E
Micke64: [citat] En liten varning. Facebook samt deras partners kan se ALL din information, oavsett hur privat du tror att den är. DU är produkten, glöm inte det. För att slänga ur mig ett citat från en okänd källa: "If a service is too good to be free, chances are that you are the product."
61 svar · 7,3k läst
·
X
xdigger: Själv måste jag försöka lösa det på egen hand, är ju varannan vecka pappa, har alltså svårt att gå på träff 1 gång i veckan tyvärr. :( Blir mycket billigare också, skulle tro ett par tre tusen spänn. Mc-kortet fixade jag -07. Jag påbörjade faktiskt jägarexamen för 15 år sen i lumpen, men orken fanns inte riktigt tyvärr, önskar att jag hade slutfört det då. Enda gången
47 svar · 7,1k läst
·
IngMatt
IngMatt: Vi läste allt förut för att fynda men hittar sällan några fynd numera eller har tröttnat, det mesta finns ändå på nätet om man behöver något. Skillnaden med DR är att locka folk att köpa det man inte behöver just då. Senast köptes två 28" TV för 995 och innan en systemkamera för 995 som man fick trixa för att få till det priset. TVn var inte så bra men kameran var det när
0 svar · 779 läst
·
P
Pärran: Jag tänkte hinna med att putsa ena sidan av murstocken innan Kalle. Min fru anmälde bestämt en annan åsikt i den frågan...:D Så det får bli ledigt idag:)
2 svar · 753 läst
D09
D09: [citat] Var med om en udda bilförsäljning som jag inte gör om. Skulle sälja en Mercedes E500 avantard. En norrman ringde sent, runt kl22 och sa att han köper den. Jag reagerade lite på att man vill titta på en bil så sent. Frågade hur han tänkt betala den, flikade in - norska kontanter eller? Japp svarade han. Kändes lockande att killen verkade på men samtidigt jäkligt lurigt att
45 svar · 24,8k läst
Akahigi
Akahigi: Skadeståndsrätten är vem som har rätt till skadestånd, och hur stort det ska vara. Klart det kan bli en skada om man häller varmt kaffe på något, men kanske typiskt sett inte, eller inte så stor? Om det handlar om att torka av något så kanske det inte är så stor skada? Det är dessutom upp till den som tycker sig lidit skadan att visa oaktsamheten. Och ta tvisten till domstol.
44 svar · 7,1k läst
MathiasS
MathiasS: Kanske mer logiskt, men ändå rätt rimligt att man kan bruka sitt släp året runt. Det är inte en speciellt vanlig hjulstorlek så ev problem lär inte synas i statistiken....
31 svar · 9,0k läst
nattugglan11
nattugglan11: Ang torra ögon efter operation, läste igår natt om att det har känseln i hornhinnan att göra. Om man skadar känseln så skall detta styra torrheten, hur det funkar mer än så fanns det ingen info om. Men känseln kanske styr tillförseln av tårvätska på något vis - låter hightech.
24 svar · 5,8k läst
HandySmurf
HandySmurf: Då kan du göra såhär så får du det i SEK: http://pages.ebay.com/help/sell/billing-currency.html#change Se "How to change the currency shown in search results".
5 svar · 2,4k läst
Korvgubbe
Korvgubbe: Om det duger med bara tröjor kan jag rekommendera att trycka egna. Jag har använt mig av spreadshirt.se tidigare genom ideella föreningar och de levererar riktigt bra kvalitet till humana priser. Men det finns säkert andra sidor som är lika bra är väl bäst att tillägga...
8 svar · 1,7k läst
·
G
Grodgatan: Jag fick också reklambladet med QR-koder i måndags. Läste första sidan och tyckte det var idiotiskt så slängde den i återvinningen. Igår kom ett nytt reklamblad från MM.....med priser utskrivna.
65 svar · 10,1k läst
·
ullberg
ullberg: Försök själv författa ett välformulerat SMS när just en enorm stapel L-Boxx rasat och man ligger klämd under... /U
2 svar · 1,1k läst
nattugglan11
nattugglan11: För min del blir det "bara" Thailand i 4 v. Funderade mkt på att beta av ett land till, men efter många vändor i skallen så valde jag nu bort det, tider kommer inte räcka till, jag vill inte stressa, blir jag helt uttråkad så tar jag 2-3 dagar i Singapore om jag finner en bra biljett o befinner mig nära en flygplats. Thailand skall vara mkt lätt land att resa i vilket jag tycker låter
22 svar · 4,7k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Helst mer sällan. ;) [citat] Järnhandeln? Ooops, nu snackar vi problem!
21 svar · 3,4k läst
L
largab: När du tar ut pengar från pensionsspar så läggs de ovanpå din lön/pension och man betalar skatt på det som vanlig lön. Det var nog det som menades.
7 svar · 1,0k läst
H
huggan: Ja det är frågan. Har en NAD C 372 vilket är en bra bit ifrån vad som behövs egentligen men funkar fint nu. http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-372-Stereo-Integrated-Amplifier
12 svar · 2,0k läst
jarlh
jarlh: Tack för svaret. Ny smart case fast annan färg.
2 svar · 854 läst
Locke
Locke: Det brukar vara kolvarna som satt sig. Ibland är belägget sönderkört också. Du får jucka bromsar. Finns säkert massor av info om det där på något volvofora men det är två saker du skall passa dig för - tryck inte ut kolven för långt - se till att ha belägget mellan annars sätter den sig på tvären och då får du inte in den igen och tryck inte ned bromspedalen längre än
32 svar · 27,3k läst
·
R
Ripper500: Jo kan tänka mig det. Men så är det nästan med allt nytt som kommer. :)
82 svar · 22,1k läst
·
jarlh
jarlh: Vi har nu kommit överrens med butiken om de ger oss 50% tillbaka på priset, och så lagar vi revan på egen hand.
24 svar · 14,3k läst
Elkludde
Elkludde: finns med o utan termostat http://www.defa.com/file/990857953bf/S%20DEFA%20Motorv%C3%83%C2%A4rmare%20700.pdf
20 svar · 11,1k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Jo, Cust3000, vad jag tänkte på var alltså investeringsbidraget för solceller http://www.energimyndigheten.se/Hushall/Aktuella-bidrag-och-stod-du-kan-soka/Stod-till-solceller/ Det har ju ingenting med TS eller din/min inkomst eller skatt att göra. Men tack i alla fall! Det var första gången jag beskylldes för vänsterresonemang :o Jag visste inte att vänstern var emot statsbidrag :)
9 svar · 1,5k läst
D09
D09: Skulle vilja ljusa upp videofilmer lite. Använder ipad/ imovie när jag skalar av det jag vill behålla ur materialet. Men saknar funktioner för övriga justeringar som ljus, kontrast etc... Några tips? :)
0 svar · 772 läst
A
AndersS: Inte bara snickeri utan mycket mekanik också.
3 svar · 2,2k läst
Stefan N
Stefan N: Detta är på deras app jag söker, hemsidan är det annorlunda på.
8 svar · 995 läst
·
nattugglan11
nattugglan11: Tack för svar :)
4 svar · 10,8k läst
·
1457g
1457g: Jag övningskörde i min Firebird med manuell låda, och min Mercedes S-klass automatare. Att bara ha en automatbil att övningsköra i vore helkasst. En Firebird gen4 är dock rätt hopplös att backa med då sikten är skitkass bakåt. :)
34 svar · 19,4k läst
J
j-o75: Finns det möjligen någon som kan sånt här? Jag har förmodligen gjort något galet för nu kommer en ruta upp som säger att jag inte är ansluten till nätet och då försöker jag trycka på "ja", men inget händer! Jag har ju anslutning eftersom jag kan surfa som vanligt, men varför kopplar inte mailen upp sig? Innan har den ju bara tagit emot mailen så fort jag startat programmet!
0 svar · 757 läst
K
Kurtivan: Jag får skaffa erfarenhet den hårda vägen :D. Köpt en Sävsjö -97.
2 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.