Y
Ylva_P: Det var lite kruxigt. Att on-linebeställa gick inte, utan det fick ske via mailkontakter med företaget. Men annars funkade det bra. Det tog kanske en månad att få grejorna. Helt OK. Frakten gick på ca 300:- om jag minns rätt, men det beror ju på vikten. Vi beställde ca 40 handtag/knoppar. Utbudet är ju fantastiskt jämfört med här i Sverige. Hur kommer det sig egentligen?? Så mycket
5 svar · 7,3k läst
T
tank77: [citat] http://www.norcool.se/
1 svar · 6,2k läst
T
tank77: [citat] Hehe....eller hur. Här alla som små änglar som inte vågar säga vad dom tycker. Vistas också på andra forum där jargongen ibland kan vara riktigt elak så man får inte vara någon känslig person. En annan är som en gås, det bara rinner av en........
11 svar · 1,7k läst
E
erikssonjorgen: Lånar tråden lite... Ska montera spiro ikväll. Kommer att isolera med 3 cm matta med "hönsnät". Min fråga är: Hur långt ner i köket ifrån innertaket skall spiroröret gå, samt hur långt ska isoleringsmattan gå på röret? Måste i vilket fall släppa ett par cm för anslutning av flexslangen... Please help då detta sker nu... /Jörgen
7 svar · 2,0k läst
K
KurreBurre: Då borde det funka bra med en elektrisk kakelskärare med vattenkylning, som vi har hemma. Våra plattor e ju inte så stora, 4,7x4,7cm, men de sitter ju på nät så det bode ju gå bra.
11 svar · 10,1k läst
FemTummar
FemTummar: Precis en sån jag menar. Tack för hjälpen!
2 svar · 2,4k läst
L
Lejonet: Tack för svar! Har nu tagit ner skåpet och satt väggfästena längre ner, detta funkar eftersom det ska vara skåp och inte lådor där, Man kunde ju fått bättre anvisning från IKEA tycker jag.
2 svar · 10,9k läst
J
jon_h: Nu kommer ju mjukfogen att gå ut lite på plattorna. I princip kan man då sätta plattorna dikt an mot bänkskivan, och ändå se till att mjukfogen blir lika bred som de andra fogarna. Men i praktiken kan det vara bra att lämna en springa på några millimeter, det underlättar om man måste ta bort skivan någon gång.
3 svar · 8,9k läst
I
ingcass: Nästan varenda köksbolag har likadana luckor som Ikeas Ädel. Men tycker du verkligen att de går åt det gula hållet...? Jag var nyss hos en bekant som satt in Ädel och nog tycker jag de är vita. För övrigt är vitrinskåpen riktigt snygga till Ädel.
1 svar · 2,3k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: eftersom jag har jobbat mycket med kök så har jag även borrat om luckor och det går att köra med borrmaskin och 35mm gångjärnsborr OM man är försiktig
11 svar · 6,6k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: [citat] det är exakt samma hos Norddesign ,har jobbat där så man har sett bde härjedalskök och norddesign , endast skillnad i färgnyansen
6 svar · 6,0k läst
·
G
gluecifer: En del av mina kryss sitter kvar, de satt helt enkelt för djupt in och fixet var stelnat. Spelar nog ingen roll alls.
12 svar · 13,6k läst
J
jzz: [bild] [bild] [bild] [bild]
1 svar · 4,2k läst
B
breakman: Kommer att riva ner taket. Var och köpte nytt i förrgår. Om jag inte behöver regla om kommer jag få en taköjning på ~4,5cm. Kommer väl till pass när bestämt att det ska in golvvärme.
8 svar · 3,6k läst
·
G
gaia: ammoniak är bra mot fett men inte så effektiv mot inbränt och förkolnat fett och socker. Jag brukar testa brunsåpa av den tjockare krämiga sorten på alla svåra fläckar och iblant funkar det över förväntan ( tog bort kåda från byxor, gammal färg från mässinghandtaget ;)). Smörj en tjock lager på ytan, täck med plast/ stoppa i plastpåse och ha tålamod. Om det ger något
11 svar · 54,4k läst
T
imported_Byggaren: [citat] Alldeles riktigt, men det är fler än tre till 1-fas. Dessutom brukar det finns en överkoppling mellan jord och nolla, dock ej om det finns en jordfelsbrytare installerad vid fördelningscentralen. Fast då fungerar inte 3-fasen ändå :D ______________ Byggaren
6 svar · 16,0k läst
S
Stenback: Case closed. Det blev 60x60 plattor som i verkligheten är 601x601 mm. Löste det genom att med kniv, stämjärn och hammare hacka ur överskåpen närmast väggen. Det tog sin tid men det var det värt. Urvalet blev inte lika begränsat!
3 svar · 7,7k läst
S
Stenback: Ett förtydligande till ridax inlägg, de flesta induktionshällar kräver mycket riktigt 2 faser med 16A. Ibland är dessa faser sammankopplade med en klämhylsa. Då kan de vara specade som 1 fas men ofta är det väldigt enkelt att få de installerade som 2 fas. Vi hade tidigare en 3 fas 400V spis (ugn + plattor). Nu kör vi ugnen på en av 16A faserna och hällen på de två andra 16A faserna.
6 svar · 2,5k läst
M
miis: Bara en uppföljning... Vi hade exakt likadan brun missfärgning på jobbet, där gjorde det susen med vim! men det är ju slipmedel i så jag vill helst inte prova hemma.....
11 svar · 19,4k läst
fresve
fresve: Intressant ide, borde faktiskt gå! Jag tror dock man få be ngn händig plåtslagare att göra en ny trumma, kan aldrig bli snyggt o försöka få ihop det rygg mot rygg. Angående upphängning i tak så borde det enkelt gå att svetsa ihop en konstruktion. Stora problemet är nog styrningen för att få igång båda samtidigt, tror inte elektroniken i en fläkt är anpassad för dubbla
6 svar · 4,0k läst
G
Glebster: Induktionshäll är den bästa investeringen/uppgraderingen jag gjort i mitt kök. Snabb på att värma men framförallt exakt reglering (inget mer ställa grytan på halva plattan). Rekomenderar definitivt induktion till alla som tänkt köpa ny häll. Jag kör GORENJE och den gick att koppla in både med en och två faser (16A) samt nolla och jord.
52 svar · 25,1k läst
H
halloy: Ring dom och hör efter. Dom borde ju veta hur man lättast får bort fläckar på deras luckor.
8 svar · 17,9k läst
A
Anna_Robban: Nej den bänkskivan vi har nu är för liten (för smal å för kort) till att återanvända till kommande köksrenovering. Dessutom är den för ljus också. Hade tänkt haft mörkt trä eller betong från början men nu har jag börjat tänka om när ja kom på att det fanns en mörk variant av "virrvarr".
25 svar · 11,3k läst
P
Pelle61: Jag ber om ursäkt för mitt röriga inlägg/fråga, det kanske blir så med husbygge på nätterna och det "vanliga" jobbet på dagarna":) Tack Pinebar, ditt förslag var kanon, vi kör på det!
3 svar · 3,6k läst
A
Amy: Tusen tack Mary-Lou!!! Ditt kök ser exakt ut som en av ritningarna vi gjort till köket, har dock gjort några förändringar sen dess eftersom vi inte har det så praktiskt avgränsat som du med väggar.
10 svar · 8,1k läst
·
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Detta är ett troligen ett följdfel av tappade foruminlägg iom byte av plattform. Din tråd har mer effekt om du skapat den i Information & Feedback
1 svar · 1,2k läst
fresve
fresve: http://forum.byggahus.se/koek/70665-induktionshaell.html
1 svar · 7,7k läst
G
gravedigger: Om det är ett program du har installerat på datorn kan pröva med print screen eller program som snag-it eller liknande.
32 svar · 11,9k läst
L
Luvied: Tack för svar, jag har nu bestämt mig för att lämna tillbaka den infällda diskbänken som jag köpt och i stället köpa en heltäckande diskbänk från Stala. Förutom att det nog blir snyggare när jag tänker efter så löser det mitt problem med bänkskivan, som då varken behöver skarvas eller vara 4.5 meter lång.
3 svar · 12,3k läst
J
JohanKson: Nu när jag tänker efter så har vi också dom stora plattorna fram...
18 svar · 5,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.