Nyfniken skrev:
Jag vet inte hur du levde när du pluggade, men råd med några TV-kanaler, tidningar, lördagsgodis eller dyrare mat hade i alla fall inte jag.
Väldigt många av högskole-/universitetsstudenter går ut och festar minst en gång varannan vecka, vissa flera gånger i veckan. Vid varje utekväll spenderas det minst 500kr i dricka och mat.
Nej jag gjorde inte det.

Jag kan inte hålla med om att studenter generellt har dålig ekonomi, det är bara en prioriteringssak.

När jag studerade på högskolan så kunde jag bo hemma, jag betalade för studiemedel, busskort, maten, nöjen, det räckte att jag hade bidragsdelen.
När jag X antal år senare studerade ett år på komvux på annan ort (annat län) så tog jag fullt lån första terminen men bara bidrag andra terminen. Jag åkte hem varje helg, hade mobilabonnemang (150kr/mån), hade fast telefon, hade uppringt internet, skaffade nya datordelar, betalade tv-licens, betalade hyra å mat, mm. Jag gick ut 1-2 gånger per termin och då gjorde jag av med ungefär 150kr, på allmän krog.

Man kan för tusan inte prioritera vinterdäck framför ÖL! ;)

• Gilla
Blindnit och 1 till
  • Laddar…
Göran.W
Nyfniken skrev:
Man kan för tusan inte prioritera vinterdäck framför ÖL! ;)
Nä hur tänkte han där :p

Tråden spårar lite men det uppskattas alltid :) Däcken gick på ca 500 st "om ja minns rätt, var lite väl vid beställningen". Angående huruvida jag köpte "billiga" däck så är tanken som ovan nämnt att bara transportera mig korta sträckor med den bilen, längre sträckor så nyttjar vi kvinnans bil.

Att gå,cykla mm är inte aktuellt då jag redan nu lägger ca 2 timmar pendling varje skoldag på tåget, och att gå,cykla hade tagit ca minst 1 timme till så det är uteslutet!

Håller förövrigt med att man kan leva hyfsat bra som student ändå, utbildad VVS-are så har hunnit spara ihop ett kapital, försöker extraknäcka som kontrollansvarig också, så gott det går, samt lite butiksjobb :)

Men när jag är klar med utbildningen, då lovar jag att jag köper dyra däck!

Då fortsätter jag att hävda att det är skitdäck för pengarna, helt enkelt för att du får en beggad uppsättning däck ink fälg för 2000kr. Blocket is your best friend.

Men, det skulle ju vara väldigt intressant att höra leverantörens förklaring till mönsterdjupet.....

Kolla på bilderna, speciellt första där man ser dubbarna. Har aldrig sett nya däck där dubben är rostig.
Är du säker på att du har fått nya och inte bättre begagnade däck, dvs blivit lurad.

Tycker definitivt att dom ser begagnade ut!

oceanis skrev:
Kolla på bilderna, speciellt första där man ser dubbarna. Har aldrig sett nya däck där dubben är rostig.
Är du säker på att du har fått nya och inte bättre begagnade däck, dvs blivit lurad.
Detta är ju ett dubbfritt däck?

MathiasS skrev:
Detta är ju ett dubbfritt däck?
Men förstora första bilden och titta. Vad är det som finns längs kanterna då.
Visseligen har jag bara en telefon att titta på bilderna men nog ser det ut som rostiga dubbar !

Nej, inga dubbar.

Jag ser bara en massa gummiknoppar, två per sajpning (eller vad det heter) en vid ytterkant å en vid innerkant på bägge yttre raderna.

På däck gjorda för vårt klimat brukar det vara upp till två cm långa gummitrådar och det brukar vara en färgrand runt hela slitytan. (Gäller i alla fall dom däck som jag köpt)

Demmpa skrev:
Jag ser bara en massa gummiknoppar, två per sajpning (eller vad det heter) en vid ytterkant å en vid innerkant på bägge yttre raderna.

På däck gjorda för vårt klimat brukar det vara upp till två cm långa gummitrådar och det brukar vara en färgrand runt hela slitytan. (Gäller i alla fall dom däck som jag köpt)
Helt riktigt. Ser det nu när jag kör upp bilden i datorn, trodde det var dubb där satt.

Här ser man två färgränder på ett sommardäck som har suttit bak, däcket har rullat minst en säsong. ImageUploadedByByggahus.se1388479921.665014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var har du köpt däcken?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.