Letar och läser och de stora SUVarna blir så dyra att äga :(

Tittar nu på en Toyota corolla/verso (det är ngt med namnändring som jag inte minns...)

Ngn som redan spanat runt o kan delge lite tankar?

Blir lite tveksam till även vad som skrivs att de drar, 0,8 l/ milen - är det att tro på?
Finns det stor bil som drar mindre?

Vill eg ha en Toyota Prius, men den är nog för liten för en fam på 5 pers...eller?

Ford S-max!

Sålde en Corolla Verso 08:a i höstas som vi hade i nästan 2 år. Liten utvändigt, stor invändigt förutom bagageutrymmet. Ekonomisk bil att äga, 1.8 bensinare drog ca 0.7-0.75 blandat, låg försäkringspremie och billig service. Några specifika frågor?

• Gilla
LillaHon
  • Laddar…
Mazda5. Drar nånstans 0,6-0,8.

miljöbilar i 7 sits storlek verkar inte finnas?
Får vänta med en Toyota Prius tills ngt barn flyttat hemifrån :) ( om tidigast 8 år alltså ).

Modellutvecklingen är Avensis verso - corolla verso - verso. Avensismodellerna (som ersattes typ 2004 av Corolla verso) har lite större bagageutrymme. Min AV från 2003 drar under 0,8 med lite ekonomisk körning.

LillaHon skrev:
miljöbilar i 7 sits storlek verkar inte finnas?
Får vänta med en Toyota Prius tills ngt barn flyttat hemifrån :) ( om tidigast 8 år alltså ).
Prius+ är sjusittsig.

Corolla verso e en superbra bil för den som inte är så bilintresserad. Baksätena där bak dock väldigt små, typ oanvändbara för ngn över 9 år. När man besiktigar e det första de säger "var inte orolig, dessa krånglar aldrig" min är en 07a

Renault Scénic finns som 7-sistig och är rätt billig i inköp.

pelpet skrev:
Renault Scénic finns som 7-sistig och är rätt billig i inköp.
Hittade just en 05:a som gått 10.000 mil. Kanske man skulle slå till, 45.000kr.

Eller kanske lite gammal...? Men jag ser det som extremt tråkiga pengar att lägga på bil samt att både jag å min man jobbar på orten så vi cyklar så mkt vi bara kan, det är barnens träningar o matcher som kräver bil... Men visst är det oxå en förbenad statussymbol det där med bil :)

Inte för att vara sån nu men jag tror inte att 7-sitsiga familjebilar är nåt man visar "status" med ö.h.t, det kanske är andra skeden än just då man behöver en "People Carrier" man ska bry sig om den biten

Scenic är väl lite kända för elfel (kanske mer generellt för Renault från den tiden) men se framför allt upp med växellådan, speciellt om ni vill ha automat.

Redigerat:
  • Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
VW Sharan!

Chrysler Grand Voyager... Hade en sån förut. Den skönaste bilen jag haft, speciellt med fåtöljer på alla platser. Tyvärr är den dyr på alla sätt och vis.

ompalompa skrev:
VW Sharan!
För högt CO2 utsläpp....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.