På vår köksö har vi en 4 cm oljad björkskiva, skivan är oljad med paraffinolja ett par gånger enl. de rek. jag fick av snickaren. MEN den oljan verkar aldrig suga in/torka färdigt, lägger man ett papper på skivan(2mån efter senaste inoljning) så blir det obönhörligen fettfläckar på pappret.
Om man nu vid nästa inoljningstillfälle byter till linolja/terpentinblandning måste då skivan rengöras/slipas innan eller är det bara att olja på ???
MVH/Christina.