N
Norre: Yonna har rätt i att du kan behöva spärra där du utsätter golv/vägg för direkt vatten påfrestning.
4 svar · 1,7k läst
N
Norre: Varför sätta på en vägg som det redan sitter på? Iaf så skulle jag bredspackla hela väggen, tror att det skulle bli finare än att sätta ny väv på gammal.
1 svar · 3,5k läst
Totte_S
Totte_S: Såvitt jag vet så anses det inte fackmannamässigt utfört överhuvudtaget om det lappas och lagas i tätskikten i efterhand. Det är säkert möjligt att få det tätt, men om man får ersättning på försäkring vid ev skada är nog mer osannolikt. Kan nog vara värt att kolla med säker källa innan man sätter igång
2 svar · 2,1k läst
E
ershagen: Jag hittade aldrig någon vettig återförsäljare i Skåne. Den jag hittade hade inget sådant badkar hemma som jag kunde titta på plus att man var tvungen att ringa innan man skulle komma och titta.
1 svar · 2,2k läst
T
the_donk: Köp nu inte "dyra" burkar, gå till din lokale färghandel och köp 3liters färgspannar (ca 20kr/st) borra hål i dem för elrör. och vola nu har du en billig "burk" eller köp ler krukor (ca10kr/st) av färghandelns granne, din lokale blomteraffär. och vola en ännu billigare "burk" krukset med lerkrukan är att göra hål i dem, om nu inte det redan existerande hålet i bottnen räcker, men
13 svar · 6,7k läst
M
Marachinos: Var är Ni som byggt Höner någonstans??? Ni borde ju ha ritningar tillgängligt så ni kan ange exakta mått..... ;D Själv har bor jag i ett Mimer men det ser ut att ha ett anings större badrum... OM du kan vara där under byggtiden.... Kolla med säljaren.... Men det borde väl kanske inte vara några problem......
3 svar · 1,5k läst
N
Norre: Kan du itne bara lacka en vanlig ek-tröskel platta och lägga "lös"? Ev, lägga fast den i lite silikon??
4 svar · 2,5k läst
V
Vilma: Tänk att folk inte tror att man menar det man skriver :D Det blir många kvadratmeter på väggarna även i ett litet rum, så där måste jag nog hålla med!
3 svar · 854 läst
C
Charisma: Hör med målargubben så att det blir rätt färg för rätt underlag, men vi körde med våtrumsfärg iallafall. I övrigt så piggar alltid nya handdukar och lite grönt (nån blomma alltså, inte det fär gröna som kan finnas i urkna badrum...) alltid upp ett trist badrum. Jag gillar rottingkorgar för lite småförvaring. Men släng inte in för många prylar i badrummet, försök att hitta
10 svar · 4,8k läst
A
ama: Mitt favvisämne minst sagt...Jag får snart skriva en broschyr för Konsumentverket eller något, det finns nästan ingen skriven opartisk information att hämta. Lägg märke till att jag i alla fall försöker ta upp olika tillverkare... Mer att tänka på: Hur stark är pumpen/pumparna (liter/min är intressant), ju starkare, desto starkare vattenmassage. Vattenmassagen ger den hårda,
5 svar · 1,6k läst
F
frasse: Nu ska ni inte vara såna, tänk på att färghandlarna måste få sälja sina dyra specialprodukter.... ;D
1 svar · 1,9k läst
B
bad_guy: Bra, det verkar som det bara behövs tätskikt vid dusch etc. "Platongänget ska jag kolla upp". Tackar. Har nu upptäckt väggens sockel bara är ca 50cm bred och den förväntade T-sockel visade sig vara en L-sockel riktat ut från huset och dessutom som är den belägen bara ett bara ett par cm nedanför det tunna men gjutna golvet (ca 4-5cm). Vågar man verkligen sätta ner spade och spett i
3 svar · 3,0k läst
V
Vilma: Jag har också hört samma sak, dock inte från någon husleverantör. Eftersom vi ska ha både klinkers och tungt hörnbadkar i badrummet uppe tog jag upp saken med vår hussäljare, som sa att det inte skulle vara några problem alls. Skulle gissa att problematiken lättare uppstår vid renoveringar av äldre hus, där man kanske smackar in allt i badrummet i en konstruktion som egentligen inte
7 svar · 16,8k läst
B
byggare_c: Kolla också: http://www.gasforeningen.se/pdf/hushall.pdf /byggare_c
2 svar · 5,0k läst
M
Misse_o_Mojje: [citat] Bra tips! Tack! (Det kunde blivit IKEAS plastbackar annars...) Vi bygger oxå en köksö med frukostmatplats, matbord i nästa rum! /U
5 svar · 1,3k läst
Cujo
Cujo: När jag var liten (2-3år), så skulle jag känna (med handflatan!) om spisplattan var varm. Det var den. Hade vi haft gas, hade jag inte behövt känna. Det hade räckt med att titta...
13 svar · 4,4k läst
B
byggimpert: labela! Sanitetsporslinet kommer färdigmonterat med husleveransen. Antar att det är lättare för Ä-hus att frakta dem på det sättet, eller så sparar de in på monteringstid vid färdigställandet av huset. Iof. inget större problem att ta bort dem, spec inte om man gör det innan vattnet kopplas in, bara man har med sig propp till toaavloppet samt "proppmuttrar"(vet ej vad dom heter) till
6 svar · 4,2k läst
S
sarpat: [citat] Om du vill bygga bastu i ett färdigt rum så finns det en lösning från den här tillverkaren... www.jof.nu
1 svar · 7,7k läst
A
AndersG: Inte för att vi lägger klinkers, men problematiken är samma. Tarkett plastmatta i köket, 14mm parkett utanför. Lägger 12mm golvgips under mattan.
6 svar · 7,4k läst
D
David_Q: [citat] Tackar, när jag startar projektet lär jag återkomma med några flera frågor ;D ;D ;D
18 svar · 5,2k läst
H
Haagbard: Oj oj oj ! Jag har en vild idé om att bygga ett pärlspontkök i 10-20-tals stil med all modern utrustning "dold", den kylen passar bra i min fantasi i.a.f 8)
3 svar · 5,7k läst
N
Norre: <jureit> Vill du utveckla detta?
1 svar · 1,0k läst
C
CaJa: Har just besökt Sigtuna Golv i Kallhäll. Inte hade de väl bra priser??! Och oengagerade säljare - dit åker vi aldrig mer.
20 svar · 5,4k läst
S
sarpat: [citat] Vi har valt släta luckor precis som i vårt nuvarande kök o jag skulle tro att priset är ca 60% av ord utpris ca...
23 svar · 14,8k läst
D
David: Vi har ett vanligt öppningsbart vilket jag hoppas är ok. Hittills har det funkat i alla fall. :) mvh David
2 svar · 1,2k läst
G
gaia: hej dark helmet! Firman som byggde vår duschvägg löste det med understödd ( balk + pelare av stål) och då gällde också garanti på utfört job. Dom tog kanske det säkra före det osäkra men det kändes tryggt att göra så. Jag tror att dom hade goda grunder att hantera problem på detta sätt i en trähus. gaia
7 svar · 2,5k läst
V
vonSassen: :( Talar ni om bänkskåp eller högskåp när det gällde priserna? Samsung har ett med höjden 86 m runt 4.500:- Helena
3 svar · 6,1k läst
Sweli
Sweli: Vi har byggt ett skafferi i köket. Det är ett litet rum på 2x1m med hyllor på 3 sidor upp till tak. Vi tycker att det var en bättre lösning än att ha ett stort bondkök med massor av skåp.
1 svar · 3,7k läst
MathiasS
MathiasS: Öppen planlösning, frihängande fläkt, ja visst fasen osar det mer i huset än om spisen placerats i en hörna i ett kök med stängd dörr. Vi har en Thermex Rondo (eller nått) med Thermex kraftigaste vindsmotor, extremt korta rör och bara en 90graders böj och jag förvånas faktiskt en smula av att det osar lite även utanför köket. Men det gör det. Jag får konstatera att så blir det
7 svar · 1,0k läst
J
jp78: Strömbrytare finns med kapslingsklass IP44 som ser likadana ut som de vanliga... Ex Eljo Trend. Detta gör att du kan sätta brytarn i lägre zon.
3 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.