skalman1 skrev:
Häromkring så verkar Aygo, Yaris Verso och Matiz vara spärrade vid 65 km/h. ;)
Jag har iaf lärt mig att aldrig ställa mig bakom en Matiz vid ett rödljus, även om den står först. Finns inte en chans i världen att jag ska hinna igenom innan det blir rött igen.

Det fanns en skröna för några år sedan efter att Matiz misslyckats kapitalt i ett krocktest. Chefen förklarade att det inte var så farligt då dom hade lagt all möda på krockskydd för kollision bakifrån....:cool:

• Gilla
1457g
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Jag tycker de verkar ha nån slags väldigt högteknologisk farthållare som på magisk väg konstant ser till att hålla den fem km/h under lagstadgad hastighetsbegränsning, oavsett om det är 30, 40, 50, 60 eller 70.
Enda förlåtande egenskapen hos Yaris är att den är omöjlig att INTE känna igen bakifrån, på mycket långt håll, så att man kan planera sin omkörning i god tid. ;)

Mikael_L
skalman1 skrev:
Hmmm, jag satt nyss och ögnade bilannonser och blev lite sugen på att köpa en Yaris Verso, men en klocka ringde om att modellen var omtalad på byggahus. :D

Fast frågan är om det spelar någon roll om bilen inte går mer än 65 km/h ?

Häromdagen satt jag och körde 20-40km/h på E4an i miltals in mot stockholm.

Och får vägverket fritt spelrum ett tag till så finns det väl inte väg kvar i landet skyltad över 70.

Redigerat:
Köp en du, det brukar väl följa med en hörapparat och rullator. ;)

Hastigheterna häromkring sänks lite ibland också, tråkigt värre.

Mikael_L
skalman1 skrev:
Köp en du, det brukar väl följa med en hörapparat och rullator. ;)
Bra, behövs snart. :)

Mikael_L skrev:
Bra, behövs snart. :)
Va? Kan du skriva större, jag hör inte vad jag läser. ;)

Redigerat:
OnTopic:
Ja det blåser som f....n, hade tidigare kopplat ur innegivaren till värmen för att justera huskurvan. Nu inser man att man måste ha innegivare (19gr i huset i eftermiddags innan jag kopplade in den igen)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.