anthill
anthill: [citat] Tänkte inte på den vinkeln när jag skrev inlägget men det är också givetvis en väl så god anledning att inte anlita hantverkare, dock uppfyller du ju i sådana fall inte kategorin som alltid söker "billigast". Kul med folk som fixar långsiktigt hållbara lösningar! :)
33 svar · 3,5k läst
T
Troberg: Smärgelduk, håll den över en fil för jämn yta. Börja med grov, sedan finare och finare. Avsluta med gröna sidan på en tvättsvamp, och sedan polerduk. Glöm inte att olja in stålet när du är klar.
8 svar · 1,9k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Eftersom kvinnliga medlemmar i vårt forum upplever obehag av diskussionen i den här tråden stänger jag den nu.
101 svar · 12,3k läst
·
LillaHon
LillaHon: Vi var ivriga att boka tåg fr Göteborg till Stockholm sön den 13/4. Nu har vi två vuxen o tre barnbiljetter till övers! Ngn som är intresserad att åka denna sträcka till reducerat pris :)
0 svar · 763 läst
D
Donald-Duck: Aj då. Jag är inte så särskilt bra på att analysera loggar så jag tror nog inte att jag kan hjälpa dej, tyvärr. Men pröva att ställa frågan på t.ex. http://www.alltomwindows.se/forum/ eller http://www.sweclockers.com/forum/ så borde du få hjälp.
12 svar · 1,5k läst
HandySmurf
HandySmurf: Oral-B Sonic kan jag rekommendera. Mycket bra resultat. Du känner skillnaden direkt mot när du borstat för hand. Tänk på att inte använda en tandkräm med för mycket slipmedel när du borstar med elborste. Det räcker med tex en barntandkräm.
13 svar · 4,4k läst
S
spekerök: Sitter en Yamaha V8 utombordare i Volvon, kan vara bra om man vill till fastlandet från vackra Gotland.:thumbup: Mitt tips på trevlig bil med fyrhjulsdrift? http://www.blocket.se/stockholm/BMW_X1_20d_xDrive_51724323.htm?ca=18&w=3 Mvh
12 svar · 2,1k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Blev osäker på hur jag skulle göra med glaset så jag mejlade min bilmek (som egentligen har stängt jan-feb) för att fråga. Han kommer att beställa ett glas med fästring och den svarta plastfilmen (som har nåt med värmen att göra) från Mekonomen, 400:-. Jag åker dit och han byter och kopplar in värmekablarna medan jag väntar. Klart enklast för mig och snällt av bilmeken. Det
25 svar · 45,1k läst
·
peternicklas
peternicklas: Köp en flaska av detta och häll i tanken. Diesel Fuel Biostat
23 svar · 47,0k läst
·
P
pelle242: Jag vet inte hur vanligt det är men min 9-3 har "fixpoint" fästen för takräcke dvs gängade hål under små luckor på taket. Helt värdelöst och ren pest att montera. Skulle välja rails före sånt varje dag i veckan.
50 svar · 11,3k läst
·
G
gimmok: [citat] Jag vet inte vilket väder du kollat på men över 20 varje dag med top på 25, inget regn eller blåst. :beer:
7 svar · 1,5k läst
D
djohansson: Volvo S60 -2001 eller -2002
138 svar · 15,4k läst
·
M
Mudde200: Vi har en Opel Astra kombi 1,4t -2011 som vi köpte när första barnet skulle värpas i somras. Bagageutrymmet skiljer det inte mycket i storlek på mot storebror Insignia. Jag gillar Astran måste jag säga, hyfsad "tyskkänsla" (nej, jag vet att det inte är någon Audi) för ett överkomligt pris och ganska så ekonomisk att äga. Årsskatt på runt 900 spänn och en snittförbrukning
134 svar · 17,1k läst
·
J
j-o75: 10 meter räcket som noggrannhet, sen kan man ju leta efter markeringar på marken. Det är ju ändå dom som gäller när det kommer till kritan
8 svar · 2,0k läst
Totem
Totem: Jo, men som sagt 0,8 på en atlantångare är acceptabelt. Och man åker kungligt. Han bytte från en Ford Galaxy som bara krånglade.
73 svar · 15,7k läst
Nimajneb
Nimajneb: OnTopic: Ja det blåser som f....n, hade tidigare kopplat ur innegivaren till värmen för att justera huskurvan. Nu inser man att man måste ha innegivare (19gr i huset i eftermiddags innan jag kopplade in den igen)
111 svar · 15,0k läst
·
I
Ingper: Obehöriga lärare som anställts före 2011 får ju fortsätta bedriva undervisning självständigt och sätta betyg helt på egen hand t.o.m. sommaren 2015. Men vad är en "lärare" ? Inkluderar det en fritidsledare eller elevassistent (dvs en utan lärarexamen) som visserligen anställts före 2011 men då inte som lärare, men som hoppat in som vikarie i undervisningen lite då och då. Och
0 svar · 822 läst
J
j-o75: Jag tänkte också på trailer camp typ som i USA..
2 svar · 3,7k läst
I
ion: [citat] Om du minns hälften kan du inte veta att du sett dubbelt?:x Om inte hälften består av enbart det dubbla seendet.:confused:
101 svar · 12,7k läst
oobum
oobum: Min storasyster och min kollega på jobbet gick till Citydental och båda är nöjda.
6 svar · 963 läst
magda136
magda136: Det blev ju bra. Jätteskönt. Så nu lever lyktorna ett år till eller två, sen skiter jag i vilket för innan dess ska vi byta bil.
56 svar · 13,1k läst
·
Suhagg
Suhagg: [citat] Bra tips. Jag ska ta en grundläggande kurs först. Känner mig helt nollad sen skolan.
5 svar · 1,0k läst
P
pelle242: [citat] För privatleasing är det i princip så men som företagsleasing/tjänstebil så blir det skatteffekter som kan leda till att bilägandet som helhet blir billigare än att köpa bilen för skattade pengar. Dock har jag aldrig lyckats få klarhet hur man räknar på det då det verkar vara väldigt rörigt. Just denna bilen är dessutom miljöbil med 40% nedsatt förmånsvärde vilket
30 svar · 4,4k läst
H
Hatten_2: Vi använder Dahuas prylar, har lagt en hel del tid på att optimera in "rörelsedetectorerna" och IR på kamerorna samt via NVR:en. Men tycker jag hittat en lösning som funkar för billig peng. (NVR:en spelar in 1080p 25frames/s, kamerorna kan leverera 3mp men NVR:en stödjer bara 1080p. Alla kameror drivs via POE switch vilket kändes enklast.)
8 svar · 1,3k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Fallet har varit uppe tidigare här på BH. Finns även en tidigare artikel i DN som ger lite mer kött på benen http://www.dn.se/nyheter/sverige/tvangsforsaljning-kan-strida-mot-fns-barnkonvention/
5 svar · 1,2k läst
T
thomasx: [citat] Och ha i åtanke när ni ser programmet att allt detta sker helt utan några som helst porrfilter, så kan ni sen fundera på vad ett porrfilter mer eller mindre skulle göra för skillnad för de som vill spionera.
373 svar · 36,2k läst
·
Blindnit
Blindnit: Så går det när man är skadeglad :D Vissa straffar GUD direkt ;)
12 svar · 1,2k läst
·
jojjeblom
jojjeblom: Ja gott nytt på er allihopa:)
7 svar · 650 läst
Nyfniken
Nyfniken: Var har du köpt däcken?
43 svar · 11,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.