sandhall
sandhall: [citat] Låter som om det är en takmotor du skall titta på. D.v.s. motorn sitter monterad på taket (eller på väggen) i stället för i fläkten. Då kan du få i princip hur mycket kräm som helst. :)
1 svar · 617 läst
Z
Zneckan: E det du eller jag som är trött? Vart är spisen? :D
26 svar · 4,2k läst
·
J
JennieL: Hej! Är det någon som har erfarenhet av Vedum kök? Ska bygga med sjödalshus som har det som standard, hur är kvalitet, valmöjligheter osv?
0 svar · 3,8k läst
A
ankan35: Om de inte är placerade precis intill varandra så tror jag inte man märker någon större skillnad. Bättre att köpa det man vill ha då.
4 svar · 3,0k läst
L
liniz79: Det har vi faktiskt inte tänkt på, men det är nog kanske för att man är ju lite "svensk" och vill ha matplatsen i anslutning till tv-rummet. tack för tipset! :)
9 svar · 2,3k läst
·
S
spliffan: tackar för svaret.. Har redan kollat på den länken + vart i kontakt med elektrolux men dom hade ingen handbok tillgänglig.. Däremot sa hon att det inte va några problem med reservdelar om nåt skulle gå sönder!
2 svar · 3,0k läst
F
Farzan: [citat] Bosch-citatet som jag drog handlar just om inbyggnadsugnar, som ju alltid har minst en "vägg" av det slag du menar (d v s en skåpsida) mellan sig och ev kyl/frys. Så deras varning gäller just det du tänker göra och du borde alltså åtminstone ha extra värmeisolering där. Det är inte bara en Bosch-idé heller. I manualen till vår nya inbyggnadsugn från Electrolux står det: "Vi
13 svar · 2,7k läst
·
N
Nallis: [citat] aha jag förstår=) ja för jag skulle välja massiva ekbänkskivan men den va inte heller med=(
8 svar · 2,4k läst
A
alacs: Nej, nej, jag skulle inte ta bort en avställningsyta till höger om spisen! Bra med yta för placering av kärl på båda sidorna om spisen. Har du möjlighet att flytta diskbänken och byta plats med diskmaskinen, eller helt enkel flytta dm/diskbänk ett snäpp åt vänster? Ser ut som att lådskåpet med 5 lådor är 60 cm. Vill du inte hellre ha ett 3-lådorsskåp till? Jag har, efter att ha
4 svar · 5,6k läst
S
skogstomten: Som jag skrev i en anna tråd. Vi fällde in spottar och uttag direkt i skåpbotten sen lägger man på ett hyllplan längst ner ovanpå 35mm klossar som botten. Då får man en "förhöjd botten" inuti skåpet som innehåller, eldosor för uttag kopplingssladdar , transformatorer luft för kylning osv. Utifrån är det inget som sticker ut under! När man öppnar dörren så ser man hur
7 svar · 4,0k läst
S
skogstomten: Eller gör som vi. Fäll in spottar och uttag direkt i skåpbotten. Lägg sen ner ett hyllplan ovanpå detta med en 35 mm hög täckbit i det hålutrymmet ryms alla sladdar, transformatoer, eldosor osv. Fördelen är då att allt sitter bakom luckan och du slipper täcklisten. Nackdelen är att du får en nedersta hylla i skåpet som är typ 5 cm högre inuti skåpet än normalt.
2 svar · 2,1k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Hej Titta in på vår blogg och leta efter inlägget "Köket" från den 11:e augusti och "Aj oj" från den 19:e samma månad.
3 svar · 2,8k läst
Linska
Linska: Cylinda har en kyl/frys som är 50 cm bred och 167cm hög: [bild] Whirpool har några som är 139cm breda. http://www.vitvarumaklarna.se/ProductList.asp?ShowCategory=153&Page=1
1 svar · 14,1k läst
Illunion
Illunion: En bokhylla eller ett kylskåp må trycka ner golvet minst lika mycket som ett köksskåp, men bokhyllan och kylen har allt som oftast en rörelesmån på någon milimeter, något som köksskåpen inte har. Exemplet en bokhylla står ju dessutom nästan uteslutande på sockel vilket sprider ut vikten rejält. Men visst ligger det något i det ni säger..
12 svar · 2,3k läst
S
snurran: Ja, visst är det trist med vita stommar :-( Men å andra sidan så kostar ju motsvarande "märkeskök" 3-5 ggr mer så det får väl motivera de vita stommarna :-D Fler som har detta kök !?
3 svar · 4,4k läst
Y
yens: Haha, jag vet inte vad det är, det är något jag hittat på. Jag tänkte att vi skulle hitta på en standard här på forumet. Vad sägs om att ett familjekök bör vara minst 700, en sommarstuga 350 och en lägenhetstrea ska ha 550? Hur mycket fick du då? Jag bor i en liten trea med ett pluttkök, vi har ett köksvärde på 311.
5 svar · 2,2k läst
·
C
Cockaby: Jag tror inte heller det är så känsligt. Se däremot till att tänka till ordentligt ovanför diskmaskinen. En kompis till mig blev vansinnig på deras kök och bytte ut luckorna för att de inte satt jämnt över diskmaskinen vilket gjorde det extremt opraktiskt när man stod och skulle plocka ur maskinen till skåpet ovanför. Tyvärr har jag ingen koll på hur det såg ut innan de bytte
8 svar · 4,6k läst
·
R
RicoRider: Ang. skåp så kommer det att vara skåp "infällda" i väggen mellan TV-n och fönsterväggen. För i själva verket går väggen in runt 400 mm vid barskivans kant mot barstolssidan. Gick inte att få till den rumsformen dock. Där är det tänkt att det ska sitta en skåpsvägg med lite vitrinskåp med belysning i. Vill undvika överskåp i det längsta. Vill ha rymden bibehållen... Lådor
6 svar · 1,1k läst
·
A
ankan35: Jag petade ner kaklet i vårt kök på 10 minuter med endast en skruvmejsel. Inga problem att få bort det. Det sattes på 50-talet, det satt en klump med puts under varje platta och där var rätt stora glipor mellan klumparna. Klumparna satt kvar i väggen så det räckte att laga mellan dem sedan.
2 svar · 678 läst
M
Medoxa: Jag såg en ritning på hur man kan dra en tilluftskanal genom marken för att sedan leda in den i ett kallskafferi. På det sättet blir luften kyld sommartid och förvärms vintertid. Det som är viktigt är att röret i marken ska minst vara 10 meter och fallet ska vara ut från skafferiet. När röret sedan leds inne i huset (t.ex. via källare och genom skafferiet) ska det vara isolerat.
3 svar · 8,4k läst
·
Angelven
Angelven: [citat] Antagligen lättare och inte lika spröd mot brytkrafter vid montering ? Mvh /Angelven
3 svar · 2,3k läst
ginnfilt
ginnfilt: Theofils har allt... :) Jag har inte möjlighet att besöka dem och mitt e-brev har lämnats obesvarat... :-/ Ska nog bara ha ett par så det får bli Marbodal då...
2 svar · 4,9k läst
H
hammarband: [citat] Jag har tänkt att bygga in elementet helt och hållet; allt kommer att vara täckt av en bänkskiva som går ända in till väggen längs hela ytterväggen, c:a 3 meter. Hålet brevid diskbänkskåpet kommer att vara igensatt av en diskmaskin. Jag har funderat lite på om jag skall byta ut termostaten mot en variant med sensor som jag kan placera ovanför bänkskivan.... Det är inte
9 svar · 7,8k läst
·
R
richmoijn: Hej! Har precis satt mig in i mitt första kakelprojekt, alla de gamla plattorna är borta. Nu ska underarbetet träda i kraft, jag måste alltså ta bort allt gammalt fix. Någon som har en genväg eller får jag stå och hacka? Visst funkar spackel sedan på min putsvägg (för att jämna ut mina hackmärken) om jag fuktar väggen lite lätt innan med en blomspruta? //Rickard
0 svar · 3,7k läst
gitolars
gitolars: Hej Mattias! Vårat side-by-side har en slang på 5-6m. Har Du normaltryck på vattnet så får Du inga problem. // Git o Lars
1 svar · 2,1k läst
S
Skogsbananen: Sökfunktionen är ju inte optimal. Man måste välja "i år" för det mesta. Hittade detta i nån gammal tråd: [citat]
3 svar · 2,7k läst
P
petersson79: Vi köpte det låga skåpet för inbyggnadsugn på IKEA och ställer micron uppe på.
1 svar · 5,1k läst
TyraMyra
TyraMyra: Hej, hade samma problem som ni, som vår leverantör av granitskivan löste åt oss, han sa åt oss att planlimma. Han menade att om du tappar något tungt i diskhon så är det inte alltid att den håller om den är underlimmad, samma sak med med spishällen, om den går sönder är den lättare att byta ut och lyfta ur om den är planlimmad än underlimmad. mvh TyraMyra
3 svar · 5,0k läst
D
Daniel39: http://www.gaggenau.se/SE_sv/Ventilators/Ventilators-Overview/Product-Detail.do?protocol=*~AT+400&contentId=7903995 Säkert jättebillig ;)
2 svar · 2,7k läst
D
deselby: Tack för alla era goda råd!!! Det lutar åt träluckor för min make har redan levt med vita luckor i ett antal år. Det var jättefint med svartfärgade bänkar av alla slag som ni föreslog, det håller jag med om, vi får ta oss en titt på det. Det är så mycket att tänka på med alla valen så jag kan bara tacka min lyckliga stjärna att jag slipper göra själva jobbet också som ni
9 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.