D09
Hur brukar ni fira Julen och har ni några julklappstävlingar? :)

Blir i Sälen åker imorgon.
Vi spelar om 100 kr klappar med tärning. Brukar bli riktigt skoj. :)

Själv då?

Mor o far o syskon på julafton, julfika med hustruns tjocka släkt på juldagen, middag med svärföräldrarna och hennes syskon samma kväll. Jullunch med min tjocka släkt på juldagen. Sen tre dygns viloläge på det så man återhämtar sig.

Jobbar hela julen. Gubben får fira själv.

D09
Julmorgon med familjen, sen på sambos sida på julafton och min ena halva på juldagen och den andra på annandagen = evigt åkande ha ha sen blir det o jobba en massa :)

Julklappsleken vi kör är att tävla om paketen.

Dvs alla köper ett eller flera paket för totalt 100kr

Sedan bestämmer vi ett nr som vi ska slå med tärning.

När alla paket är ute så öppnas dom och alla spanar in vad man vill ha, bildar pakter i smyg och sen börjar kampen.

Ställer en äggklocka på ca 25 min och slår man rätt nr så knycker man det paketet man vill ha.

Alla medel är tillåtna t ex ge morfar dåligt samvete för att han tar sitt barnbarns paket ;) eller bilda pakt med sina syskon för att manövrera ut kusiner.

Ledordet är tempo och världen (paketen ) är inte stor nog åt oss alla he he

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
C
Vinterbostaden på Tenerife.... Bada o Sola ,Äta o dricka gott o billigt,inge julstök... Nån som vill byta:D

• Gilla
Herr_JT och 2 till
  • Laddar…
D09
carra skrev:
Vinterbostaden på Tenerife.... Bada o Sola ,Äta o dricka gott o billigt,inge julstök... Nån som vill byta:D
Pax

D09 skrev:
Pax
Dubbelpax och stärnstopp!

D09
Nyfniken skrev:
Dubbelpax och stärnstopp!
Kan tänka mig att byta om du passar mina ungar efter att ha fått leksakstrumset, pianodansmatta, synt och munspel i julklapp he he

Hur fan tänkte jag?

D09 skrev:
Kan tänka mig att byta om du passar mina ungar efter att ha fått leksakstrumset, pianodansmatta, synt och munspel i julklapp he he

Hur fan tänkte jag?
Jag tror du är ute efter att få / eller köpa ett par svindyra hörselskydd med en massa lullull till.:p

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Micro skrev:
Jag tror du är ute efter att få / eller köpa ett par svindyra hörselskydd med en massa lullull till.:p
Där satt den.... Klart jag måste skaffa riktiga hörselskydd.. Med blåtand, radio och hörselförstärkare :)

Speciellt med tanke på att hela familjen verkar vara tondöva.. Eller, skit i hörselförstärkaren...

Vi satt allihopa med varsin appelleksak i soffan innan och gjorde egna "jul" låtar via en app som heter garageband..

Grym app, men det hjälpte inte ha ha lät riktigt illa

C
Min Gud, vilket skrammel,.....:)Tyvärr/dessbättre är min hörsel fullgod så jag avstår ett antal år...Du tänkte fel,eller inte alls,eller somGöran P hade du otur när du tänkte....

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Vad tycker ni om julkalendern?

En av dom bättre, i klass med sunes jul och tjuvarnas jul

Fick mig dock en utskällning av lilltösen nu när jag började garva till Armageddonslutet ( Bruce Willis ) på dagens avsnitt :)

Har bara lyssnat på julkalendern i radion och den tycker jag är fullkomligt bedrövlig. :thumbdown:

Åker ut till stugan med familjen, sedan blir det julklappsutdelning och mat hos svärföräldrarna, sedan promenad ner till stugan igen för lite trevligt med närmaste familjen.
Detta är första julhelgen jag är helledig från jobb på ca 10år, känns ovanligt och ska bli riktigt trevligt:)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.