Projektet börjar äntligen löpa mot sitt slut. vi är jättenöjda. Bifogar en länk till lite inspirationsbilder för er som håller på eller skall börja era köksrenoveringar.
url]
http://www.minhembio.com/MiHjo/75958/[/url]
Lie fakta: Skåpen är IKEA Ädel vit med träbänkskivor i eurpeisk valnöt, 40 mm. Ilve gasspis, PDW-90F-MP, med tillhörande fläkt. Köksön har Silestone stenskiva, 80mm. Golvet är Tarkett Proteco oil i 3-stavig ek, 14.5 mm. Skåpssocklarna är IKEA modifierade med alu-profiler i hörnen för stabilitet och design.
Har ni några frågor eller kommentarer ser jag fram emot dessa //MiHjo
url]
Lie fakta: Skåpen är IKEA Ädel vit med träbänkskivor i eurpeisk valnöt, 40 mm. Ilve gasspis, PDW-90F-MP, med tillhörande fläkt. Köksön har Silestone stenskiva, 80mm. Golvet är Tarkett Proteco oil i 3-stavig ek, 14.5 mm. Skåpssocklarna är IKEA modifierade med alu-profiler i hörnen för stabilitet och design.
Har ni några frågor eller kommentarer ser jag fram emot dessa //MiHjo
Jättefint! Står baren i en 3:e rad, eller är det en synvilla?
/Ulle
/Ulle
Tessan; Fondväggsfärgen är specialbruten. Tog några prov- och försöksmålningar innan vi var nöjda med färgen.
Maria; Micron skall bytas ut så småningom, till en i rostfritt för att matcha övriga "vitvaror". Skulle gärna ha en kombinerad micro och ångugn. Någon som kanske kan tipsa om en sådan?
Vi valde bort att ha en skåpslucka framför micron, då en sådan i öppet läge hamnar mitt i gången mellan matbord och beredningsdel och framförallt att det funktionella arbetet blir lidande.
Ulle; Bardisken sitter ovanpå en egen skåpsrad så det är nog fotona som skapar en synvilla.
//MiHjo
Medlem
· Västra Götaland
· 96 inlägg
Erat kök är kusligt lik det vi planerar. SÅ snyggt!
Skall också ha en mindre ho som komliment. Var har ni köpt den?
Hej på er
Alacs; Vad kul att det kunde inspirera. Mycket riktigt, det är en blindlucka. Täcker gasavstängningen till spisen eftersom jag har mina tuber utanför huset.
Aktiveramera; Se där ja, fler som har samma goda smak ;D. Hon är en FRANKE, planmonterad i stenskivan.
Nallis; Kranen är av märket FONTE, rekommenderad och inköpt på en av de lokala kakelbutikerna i stan. Tror att den gick på ca 1800 kr.
// MiHjo
Alacs; Vad kul att det kunde inspirera. Mycket riktigt, det är en blindlucka. Täcker gasavstängningen till spisen eftersom jag har mina tuber utanför huset.
Aktiveramera; Se där ja, fler som har samma goda smak ;D. Hon är en FRANKE, planmonterad i stenskivan.
Nallis; Kranen är av märket FONTE, rekommenderad och inköpt på en av de lokala kakelbutikerna i stan. Tror att den gick på ca 1800 kr.
// MiHjo
Hej Sökte på Fonte men jag hittade bara där pipen är uppåt. Din är rak det är mycket snyggare.MiHjo skrev:Hej på er
Alacs; Vad kul att det kunde inspirera. Mycket riktigt, det är en blindlucka. Täcker gasavstängningen till spisen eftersom jag har mina tuber utanför huset.
Aktiveramera; Se där ja, fler som har samma goda smak ;D. Hon är en FRANKE, planmonterad i stenskivan.
Nallis; Kranen är av märket FONTE, rekommenderad och inköpt på en av de lokala kakelbutikerna i stan. Tror att den gick på ca 1800 kr.
// MiHjo