P
Pebbe2: Köpte för 2½ år sedan LG:s side by sideslog i hop det med köp av spis, fläkt, diskmaskin, torktumlare. Fick mkt bra rabatt. Fick då ge 12 000:- för kyl/frysen. Ang kyl/frysen så är den hur bra som helst för en veckohandlande 3-barnsfamilj. Den behöver aldrig frostas av och ismaskin och kallt vatten är inte att förkasta varma sommardagar. Tystgående, energisnål, kött/grönsaker
5 svar · 5,3k läst
Fasting65
Fasting65: isakssons i borlänge kan vara ett tips... http://www.isakssons.com
8 svar · 4,0k läst
P
para: Mura upp den med bruk istället för lim och lister. Böj till rostfria armeringsjärn för de horizontella lagrena. Blir hur starkt som helst. /Pär
0 svar · 1,2k läst
M
Michailoff: [citat] oj då, så tokigt det kan bli... :-[ :-/
7 svar · 2,5k läst
J
JoGi: Har linolium idag vilket funkar kanon. Har tappat ett antal knivar men de märkena syns inte alls (trots att t.ex. en kniv till och med stod kvar i golvet ett tag innan den välte). Kommer ha oljat furuträgolv i mitt nästa hus. Den måste bli så rent stilmässigt, tyvärr. Vi får se hur länge vi står ut... Klinker är definitivt inget alternativ för mig med dålig rygg. JoGi
46 svar · 3,1k läst
Sweli
Sweli: Då kan du välja Bosch. Det är samma maskiner med bara olika artikelnummer ;D
1 svar · 1,7k läst
Sweli
Sweli: Istället för bara micro valde vi Macro ugn. Den har vanlig ugn och micro funktion. Det ångrar jag inte en sekund. Märke: Bosch. Pris: runt 8000 för inbyggnad i 60 skåp. Jag resonerade så när jag valde. Har haft i många år flera micro med en massa funktioner. Det enda jag har använt är att tinna och värma mat. Därför valde jag macro ugn.
1 svar · 1,7k läst
Sweli
Sweli: sök på nätet ;D
2 svar · 1,5k läst
Sweli
Sweli: Det beror mycket på vilken färg/kakel du ska ha på väggarna. Jag har vaniljgul och valde terrakotta med mönster i golvet, som ger köket ett spanskt karaktär och ska ha vitt kakel med en board runt fönster och spisen. Bänkskivan är i granit ljus blue labrador. Att välja klinkers och kakel beror mycket på vilken stil man vill ha. Svårt att säga just vilken färg du ska ha. Om jag
1 svar · 2,2k läst
A
Adagan: Nu har det accelererat med min köksrenovering. Igår blev golvet klart. Tapetsering och målning är också klart. Idag skall elinstallation och listverks arbetet slutföras. Imorgon skall köket komma! Längtar efter att sätta tänderna i det. ??? Vet ni i vilka tjocklekar det finns golvlister i vitt eller i ek, vill ha cirka 55 mm höga lister?
0 svar · 1,9k läst
P
pivar: Tänkte köpa ett bubbelbadkar från Skånska Byggvaror. Är det bra ide? Har någon erfarenhet av deras kar?
0 svar · 3,0k läst
B
builderbob: ::) Kan ju säga det att problem med vatten som kommer in under bänkskivor eller foder inte enbart berör IKEA även de sk lyxigare varianterna har problem med detta. Även bänkslkivor av mkt "luxuösare" slag lider av vatten avtryck mm. Så varför inte köpa IKEA iaf ??? ;D
11 svar · 3,1k läst
B
barraQuda: Vi är på G att köpa en induktionshäll och har fastnat lite för Husqvarnas Profinette serie. Vi har tänkt oss den bredare induktionshällen på 72 cm. Är det någon som har någon erfarenhet av Profinett-hällarna?
0 svar · 1,1k läst
A
astia: Nope - per styck kostade mina ca 8000. Har inte sett ifall SIBA har - köpte via hemmabutikerna!
9 svar · 2,4k läst
R
robbin: Har tittat lite på Ryssbykök. Fina luckor i massiv björk. Någon med erfarenhet av deras kök? Hur ligger de prismässigt? .
0 svar · 1,9k läst
B
byggimpert: Tack för hjälpen, den där Cata B10 Matic fläkten såg ju inte så dum ut och dessutom var den betydligt billigare ::) än den fläkt som firmagubben rekommenderade/satte in. I värsta fall så får vi väl byta fläkt om jag inte kan hitta något kallrasskydd som passar, man ska ju inte behöva slå på fläkten varje gång man står vid tvättstället för att inte frysa ihjäl.
4 svar · 16,2k läst
C
chri: Vi har haft korkoplast i nästan 30 år i kök och matplats. Just nu håller vi på och byter köksskåp och i det sammanhanget kom frågan upp om vi även skulle byta golvmaterial. Köksförsäljarna ansåg att korkoplasten var snygg och att materialet var på väg tillbaka. Vi behåller det därför. Vår fråga är: Har någon bra tips på hur vi ska fräscha upp golvytan med något lämpligt
2 svar · 3,9k läst
N
Norre: Varför denna gips skiva?
0 svar · 1,4k läst
J
Janne_B: Nja, frugan invigde ett grilljärn och, tro mig, skillnaden var hårfin. :-X
13 svar · 4,3k läst
D
David: Ett annat tips är att använda Bauhaus byggskivor för trappan. Bygg en billig stomme i vanligt virke och klä in den med byggskivor. Snyggt och billigt. mvh David
2 svar · 1,0k läst
T
tiggre: aluminium? vi har björk, aluminium, grått klinker i nyanser... tycker björk och aluminium är en oslagbar design ;)
1 svar · 2,3k läst
M
Marachinos: Bäst att du tar bort den gamla mattan... Du vet aldrig hur det ser ut under mattan.... Tänk på att du helst inte ska lägga klinkers direkt på spånplatta... Lägg golvgips under.... Bra klinkers? Det finns massor att välja på... Vi har turen att här i Linköping så har dem en affär som heter Konkurshallen. Där köper dem in konkurslager från Tyskland och övriga Europa. Dem har kakel,
4 svar · 1,2k läst
S
sarpat: om jag var otydlig så menar jag att det skulle gå snabbare att koka upp en dl i taget i mikron än att vänta på att halvlitern i kastrullen ska koka...mina fingrar e rätt snabba ibland....
12 svar · 6,1k läst
MathiasS
MathiasS: Ok, bra att veta iaf!
8 svar · 2,4k läst
C
CC: Vi har valt Tibrokök och är mkt nöjda med den servicen vi har fått. Det kommer att kosta men vi får kvalitet för pengarna. Vi har också valt mattlackade ekluckor....köket kommer att levereras i januari ....
1 svar · 3,2k läst
M
millface: Är väl ingen riktig skål-snobb och kör på såna lyxvarianter. Det enkla får duga. Vi var på Lindströms i Lomma och titta och det hade bra skålar till ca pris 3000:- för två. Rätt okej pris och de var snygga också!
6 svar · 4,2k läst
B
byggare_c: Kolla Gasföreningens lista över installatörer: http://www.gasforeningen.se/25/index.html
1 svar · 6,1k läst
M
mammamys: Nu har jag varit på Svenska kakel, det fanns mycket fint men det blev inte rött utan grå stenplattor med järn mosaik!!! jäv...gt fräckt ;D ;D så nu kan alla sova gott på natten och inte vrida och vända sig pga allt bly!! hoppas nu att alla sorterar avfall,cyklar till jobbet, man måste ha HYBRID BIL om man nödvändigt vis måste ha bil. Trevlig helg till er alla mvh Maria
11 svar · 2,7k läst
A
Alfons_Helikopter: Hmmm... 1. Har jag inte sett ett beslag att fälla in på undersidan för sådana där projekt, något med två öglor och en gängad stång och två muttrar? 2. Man har ju faktiskt undersidan att härja med när man skall få till limfogen. Man kan skruva dit ett par klossar för att vara säker på att få fogen i rätt höjd. Och - tänk på att limmet skall klara vatten. Och - slipa inte,
3 svar · 2,5k läst
Y
ymca: Jaha ja, det känns kanske lite mer exklusivt med Gaggenau som har vattenanslutning men så kostar den ju 30 papp...
18 svar · 6,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.