Hej
är det någon som har Gaggenau kyl, frys, spis, fläktar, diskmaskin etc och som kan ge litet feedback på om ni tycker att de är prisvärda, om ni upptäckt några nackdelar efter ett tag el. dyl?? Jag är särskilt nyfiken på funktionen hos de där ångungnarna, samt deras fläktar, bla. de som är infälla i bänken?

Hermes skrev:
Hej
är det någon som har Gaggenau kyl, frys, spis, fläktar, diskmaskin etc och som kan ge litet feedback på om ni tycker att de är prisvärda, om ni upptäckt några nackdelar efter ett tag el. dyl?? Jag är särskilt nyfiken på funktionen hos de där ångungnarna, samt deras fläktar, bla. de som är infälla i bänken?
Ett par kompisar har Gaggenau i köket. Maskinerna är från mitten av nittiotalet och min invändning är att de är sjukt opedagogiska. Micron kräver ett antal komplicerade knapptryckningar för att micra en kopp med vatten i 30 sekunder. Min Siemens-micro (samma koncern) är betydligt smidigare. Alla symboler på Gaggenaus ugnar är utförda på typ klingon. ;)

Jag köper mina grejer direkt från Siemens via en kontakt. Gaggenau kan jag köpa för ungefär samma pris eftersom pålägget på dessa till slutkund är betydligt högre. Vi valde ändå Siemens.

Kvalitetsmässigt är de säkert jättebra (förutom att deras Gaggenaudiskmaskin från mitten av nittiotalet håller på att falla sönder).

Tack för tipsen! Själv hade jag mest tänkt på dels kvaliteten/hållbarheten och designen men det är sant att kontraintuitiva funktioner på vitvaror är inte kul.
Jag hade tänkt få Gaggenauprylarna att smälta in i en äldre men stram köksmiljö, typ kvänums sundby-kök, och Gaggenau verkar vara de renaste som ändå inte blir laboratorieaktiga utan är nedtonade (och som inte har några svarta ytor på ugnarna).

Jag har lagat mat två gånger på Gaggenau-hällar. Två gånger har jag haft sönder något. Inte särskilt imponerande. Valde Ilve istället. Pansarvagnsstandard.

Tack för tipset - Det verkar ju inte så bra! Arkitekter talar ofta väl om Gaggenau men kanske lagar de sällan mat... Jag har också tänkt på ILVE deras nostalgie 150 med likfärgad kåpa är inte dum - träffar bra mellan restaurangwannabestilen och det alltför kitschiga lantliga.
Är det någon som har erfarenhet av funktionalitet, prisvärdhet och matlagning på de AGAspisar som nuförtiden nyproduceras i England? De är både generösa i måtten och samtidigt framförallt nedtonade i designen och verkar intressanta, tanken med att alltid ha en viss värme under locket, kanske till och med kunna kasta in ett vedträ då och då och sänka elräkningen litet, men man undrar om det inte går åt mycket ström eller vad man nu väljer för att hålla dem konstant varma?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.