Ja, vilka sätt är säkra för att ta emot pengar på när man säljer en bil via blocket?
Fungerar blockets direktbetalning, länken de har i annonsen, bra vid bilköp? Eller är det mer tänkt för andra varor.
Annars borde Swish fungera rätt bra?
Hur är det egentligen om den andra går in på sin internetbank och gör överföringen till mig? Har hört att det går att annulera överföringen efter ett tag?
Post/bankväxel fungerar väl ocksåm något speciellt som ska tänkas på där? De har väl alltid vattenstämpel så borde vara "lätt" att se om den är äkta eller ej. Dock är jag mindre sugen på att ha 50000:- hemma över en helg eller liknande.
Hur brukar ni göra när ni säljer bilar? Är det billiga bilar är det ju enklare för då fungerar alltid kontanter. 50000:- i kontanter är väl lite mer jobbigt.
Var med om en udda bilförsäljning som jag inte gör om.
Skulle sälja en Mercedes E500 avantard.
En norrman ringde sent, runt kl22 och sa att han köper den.
Jag reagerade lite på att man vill titta på en bil så sent.
Frågade hur han tänkt betala den, flikade in - norska kontanter eller?
Japp svarade han.
Kändes lockande att killen verkade på men samtidigt jäkligt lurigt att träffa någon själv så sent. Kunde ju likaväl bli lurad.
Hade en liten hemma att tänka på också så jag sa till norrmannen att detta funkar inte utan vill han köpa bilen så får han träffa mig på morgonen dagen efter.
Vilket gick fint och jag mötte upp han vid Centralstationen i Gbg tidigt dagen efter.
Han tittade knappt på bilen, satte sig bakom ratten och jag på passagerarsidan och sen pressade han plattan i botten, sick sackade bilar i fullt ös hela vägen till hjällbo där han svängde av vid en mack.
Han tänka några hundra gånger att nu dör jag :/
När han svängt runt vid macken lutade han huvet åt höger o sen vänster typ som man skulle knäcka till något och sa att han tar den och plockade fram två tjocka buntar med norska sedlar.
Lite över 100 000kr.
Ha ha visst ville jag sälja bilen och var glad över att jag levde men hur norska sedlar såg ut hade jag inte en aning om så vi fick gå från växlingskontor till växlingskontor ( går Max att växla in ca 30 000 kr i stöten ) tog väl ca 3 timmar totalt ha ha
Hade önskat att det fanns något som swisch etc då
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.