Angående fusk på svenskar bilar bytte in en Saab där det fattades två stämplar på 9000 och 11000 mil. Drygt veckan efter skulle kompisen titta på bil så jag följde med hittade min gamla bil med full servicebok och en säljare som lovade att dom hade minsann inte stämplat någon servicebok.

N
Om man köper en begagnad bil så kan man ju bra köpa en utan dragkrok.
Är ju inte så svårt att montera dit en.

Köp ALDRIG en importerad USA bil utan att först kolla CARFAX.

Jag kollade upp minst 20 st för något år sedan och samtliga hade blivit sålda som skrot i USA.

Flera hundratusen bilar vattenskadas varje år i USA i samband med översvämningar. Dessutom exporteras massor med krockskadade bilar till Baltikum där de repareras med stulna delar och exporteras vidare.

Vid MINSTA antydan till problem (Salvage, sold at auction, osv) i CARFAX-rapporten är det bara att gå vidare.

Här är en bit av rapporten för en XC90 V8 i Göteborg som annonserades på Blocket:

Screen Shot 2014-01-22 at 7.10.33.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tyvärr finns det inte CARFAX-rapporter på bilar sålda i Tyskland, men man kan alltid fånga upp en del som kommit dit från USA.

Angående fästen i dörröppningen till takräcken så har min med rails dom fästena med så det behöver man inte bekymra sig om.

Jag vet inte hur vanligt det är men min 9-3 har "fixpoint" fästen för takräcke dvs gängade hål under små luckor på taket.

Helt värdelöst och ren pest att montera. Skulle välja rails före sånt varje dag i veckan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.