Projektet börjar äntligen löpa mot sitt slut. vi är jättenöjda. Bifogar en länk till lite inspirationsbilder för er som håller på eller skall börja era köksrenoveringar.

url] :)http://www.minhembio.com/MiHjo/75958/[/url]

Lie fakta: Skåpen är IKEA Ädel vit med träbänkskivor i eurpeisk valnöt, 40 mm. Ilve gasspis, PDW-90F-MP, med tillhörande fläkt.  Köksön har Silestone stenskiva, 80mm. Golvet är Tarkett Proteco oil i 3-stavig ek,  14.5 mm. Skåpssocklarna är IKEA modifierade med alu-profiler i hörnen för stabilitet och design.

Har ni några frågor eller kommentarer ser jag fram emot dessa //MiHjo

Verkligen jättesnyggt kök!!!! Speciellt avundsjuk blir jag på "monsterspisen"!!!

/Monica

H
Riktigt NAJS ::)

ja det var inspiration, tack! super snyggt

sussi

läckert med fondväggen! vad heter färgen??

Stilrent och snyggt! Hade jag haft ett nytt hus, hade jag gärna tagit ditt kök. Fast jag hade satt en lucka framför micron och valt större kakelplattor. Kanonfint!

Jättefint! Står baren i en 3:e rad, eller är det en synvilla?
/Ulle

:DTackar för fina omdömen. :D

Tessan; Fondväggsfärgen är specialbruten. Tog några prov- och försöksmålningar innan vi var nöjda med färgen.

Maria; Micron skall bytas ut så småningom, till en i rostfritt för att matcha övriga "vitvaror". Skulle gärna ha en kombinerad micro och ångugn. Någon som kanske kan tipsa om en sådan?
Vi valde bort att ha en skåpslucka framför micron, då en sådan i öppet läge hamnar mitt i gången mellan matbord och beredningsdel och framförallt att det funktionella arbetet blir lidande.

Ulle; Bardisken sitter ovanpå en egen skåpsrad så det är nog fotona som skapar en synvilla.

//MiHjo

aha! då förstår jag... har kikat en hel del på turkosa färger på sistone men den kände jag inte igen... ;)

återigen, läckert!

Snyggt!

Vad har du för skåp till vänster om spisen? Blindlucka, hemmabygge? Vi ska ha ädel vit oxå och här blev det inspiration!

/alacs

Snyggt kök!

Ang. micro: Electrolux och Siemens har kompakta kombiugnar med micro/grill/varmluft men tyvärr inte ånga.

Erat kök är kusligt lik det vi planerar. SÅ snyggt! :) Skall också ha en mindre ho som komliment. Var har ni köpt den?

Snyggt
gillade kranen vid den lilla hon. Var har du köpt den och vad kostar den?

Hej på er

Alacs; Vad kul att det kunde inspirera. Mycket riktigt, det är en blindlucka. Täcker gasavstängningen till spisen eftersom jag har mina tuber utanför huset.

Aktiveramera; Se där ja, fler som har samma goda smak  ;D. Hon är en FRANKE, planmonterad i stenskivan.

Nallis; Kranen är av märket  FONTE, rekommenderad och inköpt på en av de lokala kakelbutikerna i stan. Tror att den gick på ca 1800 kr.

// MiHjo

MiHjo skrev:
Hej på er

Alacs; Vad kul att det kunde inspirera. Mycket riktigt, det är en blindlucka. Täcker gasavstängningen till spisen eftersom jag har mina tuber utanför huset.

Aktiveramera; Se där ja, fler som har samma goda smak  ;D. Hon är en FRANKE, planmonterad i stenskivan.

Nallis; Kranen är av märket  FONTE, rekommenderad och inköpt på en av de lokala kakelbutikerna i stan. Tror att den gick på ca 1800 kr.

// MiHjo
Hej Sökte på Fonte men jag hittade bara där pipen är uppåt. Din är rak det är mycket snyggare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.