M
mammamys: [citat] Nu har jag lagt in bilder på badrumsgolvet, serien heter Indigo med vågen handfat och golvet kommer från Höganäs kakel Lycka till med alla valen!!! det är INTE lätt http://photos.yahoo.com/mammamys2004
27 svar · 6,7k läst
A
anneliealt: Hej, Kolla med Kvik, www.kvik.se De har granit bänkskivor där för ca 3000:- MVH, Annelie :)
2 svar · 12,0k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Att fotografera allt är en utmärkt idé! Det finns ett antal skrifter som beskriver momenten. De flesta tillverkare av tätskiktssystem har en egen som man kan få på färgaffären/byggvaruhuset där man köper materialet. Vad gäller montering av gips, golvbrunnar mm finns det också informationsmaterial att få från tillverkarna.
0 svar · 3,8k läst
B
byggimpert: [citat] Håller helt med Kalle ang. vitlaserad ek, ser inte alls trevligt ut, mkt snyggare naturellt! Däremot skulle jag utan tvekan ha valt vitlaserad ask om valet enbart stod mellan det och björk! Men ingen tvivlar väl längre på min förkärlek för "vitt" i olika toner ;) MVH/Christina.
6 svar · 6,9k läst
S
Sab: Varför inte Sverker PLUS!? Men nu var det visst fixat. Annars verkar det vara ett bra sätt att sätta fart på saker och ting!
5 svar · 1,2k läst
M
Michailoff: [citat] Oftast går det åt 1,2 kg per kvm till 2 strykn.
11 svar · 1,1k läst
M
Michailoff: Här måste du vara 100% säker på att glasfiberväven sitter som den ska. Annars lossnar den av tyngden på kaklet. Sedan vet du inte vad som finns bakom väven kanske, sannolikt ingen fuktspärr(tätgummi i alla fall. Sitter det bra kan du behandla enl tillverkaren av fuktspärrs beskrivning för våtrum. Är du minsta osäker: riv ner väven eller sätt upp renoveringsgips. Det finns inga
4 svar · 1,2k läst
M
Michailoff: De nya väggarna måste givetvis fuktspärras enl tillverkarens anvisningar. På kakel som sitter fast ordentligt och det inte finns minsta antydan till bom (låter ihåligt när man knackar på plattan) kan man sätta direkt. Kolla i butiken du köper fixet, det finns fix som fungerar på gammalt kakel/klinker. Speciellt bra är kakellimmen, färdigblandat fix, typ Mapei Ultramastic 3. På
3 svar · 3,6k läst
C
CC: Vi betalade 3700 sek per lpm.
6 svar · 2,5k läst
H
Henrik1: Någon som vet var man kan få tag i detta? Behöver byta de kullagrade hjulen som dörrarna rullar på...
0 svar · 6,1k läst
D
David: Bauhaus hade en drive på de "böjda dörrarna" för 3.300 SEK för 2 veckor sedan. Inte så farligt dyrt tycker jag. Kommer inte ihåg vilket märke dock och det var för en hörna tyvärr. mvh David
4 svar · 2,4k läst
J
JesperS: Pensel borde passa bäst. Då får du fram den "gamla" looken. En tunn oljefärg, måla tunnt i flera lager. Prova dock på en brädbit innan du sätter igång och målar på det nybyggda köket ...
2 svar · 3,8k läst
J
joakim: kolla på sigro.se har det mycke grejor. pris?
5 svar · 5,2k läst
J
joakim: med tanke på gamla kök med fast sockel går golvet bara fram till sockeln.och man spar lite pengar också. men visst tanken är inte helt fel
13 svar · 2,5k läst
S
sarpat: med bilder förstås ;)
8 svar · 2,5k läst
S
8 svar · 2,5k läst
D
Dark_Helmet: Jag ställde samma fråga angående golvbrunnen men fick tyvärr inga svar. Då tog jag istället och tog bort plastlocket till golvbrunnen och se, där fanns en instruktion! (Gäller för ny ej tidigare monterad brunn) Du ska fästa brunnen i bjälklaget. Då kommer överkanten på brunnen ungefär i nivå med spånskivan. För att kompensera för gips och klinker eller matta får man sätta i
2 svar · 2,1k läst
J
Jonte: Jag tänkte lyfta den här tråden igen och höra hur ni andra gjort som flyttat in under den kalla årstiden. Hur gör ni som har golvvärme i ex hall, tvättstuga och badrum??? Ska man dra ner värmen helt på golven? Hur har ni fått till en dräglig temperatur i övriga huset om ni har en frånluftvärmepump, typ IVT 490 el liknande, med golvvärmeslingor i betongen och vattenradiatorer uppe?
10 svar · 993 läst
F
frasse: Man kanske skulle spruta alla ytor med epoxi,
3 svar · 2,5k läst
N
Norre: Få bort så mkt rost som möjligt... Om det finns lite kvar, det gör inget, riktig hammarlack kan du måla direkt på rosten med! Någon som läser "Gör Så Här"? De hade ett test på hammarlack; En total rostig gammal olje tunna eller dyligt borstades med stålborste och målades halva sidan med hammarlack, sen stod den ute nått år. Den stod emot. Men visst kan/vill du göra det riktigt
5 svar · 3,0k läst
KarlXII
KarlXII: Du sms:ar en hel del va....?
14 svar · 1,3k läst
G
gaia: Hej Sweli! Vi ringde deras service men eftersom det gäller en halogen-platta som inte tillverkas längre så var det knappast lätt och säkert dyrt uppdrag att hitta . Då har vi inte gått vidare den vägen och försöker med en nödlösning. Vi för se om det går. Jag hoppades att någon har redan varit i likadan situation men ..... Hej biggles1! Tack för tipset, det kan bli en av
5 svar · 8,9k läst
S
Sara: Tror inte att du kommer att få någon offert ifrån Electrostore. De priser som står på deras hemsida är de som gäller. Vi köpte 5st vitvaror därifrån så jag frågade om de kunde bjuda på frakten. Den var inte så mycket. 500kr tror jag. Men de hade så små marginaler så de kunde inte det. Men vi är jätte nöjda ändå med grejorna där ifrån & billigt blev det ;D
4 svar · 2,8k läst
Sweli
Sweli: Om utrymmet är flexibelt försök att få i ett skafferi som sväljer en massa hylmeter. Vi har gjort ett 2x1.5m som har hyllor upp till taket. Det finns också hörnskafferi om du inte har möjlighet till att göra ett litet rum i köket.
2 svar · 2,3k läst
yonna
yonna: Funderar: Kan man inte lacka fogarna? Och isåfall med vaddå för typ av lack? Vansinnigt? Jag tycker själv att det låter jätteintressant med en klinkad bänkskiva ...
3 svar · 1,4k läst
S
sarpat: kan bara hålla med, att sätta upp skåp i gamla hus där det inte finns räta vinklar eller släta väggar kräver mycket förarbete...eller mååånga små masonitbitar för att få passet att se bra ut när du märker att du slarvat med förarbetet....
2 svar · 5,1k läst
A
AwE: [citat] Det är ett lite äldre hur vi flyttat till, så det kan ju stämma då. Känns faktiskt när man står och diskar eller lagar mat.
4 svar · 58,2k läst
M
Michailoff: Bäst är att måla med en färg med glans 20 och lägga på ordentligt med färg i två lager. Då blir det lätt att hålla rent. Som sagt, kakelfogar och spisar är ingen bra kombination. :(
7 svar · 6,4k läst
A
AndersG: Du får väl vänta till vecka 4 eller så ;)
12 svar · 4,2k läst
M
Misse_o_Mojje: Höga hörnskåp finns ju, varför inte montera in flera rondeller i ett? Man kan ju dela av det med vanliga hyllplan. /Ulle
2 svar · 2,3k läst
B
byggimpert: Vårat kök är ca. 24,5 m2 och avlångt längd6,20xbredd4,25 (ngt. kortare på ena sidan där vi "stulit" lite till en klädkammare i hallen) Om jag hade fått välja helt fritt så hade jag absolut lagt några m2 till på köket. Vi har ett L-format kök med köksinredning längs hela bredden samt en bit av ena långsidan. Vi har dessutom valt en fristående "köksö" (eg. arbetsbänk) som är
3 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.