Idag fick jag hem stenskivorna till köket. Granit, absolute black (som Diapol kallar dem). Efter att jag torkat av dem på kvällen ser jag att de har som små guldfärgade fläckar. Det är vad jag kan konstatera inte smuts utan stenen som helt enkelt ser ut så. Jag har köpt samma typ av sten tidigare två gånger utan motsvarande fenomen. Ska det vara så, eller har jag fått andrasortering?
Edit: Fläckarna är upp till ca 5 mm i diameter.