18 594 läst ·
17 svar
19k läst
17 svar
Inbyggnadsugn - matos?
mja, det kan räcka med en luftspalt i bakkant på skåpet, beroende på hur skåptillverkaren löst det. Så ser vårt skåp ut. Kall luft sugs väl upp ur sockeln där en hel del luft finns, Sedan strömmar det ju uppåt och där finns ju lite luft vid takanslutningen. Det räcker för att kyla skåpet och ugnen.
Jag blev tvungen att prova hemma... Vi har en täcksida på ena sidan om inyggnadsugnen (Husqvarna) och kylen på andra sidan. Jag kände på täcksidan efter att ugnen stått på 200° i trekvart - inte det minsta varmt. Direkt ovanpå ugnen var det småljummet, inte mer. Däremot måste man verkligen ducka när man öppnar luckan, annars får man elektrikerögonbryn.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden