Försöker sätta mig in i dessa olika mattekurser.

Vilken skulle ni rekommendera som lämplig om du ska ha ett arbete inom bygg/anläggning?
Är det några större skillnader?

Vad jag vet är det i stort sett samma delmoment men man går mer på djupet i c än i b tex. Tror inte att det är ett kritiskt val om man ska jobba med bygg eller liknande, geometri är ju med i alla. Logaritmer och funktioner kan jag inte se att man behöver fördjupad kunskap i som byggnadsarbetare. Men det skadar ju aldrig heller.

Redigerat:
S
vi hade krav att köra både a och b. c var frivilligt men vi gjorde den ändå.

Tack. Känns som det inte spelar jättestor roll alltså.

Om det var länge sedan du läste matte så underlättar det enormt om du repeterar Ma1 hemma först. Det blir lite svettigt om man, som mig, inte ens minns prioriteringregler,teckenregler och enklare ekvationslösning. Sidan jag länkade till tidigare är bra för att få koll på vad man behöver repetera.
Lycka till!

Redigerat:
Real7 skrev:
Om det var länge sedan du läste matte så underlättar det enormt om du repeterar Ma1 hemma först. Det blir lite svettigt om man, som mig, inte ens minns prioriteringregler,teckenregler och enklare ekvationslösning. Sidan jag länkade till tidigare är bra för att få koll på vad man behöver repetera.
Lycka till!
Bra tips. Jag ska ta en grundläggande kurs först. Känner mig helt nollad sen skolan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.