D09
Micro skrev:
Det brukar vara spjällhuset som jäklas på Volvo bilarna (i alla fall på bensindrivna) och då brukar det bli dyrt med byte och omkodning av grejorna.
Usch, trodde jag skulle klara mig ett tag från sånt när jag börjat avlägsna mig från Peugeotlandet ;)

Reggade mig på jagrullar.se

Hittade direkt en liknande tråd som berörde v70, förmodar att det är samma variant av bil även om jag har xc70.
Tror det var något gasspjäll som berördes där med.

sen är det inte säkert du får fram felet med datan om det försvinner när du stänger av bilen och bilen funkar igen.
men kan va spjällhus,lmm, lamda m.m. får du fel kod så försök åka å kolla det när den lyser. gul/orange treangel brukar inte va jätte allvarligt.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Alltså, först o främst, är det bensin lr diesel du har ? Årsmodell? Kan va bra o veta.
Och orange triangel ä inte akut men bör åtgärdas snarast iaf. Dock tycker bilen att det är panik o akut när nån dörr öppnas, blir röd triangel.

Virvelspjället och dess ställdon och länkage på dieslarna kan rackla.. Främst länkaget som brukar gå sönder och lossna.
Brukar framträda vid gaspådrag, men det ger bara fel "motorsystem service erfordras".

Som tidigare nämnts: Vida är det enda rätta sättet att läsa ut felkoder från en volvo, universalläsare känns lite sådär, kan vara nog knepigt att tolka felkoderna med vida :(

• Gilla
glyrion
  • Laddar…
D09
DjAlbert skrev:
Alltså, först o främst, är det bensin lr diesel du har ? Årsmodell? Kan va bra o veta.
Och orange triangel ä inte akut men bör åtgärdas snarast iaf. Dock tycker bilen att det är panik o akut när nån dörr öppnas, blir röd triangel.
Det är en diesel , -03 om jag inte minns fel :)

D09
Phu

Verkar ha släppt nu :)

Läste att man tydligen kunde få bakterier i tanken som gör stopp i dieselfiltret

jo jag har sett hur denna bakterie vuxit stor i en tank på jobbet men det är inte så vanligt. Vi har haft en enda va ja jag vet.
men håller med både vikhe och djalbert =)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Googla alixepress och Volvo Dice så hittar du det du behöver för att felsöka ordentligt....

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.