Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Det stämmer nog rätt bra. De erfarna baristorna (?) vill nog gärna ha en referens och då är trycket i maskinen lämpligt. Annars vet jag att de gärna vill ha manuell pump av/på. Inte tidsstyrt. Kvarninställningen är inte heller att leka med i denna division.
14 svar · 4,5k läst
H
halloy: Epoq ligger i samma prisklass som IKEA.
6 svar · 1,8k läst
J
johan77: Det är väl ändå lite ironiskt att rostfritt är "inne" på vitvaror, men som diskbänk, där det är ett funktionellt överlägset material, anses ute. Jag älskar min 180 cm rostfria diskbänk (original från 50-talet) som är så kraftig att jag kan stå på den utan att den bucklas. Jag har ett vägghängt diskställ där vattnet får rinna rakt ner på diskbänken. Det ger med tiden lite
5 svar · 10,7k läst
ginnfilt
ginnfilt: Beslag Design tillhandahåller profilhandtag, t ex det som visas nedan. Jag kan antaga att kökstillverkare använder dessa till vissa lådor och luckor. Är det möjligt att själv montera dylika på en befintling låda eller lucka? Jag tänker då främst på tre saker: 1. Profilerna säljs i längder á två meter. Kan en lekman få till en snygg kapning som kan rundas av (genom slipning?)
0 svar · 5,4k läst
tallmilan
tallmilan: Ungefär så här: http://www.bosch-hushall.com/pdf/pdf_end_folder/DKE935A_SE_SV.pdf Länken pekar på en PDF med mått etc på en bosch fläkt, men det är samma som Luftig ...
3 svar · 3,5k läst
E
Ela: hur gick det med vinkelbänken nu????
4 svar · 1,8k läst
¤ akila ¤
¤ akila ¤: Ja det är ben bakom sockeln och programmet räknar med att skåpet står på 4 ben. Men många väljer att sätta en regel i bakkanten som skåpet vilar på. Alltså behövs bara hälften av benen. Om jag förstår dig rätt så behövs det 2 täcksidor ja. Men fråga för säkerhetsskull försäljaren oxå. Det är så himla lätt att glömma ngt!
1 svar · 3,2k läst
N
Nallis: [citat] Är riktigt förbannade på ikea. var där igår och skulle bara beställa köket, allt är uppritat och klart. Skulle bara be att få det hemskickat. Så står vi där i kö där det stod man skulle stå, väntade en timme. Så när vi kommer fram står en kille, jaha o va kan ja hjälpa dig med då(otrevligt). Berättade vad vi ville och han bara nej det har inte jag tid med, man måste
10 svar · 1,4k läst
Illunion
Illunion: Såga med hjälp av en sticksåg/tigersåg ut hela skivan längs med stommen så du bara har en tunn "ram" kvar. Denna slår du sedan bort med stämjärn. Silikontätningen tar du bort med brytbladskniv (kommer åt bra).
1 svar · 9,6k läst
TyraMyra
TyraMyra: [citat] OOps, www.jke-design.se ska det vara :-[
7 svar · 4,3k läst
Harrieth
Harrieth: Jag upplever att gräddningen blir ojämn då jag använder varmluft då jag tex bakar en paj. Den blir alltid mer gräddad närmare ugnsluckan. Bakar jag däremot bullar som bara är inne ca 8 minuter går det bättre. Därför använder jag över och undervärme vid matlagning som tar lite längr tid.
4 svar · 22,2k läst
Rolemodel
Rolemodel: Asker heter ersättaren som just säljstartats, fungerar på samma sätt som Nyled.
2 svar · 3,9k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted2/15#18
7 svar · 26,1k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] 3 dB är den nivå som vi någorlunda säkert detekterar som en ljudhöjning. Vid 1 dB t.ex. skulle det inte vara så säkert att så många skulle kunna säga att nu är det högre(/lägre). Psykoakustiskt är det däremot intressant att om du placerar några testpersoner som ska lyssna på två olika stereoanläggningar, men dom får i verkligheten lyssna på samma anläggning, bara med
14 svar · 14,0k läst
S
sofie_skane: Det ser jättefint ut! Gillar verkligen fägerna och tapeten! Ska bli spännande att se slut resultatet! Lycka till! ;)
1 svar · 3,6k läst
N
NUB: Tittar du i många utländska kök finner du tvättmaskinen där, mellan spis och disk maskin. Jag kan ju tycka att det ser lite lustigt ut. Men det handlar nog mest om vanor.
2 svar · 4,5k läst
N
nygatan: Du har PM.
2 svar · 1,6k läst
N
2 svar · 1,6k läst
P
Pia_B: Thermex Optica 660 är att rekommendera, klart prisvärd - snygg, riktigt bra sugkapacitet och dessutom tystgående. // Pia
8 svar · 2,6k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Franför allt skall du inte använda glasfiberflaskor. De leder värme dåligt. Klassisk plåtflaska är bäst. Alu-flaska är onödigt eftersom du inte alltid kan få den utbytt mot en fylld dito.
11 svar · 6,1k läst
D
Dahlino: kontakta dina lokala vitvaruaffärer och ställ dem mot varandra. De har ganska goda marginaler. Jag tjänade ca 20.000:- mot billigaste på nätet på mitt paket och då får jag det hemkört oxå Lycka till Dahlino
8 svar · 13,5k läst
A
ankan35: Har nu köpt Ikeas bottenventil så den får sitta lite provisoriskt tills den andra dyker upp. Har inte fått något svar ang leveranstiden på den andra.
1 svar · 3,7k läst
I
Ingvar: vi kommer oxå att bygga om vårat kök och då ryker ett element..men vi tänkte för att kompensera detta byta ut det andra elementet till ett med större effekt, vi har vattenburen värme
5 svar · 2,2k läst
nimhed
nimhed: Någon som har en egen marknadsundersökning på kyl/frys som de vill dela med sig av?
4 svar · 7,3k läst
O
ober: Strålande! Tack för alla kommentarer. Jenny: Förstår vad du menar, kanske inte alls så dumt att flytta över högskåpet med ugn till andra sidan. Då får man som du säger mer plats för en extra ho samt avställningsuta. Hammarband: Bra med den praktiska synpunkten att de inte sticker ut så mycket i öppet läge. Det är nog något vi inte har haft en tanka på! Samma sak med väggskåp
8 svar · 4,3k läst
·
W
wictory: Jag var inne på Home-butiken i helgen och såg då följande beslag http://www.electroluxhome.se/kok/bilder/modernatider/modernatider_vik/bild3.jpg som jag tyckte var lite bätrre än IKEAS som är lite för små för att vara praktiska.
3 svar · 1,4k läst
H
hempularen: Kolla det där med leverantören. Där vi köpte vår såg dom närmast förskräckta ut över förslaget om stenolja. Vissa stenhuggerier imprengerar skivan med någon form av "livstids" porfyllning.
2 svar · 3,1k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Om du lägger den halva plattan högst upp så syns den knappt. Välj kakel som ni tycker är snyggt!
2 svar · 3,2k läst
H
Hobbyfixarn: Vår kaffebryggare som hade både ljudindikering och lampa som ändrade färg när kaffet var klart har pajjat och tillverkas inte längre så det går inte att köpa ny(Braun). Var perfekt när man inte hört att kaffet är klart, bara en snabb koll på bryggaren för att se om det lyser grönt... Nu har vi letat efter ny bryggare men bara hittat modeller som enbart har ljudsignal, men är det
0 svar · 1,7k läst
B
Barea: MisseoMojje: Två frågor jag bara måste få svar på angående er superfläkt. 1. Vad är det för fläkt? 2. Hur många centimeter av hällen skulle du uppskatta hamnar "utanför" fläkten? / Barea
7 svar · 1,2k läst
T
tomk: Vi håller på att totalrenovera köket och ska installera diskmaskin ganska nära där spishällen ska vara och eluttag finns. Elektrikern som var hos oss och kopplade bort gamla spisen sa någonting om att det måste vara en vägg, eller i alla fall en heltäckande skiva, mellan diskmaskinen och eluttag för spishäll. Det kommer att vara ca 60 cm från diskmaskinen till eluttaget till
0 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.