1 625 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Tillverkare av hörnbadkar
Vi ska strax börja bygga vårt hus och som de flesta kanske vet så är det rätt mycket att tänka på.
Det som snurrar runt just nu är badkar.
Efter mycket om och men har vi kommit fram till att vi vill ha ett hörnbadkar, fast utan massage, med andra ord ett rent badkar.
Men nu till problemet:
När jag ligger i ett badkar så vill jag endast ha huvudet ovan ytan, men i ett vanligt badkar går detta inte, för att de är så korta (160-170cm) att knän och axlar sticker upp. (är själv ca. 180-185cm lång)
Så nu vill jag ha ett hörnbadkar som jag kommer ner i ordentligt.
Problemet är att jag har lite svårt att hitta badkar med ett baddjup på över 50 cm och en "badlängd" på över 150cm ??
Skulle vilja ha runt 50-60 cm bad djup och ca. 170-180 i badlängd.
Är det någon som vet någon tillverkare som har något med detta
// Rickard
Det som snurrar runt just nu är badkar.
Efter mycket om och men har vi kommit fram till att vi vill ha ett hörnbadkar, fast utan massage, med andra ord ett rent badkar.
Men nu till problemet:
När jag ligger i ett badkar så vill jag endast ha huvudet ovan ytan, men i ett vanligt badkar går detta inte, för att de är så korta (160-170cm) att knän och axlar sticker upp. (är själv ca. 180-185cm lång)
Så nu vill jag ha ett hörnbadkar som jag kommer ner i ordentligt.
Problemet är att jag har lite svårt att hitta badkar med ett baddjup på över 50 cm och en "badlängd" på över 150cm ??
Skulle vilja ha runt 50-60 cm bad djup och ca. 170-180 i badlängd.
Är det någon som vet någon tillverkare som har något med detta
// Rickard
Du verkar ha ett problem som är motsatsen till vårt (se tidigare tråden 300 eller 550 liters bubbelkar) 
Alla bubbelkar tror jag nog finns att köpa utan bubbel.
Svenska Badkar har ett kallat Gemina där det står "2 meter lång, raka ben, vatten över hela kroppen" Vet inte om det stämmer, men sittdjupet är 53 cm och yttermåtten 167x167 cm. Deras Classic är också stort: 51 cm, 150x150 cm. Andalusit har jag inte sett i verkligheten men måtten är 56, 180x180 cm. Har provbadat ett av Svedbergs hörnkar som var väldigt djupt (runt 60 cm), men minns inte namn eller yttermått.
Köper du ett Classic från Svenska Badkar senast 29/2 får du i praktiken bubblor på köpet, om man nu vill ha det...
Nej, jag är inte försäljare ;-)
Lycka till med letandet!
// Velpottan
Alla bubbelkar tror jag nog finns att köpa utan bubbel.
Svenska Badkar har ett kallat Gemina där det står "2 meter lång, raka ben, vatten över hela kroppen" Vet inte om det stämmer, men sittdjupet är 53 cm och yttermåtten 167x167 cm. Deras Classic är också stort: 51 cm, 150x150 cm. Andalusit har jag inte sett i verkligheten men måtten är 56, 180x180 cm. Har provbadat ett av Svedbergs hörnkar som var väldigt djupt (runt 60 cm), men minns inte namn eller yttermått.
Köper du ett Classic från Svenska Badkar senast 29/2 får du i praktiken bubblor på köpet, om man nu vill ha det...
Nej, jag är inte försäljare ;-)
Lycka till med letandet!
// Velpottan
Tack, ska ta och titta på dessa och se om man hittar nått av intresse, allt ser ju så bra ut på bilder och i säljkataloger. Får hoppas att det blir det i verkligheten också. 
Tråkigt bara att svenska badkars hemsida inte fungerar just nu, har försökt kolla där tidigare, men de tar tid på sig att fixa det. :-/
Tråkigt bara att svenska badkars hemsida inte fungerar just nu, har försökt kolla där tidigare, men de tar tid på sig att fixa det. :-/
Hej
Jag har haft samma problem med Svenka Badkar, jag testade att maila Webmastern som finns länkad på sidan och fråga om inte de kunde skicka en katalog och var man hittar återförsäljare. Och det fungerade, katalog kom och en handskriven PostIt, med återförsäljaren i Örebro, Debora.
Klicka här för att svara