Övrigt Off Topic
HOBBY ARCHITECT: [citat] Nej, men det fanns ju exakt mått på hemsidan jag fick.
Suhagg: [citat] Något tips på vilka som gör det?
Krille4: Vad jag förstått bedömer banken inkomsten som lön inklusive bonus och förmåner. /Krister
YlvaNe: Tack för all hjälp! Det går att svara på enkäten fram till och med 17/10: https://www.surveymonkey.com/s/attitydertillforaldraskap-sept13
big mike: [citat] Jag bor också i Blekinge och det är bara skåningar som säger bytade. Det kan ha varit en stockholmare som skrev artikeln... södra sverige=skåne ;)
HOBBY ARCHITECT: [citat] Ja där sa du nått. "Tänkte inte på dä..." :) Fast sen brukar jag dricka mycket vatten i badrummet så vill även ha ett glas lättillgängligt, men finns nog inte behagliga glas som kan lyftas upp av sugpropp.
thomasx: Aco aknelösning, den hjälper inte mot alla finnar :) Bästa reklamen hittills :)
Nerre: [citat] Det är inte tokfullt i nån fil de tider jag åker (jag undviker av ren självbevarelsedrift att köra bil i rusningstrafik). Det ligger kanske tre bilar i mittenfil och sen är det tomt 1-1,5 km framför dem, och det är tomt bakom dem också. Jag ligger ensam i högerfil snett bakom. Sen kommer det bilar i vänsterfil och kör förbi (de ligger i vänsterfil hela tiden, utom när nån
Anna_H: Om kortisonsalva hjälper är det medaljongvarianten, mot ringormen måste man ha svampsalva. Om det är från katten bör man hitta utslag på den också, med håravfall. Bildgoogla på "ringorm katt" så får du lite olika exempel på hur det kan se ut. Varning: det kliar när man tittar på bilderna! :screwy:
Goteborg: Har jobbat på 2 större plåtslagerier i göteborgsområdet i c:a 10 år, under den tiden har lärlingar kommit och gått och skulle vilja påstå att c:a 40% är/har varit traditionella lärlingar. Fungerar hur bra som helst, under lärlingsperioder får de gå korta kurser vanligtvis i Katrineholm. Satsa på det, jätte kul yrke iaf större delen av året =)
MagnusSt: Vid seperation med små barn kan också stor flexibilitet behövas för att få en bra lösning för barnet. Ett alternativ kanske kan vara att barnet är hos pappan de helger Mamman måste jobba? Kanske inte går att köra strikt varannan vecka hela tiden utan man får byta o trixa lite för barnets bästa? Jo, jag har separerat med småbarn en gång i tiden, För 10 år sen.
steve5432: Varning för billigt skit. En bekant köpte ett spegelteleskop för nån tusenlapp som han bad mig montera upp och ställa in för att se diverse himlafenomen. Allting var så skrangligt och eländigt att det var omöjligt att på ett bra sätt hitta en himlakropp och sen finjustera. För det gick inte alls att finjustera utan att det knakade eller höll på. Sen räckte det att man stötte till
bittle: Borde inte den räknas som någon slags sutteränglägenhet? Är ju ganska stor yta utanför i plan med lägenheten.
Atom: Har läst lite om båda. Din och JO. Och funderar på att köpa OBH Nordica First Kitchen Matberedare.
ArneTW: För mig blev det Slayer, Avenged sevenfold och Iron maiden. Metallica spelade tidigare, jag var bara där på söndagen. Det är bra med solglasögon på stranden. :cool: /ATW
pettervikman: [citat] Observera att detta enbart gäller typ ett diabetes. Så man kan mycket väl få diabetes utan antikroppar. Sen är det bara vissa antikroppar de har koll på så det testet är inte hundra procent säkert i grunden. Är det teddy studien? Källa, jag arbetar med ärftlig diabetes.
Nimajneb: Då fortsätter jag o tipsa om bra drivmedelspriser i Sydsverige. Nu ska man passa på och svänga in i Kristianstad o tanka när man kör förbi.
PappasHammare: Jag tog BE i våras efter 20+ år med bara B. Detta med max 3500kg för släpet är inte så farligt. Över 3500 så får man inte ha påskjutsbroms utan det måste vara en annan lösning. Dvs inte lika enkel koppling. Skulle man vilja gå över 3500 på släpet så gäller nu C1E körkort om man nu inte tar C direkt men så blir det mycket mer med lagar etc. Men har man detta behov så blir det
Mats.Hulten: Sen behöver inte en Äkta Man källkritik för att veta att det är mer synd om honom när han är förkyld... :p Det är en universell sanning. :sly:
miksil: [citat] Efterföljaren http://www.thetileapp.com kan nog också bli bra
A-Man_08: Då är det väl bättre att inom brf stadgar införa att det är godkänt med andrahands uthyrning på obegränsad tid förutsatt att det är godkänt av medlemmarna, det måste ju var ok om alla är med på det.
Noseone: Det här kanske man skall pröva, många kul tidningar.
pelpet: Med bra planering så kan man effektivisera matlagningen en hel del. Många klassiska rätter tar lång tid att göra men innehåller inte så många moment. T.ex. kan man göra en kalops i tryckkokare dagen innan, göra en stor sats lasange i delar som ligger i frysen redo att plockas fram när man kommer hem med trötta och hungriga barn, preppa pizzan på lördagförmiddagen och ugna den när
katten12: Jag har faaktiskt en gammal hederlig saab 00 9.5 aero. Liknande modell som din V70. Jag lyckades faktiskt få ner bensinförbrukningen på den till 0.6/ mil genom körsätt och bra service. Pendlade 10 mil om dagen till jobbet en tank på 65 liter höll ca 2 veckor då jag ex på motorväg alltid låg i 90. Det tar ju lite extra av ens tid men man tjänar mycket på det i bensin=)