Övrigt Off Topic
thomasx: Tidigare har TT rapporterat att HD beviljat resning i "Marina"-mordet. Nu rapporterar TT följande "Men det är fortfarande osäkert när en ny rättegång i hovrätten kan starta." Jag har inte sett något innan om att HD returnerat målet till hovrätten, utan uppfattat att det är HD som ska ta det. Någon som vet hur det faktiskt ligger till?
Hawkai: Hej En liten heads up för er som har boxer flex8 löpande. Priset ska höjas, men först i feb 2014. Trots det fick jag höjningen på min faktura redan nu. Betalar månadsvis
Hemmakatten: Roligt att läsa hur olika par gör. Vi har naturligtvis var sitt privat lönekonto också, så en och annan överraskningspresent får även jag. :)
prototypen: Har du färgspruta så skippa sprayburkarna, köp riktig färg. Tryck, ja prova mellan 2-4 bar. Protte
-=fullmoon=-: Jösses.. Har själv en 850 och har fått bryta mig in i den en gång. Har V70 handtag och bara fjärrlås. Fick ta mig in genom bagaget när bilen stod och larmade på en parkering i stan. Hur jag fick i gång bilen sedan i skarpt larm berättar jag dock inte.
verktygsgurun: Ett par timmar på ett litet spa eller ibland finns det hotell som har bastu och bubbelbad för en mindre peng. Eller så tar du med grannen och åker o fiskar en stund eller bara ut i skogen o plocka svamp med en go fikakorg.
Nyfniken: [citat] Jag undrar det jag. Man får inte jämföra äpplen och päron. Att man har 55% i marginalskatt betyder ju inte att man betalar 55% i skatt. Jag är heltidsanställd tjänsteman i privat sektor och tycker att jag har en bra lön. I fjol betalade jag trots det bara 22% i skatt. EDIT: "Bara" kan man ju ha åsikter om, men jag tycker det känns ok.
Nyfniken: Jag tolkar klimpfans inlägg som att han anser att barn är det viktigaste i livet för föräldrar. Resten får hitta något annat "viktigast i livet".
cpalm: Om du har IP-telefoni och är lite datorkunnig så finns en hel värld av roliga saker man kan göra med Asterisk och tillhörande programvaror. Förutsätter dock att du har tillgång till kontouppgifterna till operatörens SIP-tjänst, vilket många av "storoperatörerna" inte ger. T.ex.: http://www.youtube.com/watch?v=YaNtdXDFAZ0
Larsa: [citat] Nämen vad konstigt. Hur skall jag hitta tillbaka till videon nu då?
MUSS: Normalt finns det 14, 15, 16, 18 och så vidare... Kan säkert finnas någon tumhistoria också. Men vidare så finns det ju olika varianter av röranslutning också, vanligast kanske med skärrings koppling, men kan ju vara jic eller orfs också. Inget jag rekommenderar att en amatör ger sig på, om du inte har väldigt mycket tid och energi att lägga på det vill säga.
MaxPax: [citat] Just det ja, vad ska tråden avhandla? Vet inte, det viktigaste verkar vara sagt och det verkar inte som vi kommer vidare på nåt sätt, vad nu det skulle innebära?... Dessutom finns det ju som sagt redan en annan tråd med samma ämne... Kanske ska ändra riktning en aning. Typ I inlägg efter detta får man endast särskriva. Ja. Det blir bra, man får skriva vad man vill bara man
Extra allt: Hej jag tog hem en kamin för två år sedan o min kusin tog hem en radio till sin båt searay... Då han ville ha en som passa med båten och vi använde jetcarrier båda två funka kanon...
Nmrl: Subaru Outback diesel, 2010 och nyare! En fantastisk bil, både utrymmes- och motormässigt. Sen är den förvånansvärt rolig att köra också med tanke på biltypen.
Carl_Elvis: [citat] När jag letade för 1,5 år sedan så var det samma priser för 9-5 och motsvarande 9-3. Då gick 9-3 bort, för den är mindre och känns billigare.
pelpet: [citat] Jag tror jag har förstått hur sonosen fungerar, men idén i denna setup var inte att utnyttja sonos-systemets kapacitet utan enbart använda sonos för distribution av musik och inte som spelare. Skälet till det är att slippa köpa en omotiverat dyr sonos connect, att kunna använda XMBC som (troligen) har bättre artist-info än sonos men att ändå kunna behålla möjligheten att
DIY_freak: [citat] Dödande av postväxel gäller ju enbart om du tappat bort postväxeln. Om du fortfarande har den din hand och kvitto påbeställningen så är det hos många banker inget problem att bara makulera växeln och få tillbaka pengarna. Konkursrisken tror jag inte heller stämmer. Det är enbart om man har växeln i sin hand som man kan begära utbetalningav den.
MaxPax: För nåt år sedan såg jag plötsligt mitt namn uppe i hörnet på youtube. Mitt Gmail-konto hade visst "uppdaterats" så jag var inloggad och registrerad på en handfull andra s.k. produkter och det var omöjligt att välja bort. Bytte mail...
Suhagg: [citat] Så sant. Vill inte jobba kvar men det skadar inte att försöka nyttja de förmåner man har någon gång. Måste jag säga upp mig då gör jag det men vill avsluta snyggt för det är en arbetsgivare och jobb jag trivts otroligt bra med.
KnockOnWood: [citat] Bra jobbat, Rom byggdes inte på en dag. Håll oss uppdaterade! Bara för att tillfredsställa nyfikenheten skulle det var kul att få reda på antalet svängningar pendeln gör per minut eller timme. Eftersom minutvisaren gör ett varv per timme borde man kunna räkna ut korrekt svängningstal genom att räkna antalet kuggar på kugghjulen. ---------------------------------------------
Fotografen: Hade en ute i tjänsten och den var slö, trög och, som alla v70, stor utanpå och liten inuti.
pjfj: Är det någon som vet vad som händer med premien när försäkringen försämras rejält med åldern, såsom att maskinskada inte täcks efter 15000 mil osv?
tharnstrom77: Tack så mycket för detta tips en sådan får det bli :D De kostade 88 kr och det är inte så mycket i alla fall. Som sagt, tack för det fina tipset!!!
Mugmaz: Ja det är 120 mm. Gammal sommarstuga från början som jag nu har som permanent bostad. Karet står intill en yttervägg så reglarna vilar på grunden. Malawiciklider är det.
M.Kristensen: [citat] På min gamla transporter finns det ett litet fack halvägs upp på vänster sida om ratten och på hiluxen får man ta av skon o spjärna emot mitt i panelen strax till vänster om ratten. Koppla kan man göra med högerfoten när man nu behöver det på lands och motorväg. Det var lite därför jag ville ha en automat. I nödfall är det bara att stampa på bromsen. Egentligen beror de