu i samtidens MAGA-kostym. Slutet på hattarnas politik i USA, nu är det mössorna som har tagit över. De vill inte ha fälttåg mot Moskva.

Extremt frustrerande för Europa och också för vårt eget land så klart med den där gamle KGB-agenten vid makten i Kreml. Och han är inte unik, han kan troligen bytas ut mot en mängd andra gamla övervintrade sovjeter med samma synsätt.

• Gilla
Ror-mok och 17 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
än lilla korrupta Ukraina
Till skillnad från Ryssland eller vad?

• Gilla
rolfkn och 21 till
  • Laddar…
C
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag skulle säga att det är helt förutsägbart.
Kanske det, men man kunde ju minst sagt sköta det lite mer diplomatiskt 😂

• Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
C cpalm skrev:
Kanske det, men man kunde ju minst sagt sköta det lite mer diplomatiskt 😂
De där clownerna? Jag tvivlar.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
klaskarlsson och 19 till
  • Laddar…
Trump slänger ur sig osanning efter osanning , att han inte har koll på att Ryssland inledde invasionen redan 2014 är pinsamt!

• Gilla
  • Ledsen
Erik9005 och 19 till
  • Laddar…
Unikt namn
Trump gör som han brukar. Kastar runt lögner och förolämpningar för att chocka, i hopp om att det ska bli en bra "deal" eftersom alla är rädda för honom.
Lite av ett praktsvin.

• Gilla
Nymölla och 28 till
  • Laddar…
Trump är inte det minsta intresserad av rättvis fred, internationell rätt eller Ukrainas frihet. Alla utspel om att få slut på dödandet och mäkla fred är ett falskspel för att få USA att framstå i bättre dager, när målet egentligen är att återuppta handel med Ryssland och samtidigt roffa åt sig Ukrainas naturtillgångar.

• Gilla
  • Ledsen
Mange_64 och 16 till
  • Laddar…
sysmali
Efter dagens haveri i direksändning skulle det inte förvåna om Trump verkligen menade allvar att förvandla Gaza till en riviera.

• Gilla
erik_83 och 10 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Efter dagens haveri i direksändning skulle det inte förvåna om Trump verkligen menade allvar att förvandla Gaza till en riviera.
Grejen med att systematiskt hota sin omgivning är att man måste vara beredd på att agera på det man säger att man ska göra, annars tappar man sin trovärdighet. Jag är övertygad om att Trump förstår det, och att resten av världsledarna förstår att han förstår det.

Så vi kanske borde ta honom på allvar. Även när det kommer till att använda militära påtryckningar för att annektera Grönland.

• Gilla
SWEBMA och 10 till
  • Laddar…
Jag tror att Trump inser att Kina är på väg att ta över tronen, och att han därför vill bli vän med Ryssland för att USA ska behålla sin maktposition gentemot Kina.

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Jag blir mer och mer övertygad om att det mesta beror på att Musk har läst Trump hur, och vad, man "röker på". Att Musk alltid sysslat med de flesta typer av droger. Att han rökt på rejält när han gjorde "hitlerhälsningen" rådde det väl inget tvivel om.
Se nu hur Trump öser ur sig det ena, sjukare än det andra. Därefter tar han tillbaks det, ibland minns han inte att han sagt det.

• Gilla
  • Haha
Mange_64 och 2 till
  • Laddar…
sysmali
B b8q skrev:
Jag tror att Trump inser att Kina är på väg att ta över tronen, och att han därför vill bli vän med Ryssland för att USA ska behålla sin maktpVad osition gentemot Kina.
Säger inte att din tro är fel, men hur skulle vänskapen med Ryssland gynna USAs maktposition gentemot Kina?

Att USA och Ryssland slår sina påsar ihop och bojkottar Kina?

• Haha
Peter787
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Säger inte att din tro är fel, men hur skulle vänskapen med Ryssland gynna USAs maktposition gentemot Kina?

Att USA och Ryssland slår sina påsar ihop och bojkottar Kina?
Kanske inte bojkottar, men Kina kanske inte vågar sig på något (som att t.ex invadera Taiwan) om de vet att USA har Ryssland på sin sida.
Å andra sidan kan jag mycket väl tänka mig att Trump låter Kina ta Taiwan om han i sin tur får fria händer i andra världsdelar…

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.